[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a może ktoś z was montował alarm firmy dragon coś podobnego jak na tej aukcji tylko tu jest wersja z centralnym zamkiem a mi chodzi o sam alarm:
http://moto.allegro.pl/item312507867_al ... aranc.html
zakupiłem coś takiego i odrazu pojawił sie problem :mrgreen: koles pisze że aby działał zamek pneumatyczny to nalezy wyjąć zworke z płyty głównej centrali tylko jak sie tam dostac jak to wszytko jest zaplombowane :mrgreen:
dostałem taki opis instalacji jednak nie rozumiem kilku rzeczy:
1 - do czego służy to podłączenie pod ten przekaźnik? dostałem go razem z alarmem
2 i 3 - pod tymi numerami jest podłączenie pod światło stop i stacyjke, do czego służy to podłączenie ? do jakiegoś odcięcia zapłonu??
4 - tu są chyba przedstawione siłowniki centralnego zamka ( to chyba w moim przypadku nie powinno mnie interesować?? )
5 - czy w tym miejscu jest przedstawione podłączenie do przełączników drzwi że po otwarci drzw alarm się załączy??
6 - na samym dole jest przedstawione podłączenie pod zamek pneumatyczny.są tam pokazane dwa przekaźniki.nie da sie tego jakoś inaczej podłączyc tylko musze mieć te dwa przekaźniki??
chce tylko podpiąc alarm tak żeby starował centralnym zamkiem i wył po otwarciu drzwi.no może jeszcze żeby mrugneły światła awaryjne po zazbrojeniu.jakieś dodatkowe opcje typu odcięcie zapłonu itd mnie nie interesują.może ktoś mi powie na których kablach w tej sytuacji mam się skupić...
http://moto.allegro.pl/item312507867_al ... aranc.html
zakupiłem coś takiego i odrazu pojawił sie problem :mrgreen: koles pisze że aby działał zamek pneumatyczny to nalezy wyjąć zworke z płyty głównej centrali tylko jak sie tam dostac jak to wszytko jest zaplombowane :mrgreen:
dostałem taki opis instalacji jednak nie rozumiem kilku rzeczy:
1 - do czego służy to podłączenie pod ten przekaźnik? dostałem go razem z alarmem
2 i 3 - pod tymi numerami jest podłączenie pod światło stop i stacyjke, do czego służy to podłączenie ? do jakiegoś odcięcia zapłonu??
4 - tu są chyba przedstawione siłowniki centralnego zamka ( to chyba w moim przypadku nie powinno mnie interesować?? )
5 - czy w tym miejscu jest przedstawione podłączenie do przełączników drzwi że po otwarci drzw alarm się załączy??
6 - na samym dole jest przedstawione podłączenie pod zamek pneumatyczny.są tam pokazane dwa przekaźniki.nie da sie tego jakoś inaczej podłączyc tylko musze mieć te dwa przekaźniki??
chce tylko podpiąc alarm tak żeby starował centralnym zamkiem i wył po otwarciu drzwi.no może jeszcze żeby mrugneły światła awaryjne po zazbrojeniu.jakieś dodatkowe opcje typu odcięcie zapłonu itd mnie nie interesują.może ktoś mi powie na których kablach w tej sytuacji mam się skupić...
Hudy a wieć tak:
Ad. 1 przekaźnik do odcięcia zapłonu (piszesz że go nie chcesz, wiec go olej)
Ad. 2 sygnał z pedału chamulca (jak aktywna jest funkcja zamykania centralnego po przekręceniu stacyjki)- otwierasz centralny cyckiem przy szybie, a naciśnięcie pedału spowoduje ponowne zamknięcie centralnego.
Ad. 3 (+) po stacyjce, możesz go wziąć bezpośrednio z przewodu stacyjki (cienki czerwony) lub z np. bezp. # 18 (od spodu skrzynki bezp.)
Ad. 4 Jak masz siłowniki elektyrczne to jest takie podłączenie, ciebie obchodzi tylko brązowo - biały i biały.
Ad. 5 (-) do wyłącznika kracowego drzwi (można podłączyć też maskę przez dodatkowy włącznik, na zdjęciu go nie widzę)
Ad. 6 W tym alarmie przekaźników nie ominiesz (jest juz wcześniej bardziej czytelny schemat taki na czarnym tle).
A zworka jest w środku więc musisz zerwać plombę (zadzwoń do gościa żeby się upewnić.)
Powodzenia.
Ad. 1 przekaźnik do odcięcia zapłonu (piszesz że go nie chcesz, wiec go olej)
Ad. 2 sygnał z pedału chamulca (jak aktywna jest funkcja zamykania centralnego po przekręceniu stacyjki)- otwierasz centralny cyckiem przy szybie, a naciśnięcie pedału spowoduje ponowne zamknięcie centralnego.
Ad. 3 (+) po stacyjce, możesz go wziąć bezpośrednio z przewodu stacyjki (cienki czerwony) lub z np. bezp. # 18 (od spodu skrzynki bezp.)
Ad. 4 Jak masz siłowniki elektyrczne to jest takie podłączenie, ciebie obchodzi tylko brązowo - biały i biały.
Ad. 5 (-) do wyłącznika kracowego drzwi (można podłączyć też maskę przez dodatkowy włącznik, na zdjęciu go nie widzę)
Ad. 6 W tym alarmie przekaźników nie ominiesz (jest juz wcześniej bardziej czytelny schemat taki na czarnym tle).
A zworka jest w środku więc musisz zerwać plombę (zadzwoń do gościa żeby się upewnić.)
Powodzenia.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ok dużo mi to rozjaśniło. a do czego jest to pod numerem 3 to podłączenie pod stacyjke?? to jest też związane z odcięciem zapłonu?? aha i jeszcze dwa pytanka. pierwsze: jeśli chodzi o podpiecie się pod wyłączniki od drzwi.wystarczy sie podpiąć pod jeden kabel np od drzwi kierowcy lub pod kabel idący od lampki wewnetrznej i wtedy po odtwarciu każdych drzwi alarm będzie sie załanczał?? a drugie pytanko dotyczy tych przekaźników związanych z centralnym zamkiem. o jakie przekaźniki chodzi tzn o co mam poprosić będąc w sklepie...
Po przekręceniu stacyjki idzie sygnał (+) do alarmu i ma to wielorakie działanie, m. in jak alarm jest uzbrojony (aktywny) to uruchomi syrenkę, a jak jest nieaktywny to uruchamia inne funkcje (sygnał awaryjnymi że ktoś wysiada lub zamykanie centralnego zamka itd.)hudy pisze:a do czego jest to pod numerem 3 to podłączenie pod stacyjke?? to jest też związane z odcięciem zapłonu
A do odcięcia zapłonu jest ten przekaźnik (w tym alarmie przekaźnik też korzysta z tego podłączenia
)
Przy krańcówce od drzwi kierowcy są dwie możliwości, musisz znaleźć ten kabel na którym pojawi się masa (-) jak otworzysz też inne drzwi. Pod lampkę nie można bo działa z przekaźnikiem czasowym.hudy pisze:podpiecie się pod wyłączniki od drzwi.wystarczy sie podpiąć pod jeden kabel np od drzwi kierowcy lub pod kabel idący od lampki wewnetrznej i wtedy po odtwarciu każdych drzwi alarm będzie sie załanczał??
A przekaźniki np. takie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
czyli jeśli nie podłącze tego kabla pod stacyjke to nie będzie to miało wpływu na pozostałe funkcje alarmu np. załączenie alarmu po otwarci drzwi lub na sterowanie centralnym.ten plus ze stacyjki jest poprostu takim dodatkowym zabezpieczeniem??kubik pisze:Po przekręceniu stacyjki idzie sygnał (+) do alarmu i ma to wielorakie działanie, m. in jak alarm jest uzbrojony (aktywny) to uruchomi syrenkę, a jak jest nieaktywny to uruchamia inne funkcje (sygnał awaryjnymi że ktoś wysiada lub zamykanie centralnego zamka itd.)
ok rozumiem.a może wiesz jakiego koloru jest tenkabel??kubik pisze:Przy krańcówce od drzwi kierowcy są dwie możliwości, musisz znaleźć ten kabel na którym pojawi się masa (-) jak otworzysz też inne drzwi. Pod lampkę nie można bo działa z przekaźnikiem czasowym.
(+) po stacyjce jest konieczny choćby z tego powodu że jak wysiądzie bateria w pilocie to trzeba przekrecić kluczyk w stacyjce i nacisnąć przycisk serwisowy żeby wyłączyć alarm. Na chłopski rozum to daje alarmowi znać że ktoś jest w aucie (legalnie lub nie)hudy pisze:czyli jeśli nie podłącze tego kabla pod stacyjke to nie będzie to miało wpływu na pozostałe funkcje alarmu np. załączenie alarmu po otwarci drzwi lub na sterowanie centralnym.ten plus ze stacyjki jest poprostu takim dodatkowym zabezpieczeniem??
A koloru przewodu nie pamiętam jak znajde w schemacie to napisze.
Mam pytanie czy sterownik zakupiony przez krystek56 montuje sie bez potrzeby stosowania przekaźników?
http://allegro.pl/item313161767_uniwers ... html#photo
I jeszcze jedno co oznaczają opisy przewodów na schemacie do tego sterownika:
"drzwi kierowcy" tam idzie jedna końcówka przeciętego przewodu,
"kompresor" tam idzie druga końcówka przeciętego przewodu.
to oznacza że kompresory nie są w drzwiach?
Proszę mnie oświecić bo jakoś się zakręciłem.
http://allegro.pl/item313161767_uniwers ... html#photo
I jeszcze jedno co oznaczają opisy przewodów na schemacie do tego sterownika:
"drzwi kierowcy" tam idzie jedna końcówka przeciętego przewodu,
"kompresor" tam idzie druga końcówka przeciętego przewodu.
to oznacza że kompresory nie są w drzwiach?
Proszę mnie oświecić bo jakoś się zakręciłem.
Bez potrzeby stosowania przekaźników, a na rysunku ta linia kolo nożyczek to przewód sygnałowy który idzie od pompki centralnego zamka z bagażnika do siłownika (master - sterujący) w drzwiach kierowcy. Trzeba ją przeciąć i połączyć tak jak na rysunku.andlon pisze:Mam pytanie czy sterownik zakupiony przez krystek56 montuje sie bez potrzeby stosowania przekaźników?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ok dużo mi pomogliście koledzy.mam nadzieje że z instalacja nie będzie problemu.problemem moze byc tylko ze znalezieniem odpowiednich przewodów w samochodzie.mam jeszcze dwa pytanka.w centrum znajduje sie opis instalacji alarmu.i tam jest opisane podłączenie do czujników drzwiowych aby po otwarci drzwi alarm sie załączył.pisze tam ze najlepiej wybrać mase do podłączenia ( brązowo-niebieski i brązowo-biały ). tam są dwa te kable i moge sie wpiąć obojetnie do któregoś z nich czy tylko jest jeden kabel a kolor zależy od tego czy to jest B3 czy B4?? a druga sprawa dotyczy tych kabli o których wcześniej wspomniałem i tych od centralnego zamka, w którym miejscu sie one znjaduja tzn którędy sa poprowadzone?? głównie chodzi mi o kabel od centralnego bo ten od czujników drzwiowych musi byc chyba w słupku i w progach a ten od centralnego też??...
hudy dwie sugestie dla ciebie
jak się będziesz podłączał pod wyłącznik drzwiowy w drzwiach kierowcy to musisz podpiąć się pod ten kabel co służy do sterowania oświetleniem kabiny.
łatwo go znaleźć, odkręcając wyłącznik w drzwiach wypnij oba przewody z niego, włącz światła pozycyjne, jeden z nich jak dotkniesz do masy zacznie ci piszczeć sygnał nie wyłączonych świateł (ten cię nie interesuje) a drugi włączy oświetlenie kabiny (w ten się wpinasz)
przy wpięciu warto zastosować zwykłą diodę prostowniczą np 1n1007 i dolutować ją stroną bez paska do przewodu z centralki a dopiero całość przylutować do przewodu z krańcówki drzwi (robi się coś takiego by uniknąć masowania się światła wewnętrznego poprzez centralkę)
co do podpięcia samego sterowania centralnego to można go wpiąć w wiązkę klapy tylnej bo w niej idą dwa przewody z zamka sterujące masą otwieranie i zamykanie.
niema wtedy potrzeby stosowania przekaźników
jak się będziesz podłączał pod wyłącznik drzwiowy w drzwiach kierowcy to musisz podpiąć się pod ten kabel co służy do sterowania oświetleniem kabiny.
łatwo go znaleźć, odkręcając wyłącznik w drzwiach wypnij oba przewody z niego, włącz światła pozycyjne, jeden z nich jak dotkniesz do masy zacznie ci piszczeć sygnał nie wyłączonych świateł (ten cię nie interesuje) a drugi włączy oświetlenie kabiny (w ten się wpinasz)
przy wpięciu warto zastosować zwykłą diodę prostowniczą np 1n1007 i dolutować ją stroną bez paska do przewodu z centralki a dopiero całość przylutować do przewodu z krańcówki drzwi (robi się coś takiego by uniknąć masowania się światła wewnętrznego poprzez centralkę)
co do podpięcia samego sterowania centralnego to można go wpiąć w wiązkę klapy tylnej bo w niej idą dwa przewody z zamka sterujące masą otwieranie i zamykanie.
niema wtedy potrzeby stosowania przekaźników