witam.
Mam do wymiany łożysko dociskowe, tarcze i docisk. Może poradzicie co po kolei trzeba odkręcić żeby to wymienić? Chodzi mi czy m.in. trzeba odkręcać: przeguby wewnętrzne, zewnętrzne, wahacze, itd. żeby to wyjąć, może ktoś to robił i po kolei opisze zakres i kolejność czynności?
pozdrawiam
[80 AAZ avant 1994] wymiana elementów sprzęgła
Nie takiej porady oczekiwałem. Żebym chciał to bym postawił do mechanika i nie pisał tego postu, nie zaśmiecał forum, m.in. od tego jest forum żeby otrzymać pomoc (np.od jakiegoś "mechanika") i samemu naprawić usterkę.korado pisze:Sprzęgło jest między silnikiem a skrzynią biegów, musisz wybudować skrzynie albo silnik i myśle żebyś sobie odpuścił i zlecił wymiane mechanikowi.
najprościej to będzie jak pobierzesz sobie "Sam naprawiam"z działu dawnload. Jeśli nie masz ochoty to rzeczy biegną takw skrócie:
1)Musisz pozbyć sie skrzyni biegów z samochodu, tak więc odkręca sie od niej półosie, odczepia kable, odkręca śruby mocujące z silnikiem, rozrusznik. Jak już ją wyjmiesz (spod samochodu) to masz na wierzchu sprzęgło. Połączenia hydrauliczne od wysprzęglania pozostają nienaruszone!!!
2)Odkręcasz docisk, wyjmujesz tarczę sprzęgłową, sprawdzasz czy nie sieknie uszczelniacz (jeśli cieknie to wymianka, jeśli nie to profilaktycznie go wymień).
3)montujesz nowe sprzęgło (wycentruj tarczę), zakładasz na wałek w skrzyni nowe łożysko wyciskowe, wałek lekko grafitowym smarem potraktuj. Sprawdzasz czy wszystkie tulejki centrujące są na silniku a nie na skrzyni biegów) Zarzucasz skrzynię do samochodu. Skręcasz wszystko dokładnie. Sprawdzasz czy wszystko jest dokręcone jeszcze raz. W drogę.
1)Musisz pozbyć sie skrzyni biegów z samochodu, tak więc odkręca sie od niej półosie, odczepia kable, odkręca śruby mocujące z silnikiem, rozrusznik. Jak już ją wyjmiesz (spod samochodu) to masz na wierzchu sprzęgło. Połączenia hydrauliczne od wysprzęglania pozostają nienaruszone!!!
2)Odkręcasz docisk, wyjmujesz tarczę sprzęgłową, sprawdzasz czy nie sieknie uszczelniacz (jeśli cieknie to wymianka, jeśli nie to profilaktycznie go wymień).
3)montujesz nowe sprzęgło (wycentruj tarczę), zakładasz na wałek w skrzyni nowe łożysko wyciskowe, wałek lekko grafitowym smarem potraktuj. Sprawdzasz czy wszystkie tulejki centrujące są na silniku a nie na skrzyni biegów) Zarzucasz skrzynię do samochodu. Skręcasz wszystko dokładnie. Sprawdzasz czy wszystko jest dokręcone jeszcze raz. W drogę.