[B4 ABT] przerywana praca silnika, gubi iskrę?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Bastek, leniuchu. Co najmniej dwa razy były podawane parametry niebieskiego czujnika. Wyjmujesz czujnik, bierzesz do domu, omomierz i termometr w garść. A czujnik w garnek z wodą. Termometrem sprawdzasz temp. wody a omomierzem rezystancję czujnika przy danej temp. Charakterystyka czujnika jest gdzieś w archiwum.
Nastawiałem się raczej na problemy z jakimiś przebiciami, aparatem zapłonowym (mimo iż pali na dyg), itp. Ale skoro tak radzicie, to przy najbliższej okazji sprawdzę ten czujnik, mimo iż wymieniałem go w listopadzie.
[ Dodano: 2008-02-11, 11:59 ]
Danek, sprawdziłem ten niebieski czujnik i okazało się, że jest sprawny ale dla pewności wypożyczyłem taki czujniczek z ASO i nic się nie zmienia. Samochód jak przerywał tak nadal przerywa, więc sprawę czujnika można wykluczyć. Tylko co dalej...
[ Dodano: 2008-02-11, 11:59 ]
Danek, sprawdziłem ten niebieski czujnik i okazało się, że jest sprawny ale dla pewności wypożyczyłem taki czujniczek z ASO i nic się nie zmienia. Samochód jak przerywał tak nadal przerywa, więc sprawę czujnika można wykluczyć. Tylko co dalej...
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Objawy miałem taki jak ty wypadały zapłony. Przeszukaj forum pisałem na ten temat. Sprawdziłem w aucie dosłownie wszystko po kilkanaście razy i ani razu ciśnienia paliwa. W końcu za radą kolegi zmierzyłem ciśnienie paliwa i :shock: wynosiło dużo za dużo skróciłem sprężynkę w regulatorze ciśnienia paliwa i uzyskałem 0.9 bar i po odpaleniu szok motor zaczął tak równo pracować że można na nim postawić pełną szklankę wody i krola się nie wyleje. Dlatego podpowiadam ci żebyś sprawdził jednak to ciśnienie bo właśnie ono mi napsuło tyle krwi a walczyłem z tym dłuuugo.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dymił normalie. Jak jest zimno to normalne że wydobywają sięły białego dymu, to para wodna. Ja mierzyłem ciśnienie sam wopiąłem specjalny manometr na przewodzie paliwowym (zasilającym) przed zespołem wtryskowym i dokonałem pomiaru. Jeśli nie masz manometru to podjedź do jakiegoś mechanika i niech ci zmierzy nie powinno to kodsztować więcej niż 15-20 zł. Pozdrawiam.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na początek to trzeba zrobić porządek z benzyną bo jak nie będzie pracował prawidłowo na benie to ba gazie też będzie źle. Ja zacząłbym od kompleksowej diagnostyki tj. wszelkiego rodzaju pomiary (ciśnienie sprężania, czujniki w tym temperatury zassysanego powietrza, czujnik Hala, kąt ustawienia zapłonu itp.) Nie wykluczone że mogą być dość duże luzy na aparacie zapłonowym lub poprostu źle ustawiony zapłon i będzie źle ( zbyt przyspieszony zapłon też powoduje wypadanie zapłonów). I dopiero jak doprowadzisz silnik do wymaganego stanu można zająć się instalacją gazową. Może bowiem ona mieć dość znaczny wpływ na bracę silnika na benie(zła emulacja sondy, źle wyregulowana bądź poprosu coś nieprawidłowo podłączone bądź ustawione). A co do tego dymu to jak ci nie ubywa płynu to jak wcześniej pisałem objaw normalny chyba że masz ubytki to płyn idzie na tłoki i zapłony też mogą wypadać i wtedy to już trzeba zdejmować głowicę. To tyle ode mnie jak coś pominąłem to z całą pewnością koledzy mnie uzupełnią.
Dzisiaj odpaliłem samochód i zastawiłem go tak na ok pół godziny. Przy rurze wydechowej aż się kałuża zrobiła, a poza tym dymił niemiłosiernie, gubił w dalszym ciągu zapłony. Chyba trzeba będzie jednak zdejmować głowicę. Złości mnie tylko to, że dopiero w listopadzie zmieniałem uszczelkę pod głowicą, a tu trzeba tą samą robotę drugi raz robić Tak to jest z mechanikami...
[ Dodano: 2008-02-12, 22:24 ]
Po pracy skoczyłem na pomiar ciśnienia w cylindrach i jest niemal katalogowe. Na wszystkich 4 jest identyczne 10 barów.
[ Dodano: 2008-02-12, 22:24 ]
Po pracy skoczyłem na pomiar ciśnienia w cylindrach i jest niemal katalogowe. Na wszystkich 4 jest identyczne 10 barów.