Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG (133KM)] zapach benzyny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Mors
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Pila

[2.3 NG (133KM)] zapach benzyny

Post autor: Mors » 03 lut 2008, 16:56

Witam, od niedawna posiadam Audi 90 (III.88rok.) z silnikiem 2.3 NG i mam z nim problem, który wygląda tak:
odpalam rano zimny silnik chodzi on parę sekund ok., po czym zaczynają falować obroty oraz śmierdzi
benzyną , jak się ogrzeje nic się nie zmienia ciągłe nierówne obroty oraz zapach paliwa, do tego jeżeli go zgaszę i będę chciał ponownie odpalić to musze go długo kręcić lub wogóle nie odpala, jeśli trochę postoi odpala za jednym dotknięciem.
Dodam że zmieniłem pompę paliwa (nic to nie pomogło) i nie ma nigdzie żadnych wycieków.
W czasie jazdy silnik pracuje dobrze i ma odpowiednią moc.
Wiem że było już sporo pisane o podobnych problemach
w tych silnikach, lecz każde różni się trochę od mojego przypadku dlatego proszę o pomoc. :cry:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 lut 2008, 17:02

Na poczatek sprawdź dokładnie czy nigdzie nie łapie lewego powietrza, głównie guma na przepływce, kolektor i jak masz coś w areozolu to i sprawdzisz nawet uszczelnienia przy wtryskach... paliwem moze smierdzieć z wielu powodów, jeden z nich moze byc taki ze za dużo leje Ci paliwa i nie moze go przepalic - zalewa go z tąd moze byc problem z ponownym odpaleniem - na poczatek sprawdz w jakim stanie sa swiece zapłonowe i czy zapłon jest dobrze ustawiony. Falujace obroty głownie są przyczyną łapania lewego powietrza. Mozliwe również ze coś nie tak jest z regulatorem obrotów biegu jałowego (silnczek krokowy) tam również moze byc coś nieszczelne i bedzie smierdziło paliwem. Jest wiele rzeczy które trzeba było by sprawdzic zeby wykluczyć co poniektóre możliwe opcje. Niestety mechaniczny wtrysk to zazwyczaj wielka niewiadoma i do tego muisz sie przyzwyczaić... jednym słowem "kochaj albo rzuć ;-)" Napewno inni koledzy bardziej obeznini w NG jeszcze Ci pomoga, powodzenia <ok>

Titor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 lut 2008, 15:09
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Titor » 03 lut 2008, 20:24

Czesc,jak Solskier napisal glowna przyczyna falujacych obrotow jest "branie"lewego powierza,te mam 90-tke z silnikiem 2.3 ng,zagazowana,mialem ten sam problem,usunalem wszystkie nieszczelnosci i jest ok,acha,na benzynie kazda nieszczelnosc powoduje falowanie,im wieksza nieszczelnosc tym gorzej,moze motor gasnac,a to niezbyt przyjemne zwlaszcza stojac w korku,pozdrawiam.

Mors
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Pila

[2.3 NG (133KM)] zapach benzyny

Post autor: Mors » 12 lut 2008, 22:14

Dziéki Solskier za podpowiedz o areozolu :-) sprawdzilem i mam dwa nieszczelne miejsca na przewodach, zamówilem i czekam teraz na nowe.Pozostal mi jeszcze ten zapach paliwa,
jak mozna zmniejszyc dzawke paliwa :-? dzieki i pozdro.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 13 lut 2008, 08:15

mieszankę regulujesz śrubą która jest na korpusie przepływomierza powietrza, jak nikt przed tobą tego nie robił, to jest zalepiona i prawie niewidoczna. regulacji trzeba dokonywać na analizatorze spalin - na oko nie da rady

trafo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2008, 22:38
Lokalizacja: WA-WA

Post autor: trafo2 » 14 lut 2008, 22:54

Witam mam te same problemy w swoim aucie+problem przy tankowaniu nawet gdy bak jest pusty to pistolet odbija jak by był pełny,a nie zabardzo kumam co zrobić z tym aerozolem proszę o lepsze info na ten temat :->

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 lut 2008, 00:54

foxbat, da rade ale trzeba miec sprawna sonde lambda i tester kodow usterek. Ja wszystkim tak ustawiam i potem sprawdzaja na analizatorze i jest lambda=1 +/- 0,02.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga