Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT+gaz] Przełączanie B/G, szarpanie,

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

[b4 ABT+gaz] Przełączanie B/G, szarpanie,

Post autor: madazaw » 11 lut 2008, 21:36

Cze, problem jest następujący: Przełączanie B/G w moim aucie odbywa sie samoczynnie po osiągnięciu temp. ok 25*C. Gdy silnik jest zimny i ma te powiedzmy 25*C przełączy sie na gaz i w tym momencie traci moc, podszarpuje. Dzieję sie to podczas przyspieszania. Problem ustępuje gdy zdejmę nogę z pedału gazu i wcisnę go kolejny raz. Podam że inst. Elpigaz, komp Leonardo. Zauważyłem też objaw typu. Mknę sobie na 2,3 biegu, wkręcam go na jakieś 3.5 obrotów, naciskam sprzęgło, wrzucam kolejny bieg, a on jakby zamulał na chwilę, po czym odzyskuje wigor. Zamulanie sięga tego stopnia, że silnik gwałtownie wyhamowuje i nawet tłumik o coś uderza. TPS?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lut 2008, 10:13

Obawiam się, że to sonda zaczyna dawać do zrozumienia że już czas na nią :-( . Podszarpywanie przy przełączaniu i mulenie przy zmianie biegu to efekt zalewania silnika gazem.
Możliwe, że wystarczy drobna regulacja lub zmniejszenie czasu podtrzymania zasilania benzyną w chwili przejścia na LPG. A nie zaczął Ci nieco więcej palić?

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 12 lut 2008, 17:06

Spalanie jest w miarę, tankuje ostatnio na Statoilu (Oka, szczytno, olsztyn) i jak w łeg strzelił wychodzi 11 litrów na setkę.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 12 lut 2008, 17:38

Hej, moim zdaniem jest jest to zadna sonda lambda i nic z tym zwiazanego. Mianowicie mialem juz z jednym autem taki problem tylko ze u mnie to przelaczanie bylo tragiczne. W ogole przygasal a jak mi sie zszedl czas przelaczenia z mala predkoscia lub skrzyzowaniem to murowane ze auto gaslo. Moim zdaniem nalezy wyregulowac gaz !! i jezeli to jest wtrysk sekwencyjny to na pewno do poprawy jest mapa paliwa bo ci gazownicy sa nic nie warci, zakladaja gaz i w nosie maja wlascicieli samochodow.

Ja stawiam na prawidlowa regulacje gazu.

P.S. U siebie na wielopunkcie mam zwyklą jednopunktowa instalacje i gaz przelacza sie jak auto przekroczy 2000rpm/h wiec odpalam i czekam pare minut jak sie zagrzeje ( w tym czasie wyjezdzam z garazu, zamykam go i otwieram brame. Po wyjechaniu na droge zamykam brame wsiadam i lekko daje gazu) gdy obroty przekroczą 2000 nastepuje lekkie zdlawienie wynikajace z czasu jaki pokona gaz droge od parownika do glowicy poprzez filtr paliwa i potem jade, pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lut 2008, 18:11

Dobry_K, jakbyś nie doczytał to jest II generacja na sterowniku LeonardoPro.

madazaw, (kurcze, aleś wymyślił tego nicka :-) ) z tego co się orientuję to większość jazdy pokonujesz w trasie (pewnie z 80-85%). To moim zdaniem 11l/100km to jednak za dużo. Mój przed wymianą sondy też tak chochlował po trasie, a teraz zszedł do 9 góra 9,5. Postaram się jutro w dzień (10-15) do Ciebie podjechać z lapkiem to obadamy. Chyba, że nie będziesz miał czasu to daj znać.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 12 lut 2008, 18:52

hmm 11 / 100 to nei wiem czy to jest duzo poza tym nie jezdze w trasie to jest droga miejska z jednego miasteczka do drugiego a ja jadac nie zaluje sobie jak trza nacisnac to cisne, pozdro

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 12 lut 2008, 18:56

danielu, czasu u mnie dostatek. Weź mnie nie pobudzaj że on za dużo spala, skoro mówisz że powinien na trasie 9, a mi wychodzi 11, to jak sobie przemnożę przez liczbę km którą przejechałem to wychodzi na to że mógłbym go za tą resztę ozdabiać sondami lambda.
PS, ciekaw jestem czy po podłączaniu VAG znowu wyrzuci TPS? Ale nie mam lipy, jak znajdę chwilę czasu to jest plan do zrealizowania. Pojawił się dawca części (wtrysku, TPS i wielu innych:), błękitny seat cordoba z boszem Mono motroniciem. Tyle czasu na niego czekałem 8-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lut 2008, 19:22

madazaw pisze:skoro mówisz że powinien na trasie 9, a mi wychodzi 11
No myślę, że na tej trasie 140-180 to nie dasz rady się rozpędzić. Jak jeździliśmy do Czarka to mówiłeś o średnim spalaniu na poziomie 11l to nawet nie podejrzewałem, że mówisz o spalaniu właściwie w trasie. Tymbardziej, że masz przełączanie po temperaturze, więc nie ma tu kwestii niedogrzanego parownika. Do zobaczenia jutro :-)

Awatar użytkownika
edek0507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 20 sty 2008, 12:21
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: edek0507 » 12 lut 2008, 21:14

Chłopaki to ile powinien spalać silnik 2.0 na jednopunktowym wtrysku? bo mi spala nawet 13 litrów gazu, raz mi spalił w trasie 10,5 litra - mój rekord, tak średnio to 12 litrów, dodam że często jeździłem na regulacje i nic to nie dawało, powiedziano mi że to w końcu 2 litry i swoje musi spalić.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 12 lut 2008, 22:59

ja to sam głupieję, 12 litrów to do zaakceptowania. Ja bym zaczął węszyć gdy spalanie wzrośnie do okolic 15.
Gazowcy maja po części rację, w końcu to 2 litry pojemności, cztery wielkie niemieckie cylindry, które muszą jeść, a to że nie mam w nich mocy to już oddzielna kwestia :roll:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lut 2008, 23:00

edek0507, Spalanie LPG zależy od bardzo wielu czynników. Przede wszystkim od rodzaju pokonywanych odległości (trasa, miasto) Najbardziej adekwatnym porównaniem spalania jest jazda w trasie bo wtedy warunki są najbardziej zbliżone. Natomiast spalanie w mieście może się różnić między dwoma takimi samymi autkami nawet o 3-4 litry, zwłaszcza zimą.
Dlaczego tak jest? Odsyłam do lektury w dziale download/lpg. W Twoim przypadku: piszesz o średnim spalaniu na poziomie 12l. Co znaczy średnie? Jeśli jest to 50%miasto, 50% trasa i w mieście są to 2 odcinki po 25km to jest to normalny wynik dla LPG. Spalanie LPG jest wyższe niż benzyny o 20-30 % więc proste przeliczenie spalania benzyny daje nam podobny wynik. Podobnie można wyliczyć spalanie w trasie, czyli spalanie benzyny + 20-30% i tyle ma spalić gazu. Przestrzegam natomiast przed świadomym zubożaniem mieszanki dla ograniczenia spalania gdyż powoduje to wzrost temperatury spalania mieszanki i bardzo duże prawdopodobieństwo uszkodzenia głowicy, a nawet tłoków.
Regulacje, które wykonują gazownicy odbywają się najczęściej na postoju, nierzadko nawet bez podpięcia lapka (w przypadku II generacji), a warunki w czasie jazdy mogą się znacznie różnić od tych w czasie regulacji. Twoje spalanie w trasie (rozumiem, że 10,5 to dolna granica, a najczęściej jest wyższe) może być wynikiem właśnie takiej regulacji na postoju albo "zakopconej" sondy lambda (jeśli masz II generację).
Spalanie 13 litrów w mieście to całkiem przyzwoity wynik. Mój pali ok. 13,5-14,5 zimą, latem spada o 1-1,5 litra ale ja pokonuję baaardzo krótkie odcinki na praktycznie zimnym silniku i wcale nie uważam, że to dużo.

Awatar użytkownika
edek0507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 20 sty 2008, 12:21
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: edek0507 » 13 lut 2008, 22:39

Wielkie dzięki Danek za wyczerpującą odpowiedź, z tego co piszesz wychodzi na to że wszystko jest w porządku ze spalaniem w mojej audiczce . <ok>

Awatar użytkownika
RafaeL09
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 22 kwie 2007, 19:47
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: RafaeL09 » 21 lut 2008, 00:08

Danek,

Twoje słowa są jak balsam. Po ich lekturze zmieniłem stosunek do swojej B-czwórki. Prawie od roku, podczas każdego tankowania, zastanawiałem się co jeszcze mogę zrobić, by obniżyć poziom spalania LPG. Nawet pokusiłem się o kilkanaście wizyt u "znawców" tematu, lecz bezskutecznie. Każda kolejna regulacja niosła ze sobą tyleż nadziei, ile rozczarowania, gdy okazywało się, że zapotrzebowanie na LPG to ciągle 14 l/100km w mieście (II generacja). A miasto miastu nie równe. A w moim aż roi się od pojazdów z piękną, niebieską tabliczką na dachu z symbolem "L". I tak sobie człowiek "pełza" do pracy te 3 km z prędkością 30 km/h, i z powrotem, a czasem po bułki człowiek zajedzie do piekarni bo jeść trzeba, po gazetę do RUCH-u - i znów postój. I tak 5 dni w tygodniu. Więc jak ona ma palić 10 l/100km w mieście? Może w Wa-wie na jerozolimskich czy w Markach. I teraz już wiem, że cudów nie ma. Pogodziłem się z tym stanem rzeczy i teraz już tylko będę się delektował jazdą. A może wkrótce gaz potanieje?

Pozdrówka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl