[B2,B3,B4] Ksenon
[B2,B3,B4] Ksenon
Mam kłopot z wybraniem ksenonów (w sumie to bi ksenonów) do mojej B4 fakt ze efekt nie bedzie moze porazajacy ale to zawsze lepsze od serii . Które rozwiazanie bedzie najlepsze 6000K 8000K czy moze 12000K choc słyszałem ze te ostatnie sa juz fioletowe. I za jaka kase zeby nie stac sie frajerem <lol>
Tutaj masz wszyskto opisane i pokazane jak montowałem taki zestaw u siebie
viewtopic.php?t=10748
itutaj tez masz cos o tym
viewtopic.php?t=12758
viewtopic.php?t=10748
itutaj tez masz cos o tym
viewtopic.php?t=12758
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Bierz 6000k powyzej tej barwy lipa robi sie widocznosc. Jak to wyglada na zywo widziałes u mnie, i jak bedziesz brał to oczywiscie Bixenon bo ze zwykłym to ja juz walczyłem 2 tygodnie (Wojtek wie co mam na myśli i dla czego była walka) wydaje mi sie ze zwykły xenon nie jest przystosowany do naszych lamp (za mało obudowany palnik)
[ Dodano: 2008-02-15, 21:18 ]
WOJTEK26,A u Ciebie jest tak ze masz sterownie tylko z jednej lampy a druga lampa steruje ten modół? Czy nie bo z tego co widzie na foto to ten Twój modól sterujacy jest taki malutki a ja mam dosc spory modół takie około 10x8cm napieceie mam podłaczone bezposrednio z akumulatora a sterowanie tylko z jednej lampy... reasumujac wtyczke ta co podłancza sie palnik mam wpieta tylko w jednej lampie do drugiej napiecie idzie z tego modułu do przetwornicy a z tamtad standardowo juz do palnika, niby to ponoc jest zrobione zeby nie obciazało instalacji...ale cos to jest dziwnie rozwiazane.
[ Dodano: 2008-02-15, 21:18 ]
WOJTEK26,A u Ciebie jest tak ze masz sterownie tylko z jednej lampy a druga lampa steruje ten modół? Czy nie bo z tego co widzie na foto to ten Twój modól sterujacy jest taki malutki a ja mam dosc spory modół takie około 10x8cm napieceie mam podłaczone bezposrednio z akumulatora a sterowanie tylko z jednej lampy... reasumujac wtyczke ta co podłancza sie palnik mam wpieta tylko w jednej lampie do drugiej napiecie idzie z tego modułu do przetwornicy a z tamtad standardowo juz do palnika, niby to ponoc jest zrobione zeby nie obciazało instalacji...ale cos to jest dziwnie rozwiazane.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Teraz swieci idelanie, nie ma komu mrugnąc :mrgreen: Odciecie idalne jak u Ciebie. Foty zrobie jutro albo dzisiaj jak pozycze aparat.WOJTEK26 pisze:pochwal sie fotkami tego zestawu i jak teraz to swieci
Teoretycznie chyna to jest nie legalne :mrgreen: Chociaż na pudełku mam zanczek E24(europejska homologacja) i znaczek certyfikatu CE ale czy to coś daje w swietle naszego chorego prawa(być moze ta homologacja na pudałku jest podrobiona coś jak ubrania adidasa ), policja bynajmniej mnie zatrzymała już ze dwa razy z tymi lampionami ale niczego sie nie czepiali. Jak byłem w stacji diagnostycznej ustawić lampy to koles spytał mnie co to za zarówki tam mam, ja mu na to ze xenon a on do mnie gdzie spryski bez nich nie przejdzie przegladu, a ja do niego ze do czasu przegladu spryski beda :mrgreen: (a jak nie to mam znajomego i też przejde a jak nawet ktoś sie uprze to na przeglad zapcham ori H4) <ok>Darecki3037 pisze:że tak sie podepne do tego tematu a co z homologacją w Polsce na te światła? dostał już ktos z Was mandacik za to?
Kilka refleksji na temat ksenonow...
Ogladalem dzis program - chyba polska jazda czy cos takiego - i zaprezentowany zostal tam material o zarowkach ksenonowych. Ekspert z instytutu transportu samochodowego wyjasnil pare spraw:
1. Zakladanie ksenonowego zrodla swiatla jako zamiennik pod H4 jest niezgodny z prawem - w Polsce zadna zarowka typu H4 nie posiada homologacji dopuszczajacej ja do uzytku na drogach publicznych.
2. Producenci zachwalajacy swoje wyroby jako homologowane maja racje - te zarowki uzyskuja homologacje ale dotyczy ona ukladu elektrycznego (czyli wplywu takiej zarowki na uklad elektryczny auta i odwrotnie-ukladu elektrycznego na zarowke). Natomiast nie posiadaja homologacji na uklad produkujacy swiatlo.
3. Budowa reflektora przeznaczego pod ksenon rozni sie od pozostalych paroma szczegolami odpowiadajacymi za odpowiednie ukierunkowanie promieni.
4. Wymagany jest system oczyszczania szkla reflektora i system samopoziomowania (ale nie podal jak to jest z tym samopoziomowaniem w starszych autach;/).
5. Swiatlo o barwie niebieskiej jest bardziej meczace dla oka ludzkiego niz swiatlo o barwie zblizonej bo swiatla dziennego (zolta i biala).
Wnioski:
1. Dokladnie wyczyscic reflektory i zakladac zarowki o parametrach podanych przez producenta auta.
2. Zakupic reflektory przystosowane do ksenonowego zrodla swiatla (jezeli sa produkowane) <ok>
To wszystko teoria... a jak to wyglada w praktyce to na codzien widzimy na drogach...
Ogladalem dzis program - chyba polska jazda czy cos takiego - i zaprezentowany zostal tam material o zarowkach ksenonowych. Ekspert z instytutu transportu samochodowego wyjasnil pare spraw:
1. Zakladanie ksenonowego zrodla swiatla jako zamiennik pod H4 jest niezgodny z prawem - w Polsce zadna zarowka typu H4 nie posiada homologacji dopuszczajacej ja do uzytku na drogach publicznych.
2. Producenci zachwalajacy swoje wyroby jako homologowane maja racje - te zarowki uzyskuja homologacje ale dotyczy ona ukladu elektrycznego (czyli wplywu takiej zarowki na uklad elektryczny auta i odwrotnie-ukladu elektrycznego na zarowke). Natomiast nie posiadaja homologacji na uklad produkujacy swiatlo.
3. Budowa reflektora przeznaczego pod ksenon rozni sie od pozostalych paroma szczegolami odpowiadajacymi za odpowiednie ukierunkowanie promieni.
4. Wymagany jest system oczyszczania szkla reflektora i system samopoziomowania (ale nie podal jak to jest z tym samopoziomowaniem w starszych autach;/).
5. Swiatlo o barwie niebieskiej jest bardziej meczace dla oka ludzkiego niz swiatlo o barwie zblizonej bo swiatla dziennego (zolta i biala).
Wnioski:
1. Dokladnie wyczyscic reflektory i zakladac zarowki o parametrach podanych przez producenta auta.
2. Zakupic reflektory przystosowane do ksenonowego zrodla swiatla (jezeli sa produkowane) <ok>
To wszystko teoria... a jak to wyglada w praktyce to na codzien widzimy na drogach...
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Pseudo xenon, luknijcie czy to kolejne jakieś badziewie (raczej tak )czy może to zadziała a raczej zaświeci. Wiadomo że ori xenon to w życiu nie będzie.
http://allegro.pl/item356963545_zarowki ... jazdu.html
http://allegro.pl/item356963545_zarowki ... jazdu.html
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Darecki3037, Zakładam H4 chyba Osram czy jakieś inne firmowe o podwyższonej jasności, kumpel załatwia u siebie na hurtowni jakieś wypaśne(sprawdzone i z upustem). Pochwale sie w środę jak świeci a ten link dostałem od kumpla który :lol: już się cieszy jak dziecko. Jeździ Astrą tak że mu wybaczam i wy mu wybaczcie. Zwykła ciekawostka.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2008, 18:18 przez Grzegorzbielsko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk