Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 B3 1.8S 89KM] Problem z obrotami ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Spoks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2008, 16:26

[audi 80 B3 1.8S 89KM] Problem z obrotami ?

Post autor: Spoks » 08 lut 2008, 15:39

witam

mam pewien problem przy ktorym nie moge sobie poradzic mianowicie padochnął mi elektroniczny modul zaplonu oczywiscie zakupilem nowy zostal zalozony i od tego momentu cos sie dziwnego dzieje z obrotami na zimnum silniku obroty sa normalne w granicy 1000obr/min natomiast po dobrym nagrzaniu sie samochodu obroty szaleja ponad 1100/obr/min. Po pewnych konsultacjach z mechanikiem padlo na to ze jest wadliwa podstawa gaznika i rzeczywiscie tak bylo byla peknieta zostala rowniez wymieniona wszystko pouszczelniane zostalo bardzo dobrze a problem nadal pozostal bardzo dziwna sprawa jest z tym moze ktos ma jakas rade moze ktos mial cos podobnego. Ale najdziwniejsze jest to ze przed awaria modulu i nawet przy uszkodzonej podstawie gaznika auto dzialalo jak najbardziej poprawnie ;] POMOŻCIE

usterka ta wystepuje przy audi 80 B3 1.8S JVNE
Ostatnio zmieniony 08 lut 2008, 18:12 przez Spoks, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 lut 2008, 16:29

po pierwsze co to za silnik JVNE? Po drugie popraw temat. Nikt Ci raczej nie pomoze jak nie poprawisz tego, jedynie wladze usuna temat

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 08 lut 2008, 17:32

Spoksowi pewno chodzi o silnik JV lub NE (może nei jest pewny który ma) jakkolwiek sa to silniki 1,8 zasilane gaźnikiem Keihin.


Co do usterki to znajć życie masz moduł żle podpiety lub nie ten co trzeba i silnik dostaje wariacji. Druga sprawa czy silnik jest zagazowany czy tylko Pb. Może tez być taka sytuacja że masz nadal lewe powietrze w układzie dolotu. Poszukaj na łaczeniach między filtrem a kolektorem.

Spoks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2008, 16:26

Post autor: Spoks » 08 lut 2008, 18:09

sry zle napisalem model JV jest a instalacji gazowej nie mam co do modulu to nie moze byc inny gdyz udalo sie mi okazyjnie kupic identyczny o takich samych nr itp. ale zastanawia mnie jescze jedna rzecz ze jak zgasze auto to slychac takie suczenie w okolicach takiego zielonego zbiorniczka od strony pasazera pod klapa tak jakby uciekalo jakies powietrze

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 lut 2008, 18:10

Spoksowi pewno chodzi o silnik JV lub NE (może nei jest pewny który ma) jakkolwiek sa to silniki 1,8 zasilane gaźnikiem Keihin.
JN taki jak ja mam jest to silnik na wielopunktowym mechanicznym wtrysku, wiec raczej ma ten drugi. najleciej przeczytac na klapie bagaznika :-P


A w jakiej kondycji sa swiece i kable WN? nie ma yskoteki pod maska? Jak szaleja na Cieplym to moze byc cos z dawkowaniem paliwa, lub wyprzedzeniem zaplonu (choc malo chyba ma do zeczy)

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 08 lut 2008, 20:47

Z tego co ja się orientuję to nic nie powinno tam uciekać. Ja tak miałem stało sie to nagle po nagrzaniu tez mi wzrastały obroty jak i tobie, padnięty był niebieski czujnik, wydaje mi sie że ty chyba też go masz?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 lut 2008, 23:02

tak za dawkowanie odpowiedzialny jest czujnik temperatury, w gaznikowcu nie wiem kturen, chyba niebieski

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 lut 2008, 00:23

bartek18150 pisze:
JN taki jak ja mam jest to silnik na wielopunktowym mechanicznym wtrysku, wiec raczej ma ten drugi. najleciej przeczytac na klapie bagaznika :-P

A co ma JN do JV?! Napisał że JVNE więc chodzi o JV lub NE a oba sa na gaźniku. Więc oznaczenie na klapie nie ma znaczenia S nie oznacza tylko gaźnika ale też K-Jeta a E odpowiada za KE-Jeta.



A syczenie słyszysz od odpowietrzenia się zborniczka ciśnieniowego i to wszytsko. Raczej bym szukał jak koledzy napisali - niebeiski czujnik.

Spoks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2008, 16:26

Post autor: Spoks » 11 lut 2008, 09:47

a czy ktos moze wkleic jakas fotke tego czujnika bo nie wiem albo jestem slepy albo ktos go gdzies indziej zamontowal dzieki :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl