[All] Climatronic - kody i obsluga
[All] Climatronic - kody i obsluga
Witam
W jaki sposób moge sprawdzić klimatronik?? dziś zakupiłem b4 avant właśnie z klimatronikiem sprzedający zapewniał mnie że jest w 100% sprawny, a teraz zastanawiam sie czy niezostałem nabity w butelkę. Z tego co sie oriętuje że przy Klimatyzacji jest tak że kiedy ją włącze to minimalnie powinny spaść obroty silnika tutaj po uruchomieniu symbolicznej * nic sie niedzieje. Sprzedający powiedział mi że temperatura na dworze musi być ponad 10 stopni na plusie żeby ten KLIMATRONIC działał
Pomocy!!!!!
W jaki sposób moge sprawdzić klimatronik?? dziś zakupiłem b4 avant właśnie z klimatronikiem sprzedający zapewniał mnie że jest w 100% sprawny, a teraz zastanawiam sie czy niezostałem nabity w butelkę. Z tego co sie oriętuje że przy Klimatyzacji jest tak że kiedy ją włącze to minimalnie powinny spaść obroty silnika tutaj po uruchomieniu symbolicznej * nic sie niedzieje. Sprzedający powiedział mi że temperatura na dworze musi być ponad 10 stopni na plusie żeby ten KLIMATRONIC działał
Pomocy!!!!!
Ostatnio zmieniony 24 cze 2012, 20:31 przez mlodysowa, łącznie zmieniany 3 razy.
nie spadają Ci obroty bo nie załącza Ci się kompresor.
Nie załączy Ci się przy temp zewnętrznej poniżej 5 a nie jak mówił włąściciel 10 stopni.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. Wyłączasz tak samo.
Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)
10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartość klapy centralnej
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 Prędkość samochodu (km/h)
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)
20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 Wartość kodu (Coding value)
28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.
Zobacz poniżej.
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz
poniżej.
54 Znak sterujący
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia)
Kody błędów:
Kod:
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie
Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Część warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napięcie
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesiętna
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesiętna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Część warunkowa
a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamknięty zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Nie załączy Ci się przy temp zewnętrznej poniżej 5 a nie jak mówił włąściciel 10 stopni.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. Wyłączasz tak samo.
Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)
10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartość klapy centralnej
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 Prędkość samochodu (km/h)
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)
20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 Wartość kodu (Coding value)
28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.
Zobacz poniżej.
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz
poniżej.
54 Znak sterujący
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia)
Kody błędów:
Kod:
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie
Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Część warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napięcie
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesiętna
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesiętna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Część warunkowa
a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamknięty zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
jeśli chodzi o temp. na zewnątzr to ok 5 st. Zimą raczej nie włączysz klimy. Ja obawiałem się tak samo i postanowiłem wjechać na 6 godzin do ogrzewanego garażu i po tym czasie włączyłem silnik i klimę, na szczęście wszystko OK.
Polecam taki sposób, jedź do jakiegoś kolegi albo znajomego który ma garaż np. pod domem i po co najmniej 4 godzinach sprawdź tak jak ja. Jeśli klima się nie włączy tzn nie załączy sie drugi wiatrak i nie poczujesz po pewnym czasie wyraźnego ochłodzenia się powietrza w kratkach wylotowych w kabinie to nie wiem czy będzie sprawny. To najprostrzy sposób jaki przyszedł mi do głowy, a jeśli to nie da konkretnego wyjaśnienia to napisz a jeszcze coś wymyślimy.
Nie sugeruj sie spadkiem obrotów silnika tzn ich brakiem. Miałem kiedyś audi A4 z total nowa calutką klimę i po jej włączeniu obroty nic nie spadały, przynajmniej nie można było tego zauważyć, bo pewnie na kompie widać.
Na razie zachowaj spokój. 8-)
Polecam taki sposób, jedź do jakiegoś kolegi albo znajomego który ma garaż np. pod domem i po co najmniej 4 godzinach sprawdź tak jak ja. Jeśli klima się nie włączy tzn nie załączy sie drugi wiatrak i nie poczujesz po pewnym czasie wyraźnego ochłodzenia się powietrza w kratkach wylotowych w kabinie to nie wiem czy będzie sprawny. To najprostrzy sposób jaki przyszedł mi do głowy, a jeśli to nie da konkretnego wyjaśnienia to napisz a jeszcze coś wymyślimy.
Nie sugeruj sie spadkiem obrotów silnika tzn ich brakiem. Miałem kiedyś audi A4 z total nowa calutką klimę i po jej włączeniu obroty nic nie spadały, przynajmniej nie można było tego zauważyć, bo pewnie na kompie widać.
Na razie zachowaj spokój. 8-)
w B4 widać spadek obr , w A4 jest to juz inaczej wysterowane i tam tego nie odczujesz tak samo w tych nowszych audi.
w momencie gdzy komp widzi , żęwłączasz klimę , to podnosi troszkę obroty i dlatego tego nie czujesz. Oczywiście analogicznie tylko w druga stronę jest gdy ją wyłączasz.
co do wjazdu do garażu to spoko pomysł, możesz też np w centrum handlowym na parkingu podziemnym postawić daleko od wejścia tam napewno bedzie więcej jak 5 stopni i po zrobieniu zakupów sprawdź sobie
masz też wyświetlacz temp zewnętrznej to zobacz czy aby napewno jest powyżej 5 stopni
pozdro
w momencie gdzy komp widzi , żęwłączasz klimę , to podnosi troszkę obroty i dlatego tego nie czujesz. Oczywiście analogicznie tylko w druga stronę jest gdy ją wyłączasz.
co do wjazdu do garażu to spoko pomysł, możesz też np w centrum handlowym na parkingu podziemnym postawić daleko od wejścia tam napewno bedzie więcej jak 5 stopni i po zrobieniu zakupów sprawdź sobie
masz też wyświetlacz temp zewnętrznej to zobacz czy aby napewno jest powyżej 5 stopni
pozdro
Gdy dzisiaj rano wsiadłem i chciałem włączyć klime przy zimnym silniku to ta symboliczna gwiazdka automatycznie sie wyłączała, na termometrze mam 5,5 stopnia że jest na dworze. To moje pierwsze auto z klimatronikiem także sie wogóle nie orietuje co i jak. Lecz kiedy smochód złapał temp to klimke mogłem włączyć. tylko nadal niewiem czy te obroty powinny drgnąć czy nie, bo niestety pozostają w tym samym miejscu. A do czego służą przyciski AUTO i strzałki w górę i w dół ???
mlodysowa pisze:dzięki za odpowiedzi, w sobote jestem umówiony u mechanika i podłączy mi go pod kompa wtedy powinno wszystko wykazać co i jak
Pojedziesz do mechanika, zapłacisz 50 PLN za podłączenie do komputera i nie zobaczysz w zasadzie nic więcej niż przy sposobie odczytu opisanym przez DRED.
Wszystkie układy klimatronika i klimatyzacji manualnej stosowane w modelu B4 i pochodnych mają układ podtrzymania obrotów silnika po włączeniu klimatyzacji.
Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to spadku obrotów prawie nie poczujesz.
Natomiast jeżeli "przyciera" się kompresor to żaden układ podtrzymania obrotów nie pomoże i obroty będą spadały.
Jeżeli włącza Ci się "gwiazdka" to znaczy, że masz sprawny czujnik wysokiego ciśnienia a układ klimatronika w tym czasi może "skorzystać" z kompersora do osiągnięcia wartości temperatur zawartych w przedziale regulacyjnym. Nie oznacza to że kompresor zawsze wtedy się włączy.
Daj sobie spokój z tym mechanikiem, szkoda kasy. Sprawdź błędy na kanale numer jeden tak jak to Ci opisał to DRED i jeżeli zobaczysz wynik w postaci trzech zer, to oznacza, że nie masz się czym martwić.
witam
niech ciałem specjalnie zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj mam b4 2,3 z klimatronikiem, nie chce się załączać kompresor klimy zaświeci się śnieżynka i gaśnie po chwili, klima jest nabita. Czy może to być czujnik temperatury który pokazuje temp. na zegarach, wskaźnik na zegarach mi nie działa, a w tym czujniku jest też pin od klimy czy on może powodować taką sytuację, :?:
pozdrawiam
niech ciałem specjalnie zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj mam b4 2,3 z klimatronikiem, nie chce się załączać kompresor klimy zaświeci się śnieżynka i gaśnie po chwili, klima jest nabita. Czy może to być czujnik temperatury który pokazuje temp. na zegarach, wskaźnik na zegarach mi nie działa, a w tym czujniku jest też pin od klimy czy on może powodować taką sytuację, :?:
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 04 lis 2007, 13:08
Prawdopodobnie czujnik wysokiego ciśnienia ma przerwę, lub uszkodzone są przewody elektryczne czujnika.bw1 pisze:witam
niech ciałem specjalnie zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj mam b4 2,3 z klimatronikiem, nie chce się załączać kompresor klimy zaświeci się śnieżynka i gaśnie po chwili, klima jest nabita. Czy może to być czujnik temperatury który pokazuje temp. na zegarach, wskaźnik na zegarach mi nie działa, a w tym czujniku jest też pin od klimy czy on może powodować taką sytuację, :?:
pozdrawiam