[80B4ABK] Dziwny hałas z tyłu po hamowaniu.
[80B4ABK] Dziwny hałas z tyłu po hamowaniu.
Witam! Mam maly problem z hamulcami.Ostatnio uslyszalem bardzo glosne tarcie w tylnym prawym kole tuz po hamowaniu,ale po przejechaniu kilkudziesieciu metrow odglosy ustaly-do nastepnego hamowania.Tarcza od zewnatrz wyglada jakby klocki nie braly cala powierzchnia choc na moje oko sa jeszcze calkiem dobre.Czy to sa jakies problemy z dociskiem,typu cylinderek nie odbija???
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 21:18 przez george77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Owszem, może tak być.george77 pisze:typu cylinderek nie odbija
Tylne zaciski w Audi B4 i golfach II, III to zmora.
Zobacz na stronie głównej klubu, tam Danek opisał regeneracje zacisków.
Tarcze jeśli już mają wżery należy wymienić lub przetoczyć, jeśli ich grubość na to pozwala.
Ps:
Dopisz do nazwy tematu coś więcej niż tylko tag.
Toczenie tarcz to najgorsze rozwiązanie jakie można polecić. Nigdy nie będziesz miał pewności czy tarcza po takim zabiegu nie będzie miała bicia i napewno będzie niewyważona. Bicie możesz zmieżyć czujnikiem zegarowym. Dopuszczalne bicie to 0,15mm. Jeśli tarcza jest cienka proponuję wymiane, jeśli chcesz ją zostawić to najwyżej przy pomocy skrobaka i małego młotka (taki 200g) usuń rdzę z obwodu tarczy. Po takiej rdzy klocek się tylko ślizga a jak się kawałek (rdzy) oderwie to hałasuje. Dla pewności nasmaruj też tłoczki, smar kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym za niwewielkie pieniądze. Proponuję też zdjąć klocki i przetrzeć je papierem ściernym. Powierzchnia klocka mogła się "zeszklić".
Pzdr
Ps. Przepraszam Doc, że podważam twoje zdanie ale to przetacznia tarczy to w mojej okolicy nikt nie ma dobrego sprzętu.
Pzdr
Ps. Przepraszam Doc, że podważam twoje zdanie ale to przetacznia tarczy to w mojej okolicy nikt nie ma dobrego sprzętu.