[B4 1.9 1Z 90KM] zwiekszone spalanie
- piktorn2016
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44
Solskier, Wirnik w turbinie był , ale po podpięciu pod VAG wykazywał mniejsze obroty czy coś w tym stylu. Dokładnie się nie znam bo nie siedzę w tej branży :mrgreen: w każdym bądż razie po dodaniu gazu powinien pokazać ok 1900-2000 obr, a u mnie ledwo wyskakiwało 1300 i to jeszcze nie zawsze oraz turbina nie była słyszalna kiedy się załączała i pobierała olej, także weże były całe w oleju zresztą tak jak intercooler :cry:
Po wymianie turbiny oraz oczyszczeniu wszystkiego z oleju spalanie nadal mam w granicy 9l/100km i to mnie przeraża.
Mam pytanie jak mogę sprawdzić czy mam sprawny przepływomierz oraz sondę ???????
Pozdrawiam
Po wymianie turbiny oraz oczyszczeniu wszystkiego z oleju spalanie nadal mam w granicy 9l/100km i to mnie przeraża.
Mam pytanie jak mogę sprawdzić czy mam sprawny przepływomierz oraz sondę ???????
Pozdrawiam
witam
mam b4 1z 95 rok, pali mi naprawde bardzo mało bo od 4,5 do 6 max ,ale to max w miescie przy postój,start ,postój,start !!!
jezdze ekonomicznie nie pcham go na maxa i to nawet mi wystarcza do wycinek bo audi to audi !!!
mam założone magnetyzery od jakiegoś czasu ( juz ponad 2 tyś km zrobione na nich,bo ponoc po takich km zaczynaja działac)
zdania na temat magnetyzerow sa podzielone ,niektorzy nie wierza -ja do konca tez nie ale to wydatek rzedu 50-60 zł , wydaje mi sie ze mniejsze spalanie mam i silnik ma wieksza siłe
pozdrawiam
mam b4 1z 95 rok, pali mi naprawde bardzo mało bo od 4,5 do 6 max ,ale to max w miescie przy postój,start ,postój,start !!!
jezdze ekonomicznie nie pcham go na maxa i to nawet mi wystarcza do wycinek bo audi to audi !!!
mam założone magnetyzery od jakiegoś czasu ( juz ponad 2 tyś km zrobione na nich,bo ponoc po takich km zaczynaja działac)
zdania na temat magnetyzerow sa podzielone ,niektorzy nie wierza -ja do konca tez nie ale to wydatek rzedu 50-60 zł , wydaje mi sie ze mniejsze spalanie mam i silnik ma wieksza siłe
pozdrawiam
- piktorn2016
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44
Solskier, gdybym miał śladowe ilości oleju w wężach to nawet nie bawiłbym się w wymianę turbiny. Niestety było go zbyt wiele i było to przyczyną częstego dolewania, także wymiana turbiny wyszła jedynie na dobre, a dzięki za podpowiedź co do sprawdzenia przepływki na VAG-u, postaram sie to uczynić na dniach.
Jest jakiś zakres co do sprawności przepływomierza w którym musi się zmieścić czy po prostu albo działa w 100% albo nie :oops:
W każdym razie sprawdzę to.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-01, 14:53 ]
Zrobiłem nowy pomiar spalania mianowicie na trasie. Silnik 1Z TDI seria.
W trasie auto pali ok 5,5 - 6l /100km jazda od 100-150km/h.
Niestety w mieście wychodzi 9l/100km
Pozdrawiam
Jest jakiś zakres co do sprawności przepływomierza w którym musi się zmieścić czy po prostu albo działa w 100% albo nie :oops:
W każdym razie sprawdzę to.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-01, 14:53 ]
Zrobiłem nowy pomiar spalania mianowicie na trasie. Silnik 1Z TDI seria.
W trasie auto pali ok 5,5 - 6l /100km jazda od 100-150km/h.
Niestety w mieście wychodzi 9l/100km
Pozdrawiam
Twoj wynik w trasie jest ksiazkowy, jezeli w miescie masz takie spalanie, to moze byc wina termostatu. Silnik sie za wolno grzeje i chodzi ciagle na wzbogaonej mieszance....
Napisales tez ze jezdzisz po miescie do 3,5tys obr. Jak na moj gust to troche za wiele, ja jezdze do 2,4 jest wytarczajaco dynamicznie. Mozna i szybciej, ale w miescie nie nadrobi sie tym czasu.
Sprawdz termostat - pojezdzij do tego momentu, az wskaznik temp bedzie wskazywal kreske przed 90st, i sprawdz dolny waz od chlodnicy - musi byc chlodny.
Napisales tez ze jezdzisz po miescie do 3,5tys obr. Jak na moj gust to troche za wiele, ja jezdze do 2,4 jest wytarczajaco dynamicznie. Mozna i szybciej, ale w miescie nie nadrobi sie tym czasu.
Sprawdz termostat - pojezdzij do tego momentu, az wskaznik temp bedzie wskazywal kreske przed 90st, i sprawdz dolny waz od chlodnicy - musi byc chlodny.
testowalem 2 kompy taraz i czy ma 110KM czy 130KM to pali tyle samo 6.5 trasa i 9 miasto to jest normalne przy takim paiwie jak jest w polsce na niemieckim 5.5 mi spalil na sterowniku 115KM
Ostatnio zmieniony 10 lut 2008, 16:22 przez hct, łącznie zmieniany 1 raz.
To prawdopodobnie masz walniety termostat, moze sie zawiesil.kogucik pisze:a jesli jest ciepły to co? bo czytam wasze posty i tez nie wiem co robic moja B4 1Z w automacie pali 10L i jestem przerazony taniej jezdzilem mercedesem W124 3.0+gaz który miał moc nieporownywalna i spalał 17L lpg
Wymien, koszt niewielki pewnie z robocizna 50 zl wyjdzie, a efekty moga byc zadowalajace .
W moim poprzednim aucie Pug 106 na PB, zawiesil sie termostat i przez to palil w miescie 11l, przy spkojniutkiej jezdzie, a po wymianie 7,5 przy jezdzie normalnej...
NIe wiem wlasnie bo grzeje sie szybko juz po 1km jest ciepłe powietrze w aucie... tylko nie wiem dlaczego temperatura wyskakuje wysoka jechałem przez chwile 160km/h i wyskoczyła na pierwsza kreske ze 90stopni a wentylator sie nie właczył choc jest sprawny na 100% nie wiem czy tak moze byc czy mam walniety tez czujnik temp.
- piktorn2016
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:44
Ross, Termostat niedawno wymieniałem, także powinien być sprawny.
U mnie będzie tego typu problem ,że ledwo się silnik nagrzeje to auto jest gaszone, także po przejechaniu ok 7km wskakuje temp. ponad 80 stopni i auto jest gaszone.
Natomiast na trasie gdy silnik już się nagrzeje spalanie jest ok.
Na trasie pokazuje mi temp ok 85 stopni lub przed 90 dodam że mam chlodnicę zasłoniętą.
U mnie będzie tego typu problem ,że ledwo się silnik nagrzeje to auto jest gaszone, także po przejechaniu ok 7km wskakuje temp. ponad 80 stopni i auto jest gaszone.
Natomiast na trasie gdy silnik już się nagrzeje spalanie jest ok.
Na trasie pokazuje mi temp ok 85 stopni lub przed 90 dodam że mam chlodnicę zasłoniętą.
To mimo wszystko sprawdź termostat w następujący sposób : odpal zimny silnik , poczekaj aż wskaźnik temperatury zacznie się podnosić i wtedy sprawdź dolny wąż idący do termostatu , jeżeli będzie ciepły , to znaczy że masz walnięty termostat . Jeżeli nie będzie ciepły to poczekaj aż zacznie łapać temperature , zobacz ile wtedy jest na wskaźniku , jest to przybliżona temperatura otwarcia termostatu.
Termostat juz wymieniłem i teraz jest temp ok! cały czas na 90 a stary termostat otwierał juz w troche ponad 60 stopni bo sprawdzałem go w garnku i miernikiem mierzyłem temp. nowy dla pewnosci tez sprawdziłem (bo kosztował 27zł) i otwierał przy 90 (pisze 87 ale zawsze jest jakis + -) mam jeszcze jeden b.istotny problem o którym juz pisałem ale nie otrzymałem fachowej rady poniewaz kontrolka oleju czesto mi sie zapala roznie na wysokich obrotach albo przy spokojnej jezdzie na miescie...