[B3 91]automatyczna skrzynia biegow
[B3 91]automatyczna skrzynia biegow
potrzebuje informacje na temat: obslugi i naprawy automatycznych skrzyni biegow & obsluga i naprawa sprzegla hydrokinetycznego
Mechanicznie automat nie jest trudny tylko wymaga dokładności i czystości.A problem to głównie sterowanie..
A wracając do tematu to czy chodzi o jakiś konkretny układ czy ogólnie. Jeśli ogólnie to myślę, że wiedza z internetu wystarczy(np. www.automat.pl ) Jak coś pisz na pw.
A wracając do tematu to czy chodzi o jakiś konkretny układ czy ogólnie. Jeśli ogólnie to myślę, że wiedza z internetu wystarczy(np. www.automat.pl ) Jak coś pisz na pw.
Może lektura tego tematu pomoże rozwiązać ten dylemat..
viewtopic.php?t=10120&highlight=wymiana+skrzyni
Audi 80 Klub Polska :: Zobacz temat - [80 b3 JN 1988] Automat na manuala
Pozdr. Adam
viewtopic.php?t=10120&highlight=wymiana+skrzyni
Audi 80 Klub Polska :: Zobacz temat - [80 b3 JN 1988] Automat na manuala
Pozdr. Adam
witam
z naprawą różnie bywa,
kupiłem automat, ale poprzedni właściciel nie dbał, lub nie wiedział że sprawdza się poziom oleju w dyfrze, więc po pewnym czasie zatarł mi się on.
najpierw sądziłem iż to gaz huczy, ale w pewnym momencie gdy dawałem gazu obroty rosły a prędkości nie przybywało, na szczęście dałem radę dojechać do swojego mechanika.
sądziliśmy, że to skrzynia, więc pojechałem po tylną część tejże (skrzynia w B3 składa się z dwóch części do których leje się osobny olej), jednak po wmontowaniu jej nadal nie hulało.
pojechaliśmy po dyfer w sumie skrzynia 700, dyfer 1500, + robocizna mechanika. dało to niezłą sumkę, zważając na to, że samochód kupiłem za 4500 PLN
później mechanik trochę z....al sprawę i spaliły mi się wszystkie tarczki w dupce.
o 3 w nocy wszedłem na internet szukając skrzyni do swojego sreberka, i..... znalazłem za 100 PLN kupiłem całość z dyfrem koszt podruży jakies 500 km wyniósł mnie jakieś 150 PLN
niestety okazało się, że ten automat coś niepasował do mojego 2.0
ale za to miał sprawne tarczki
na marginesie, z tego co się dowiadywałem to jedna tarczka kosztuje około 25 PLN
z ojcem i głównie z jego pomocą siedzieliśmy w garażu ładnych kilka godzin i składaliśmy skrzynię
zastanawiamy się czy o tym książki nie napisać
ale po długich bojach udało się, na własnoręcznie złożonej skrzyni zrobiłem już jakieś 10 tyś. km i nadal wszystko sprawnie działa, nie rwie i wszystkie biegi pięknie wchodzą, jeszcze tylko muszę troszkę podregulować kick-down, bo czasem na II biegu ciągnie mi trochę za wysoko,
olej w skrzyni Dextron II, III była trochę za rzadka do tej skrzyni, przynajmniej takie były moje odczucia podczas jazdy,
z tego co mi powiedziano, powinno się go wymieniać co jakieś 30 tyś. km, chyba ze poczujesz spaleniznę czego Ci nie życzę:)
do dyfra wlałem hipol przekładniowy, ale już niezbyt teguje w pamięci jakie parametry
co do opinii o automacie, to jeździ się świetnie, każdy ma jakieś rzeczy, które lubi, czasem już niema się ochoty wachlować gałką skrzyni biegów, jest jeszcze kilka innych plusów
milego dnia
z naprawą różnie bywa,
kupiłem automat, ale poprzedni właściciel nie dbał, lub nie wiedział że sprawdza się poziom oleju w dyfrze, więc po pewnym czasie zatarł mi się on.
najpierw sądziłem iż to gaz huczy, ale w pewnym momencie gdy dawałem gazu obroty rosły a prędkości nie przybywało, na szczęście dałem radę dojechać do swojego mechanika.
sądziliśmy, że to skrzynia, więc pojechałem po tylną część tejże (skrzynia w B3 składa się z dwóch części do których leje się osobny olej), jednak po wmontowaniu jej nadal nie hulało.
pojechaliśmy po dyfer w sumie skrzynia 700, dyfer 1500, + robocizna mechanika. dało to niezłą sumkę, zważając na to, że samochód kupiłem za 4500 PLN
później mechanik trochę z....al sprawę i spaliły mi się wszystkie tarczki w dupce.
o 3 w nocy wszedłem na internet szukając skrzyni do swojego sreberka, i..... znalazłem za 100 PLN kupiłem całość z dyfrem koszt podruży jakies 500 km wyniósł mnie jakieś 150 PLN
niestety okazało się, że ten automat coś niepasował do mojego 2.0
ale za to miał sprawne tarczki
na marginesie, z tego co się dowiadywałem to jedna tarczka kosztuje około 25 PLN
z ojcem i głównie z jego pomocą siedzieliśmy w garażu ładnych kilka godzin i składaliśmy skrzynię
zastanawiamy się czy o tym książki nie napisać
ale po długich bojach udało się, na własnoręcznie złożonej skrzyni zrobiłem już jakieś 10 tyś. km i nadal wszystko sprawnie działa, nie rwie i wszystkie biegi pięknie wchodzą, jeszcze tylko muszę troszkę podregulować kick-down, bo czasem na II biegu ciągnie mi trochę za wysoko,
olej w skrzyni Dextron II, III była trochę za rzadka do tej skrzyni, przynajmniej takie były moje odczucia podczas jazdy,
z tego co mi powiedziano, powinno się go wymieniać co jakieś 30 tyś. km, chyba ze poczujesz spaleniznę czego Ci nie życzę:)
do dyfra wlałem hipol przekładniowy, ale już niezbyt teguje w pamięci jakie parametry
co do opinii o automacie, to jeździ się świetnie, każdy ma jakieś rzeczy, które lubi, czasem już niema się ochoty wachlować gałką skrzyni biegów, jest jeszcze kilka innych plusów
milego dnia
bingo!! to samo sie ostatnio dzieje u mnie ja mu w gaz a on nic ja gdyby się slizgał na sprzęgle,ale najciekawsze jest to ze tylko na biegach do przodu wsteczny miesza kołami,i co mnie martwi słychać stuk przy włączeniu wstecznego jak myslicie czy to napewno tarczki???? :roll:dodam ze olej zmieniony,piepszony mechanik 3 razy zmieniał bo za każdym razem zle uszczelke założył i olej uciekał po paru dniach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 cze 2010, 18:11
Prośba
Witam. Poszukuję schematu automatycznej skrzyni biegów Audi 80 symbol skrzyni 089. Jeśli można to proszę o podanie linku gdzie mogę go znaleźć. Z góry bardzo dziękuję.