Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] 2 nowe opony i dylemat na którą oś

Revelation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

[All] 2 nowe opony i dylemat na którą oś

Post autor: Revelation » 19 lut 2008, 14:50

witam, los tak chciał że jestem posiadaczem 2 nowych oponek letnich do escorta mojej siostry, stare w sumie sa równomiernie zużyte zarówno z przodu jak i z tyłu i teraz mam problem na która oś je przeznaczyć:/ dodam ze w gre nie wchodzi dokupienie jeszcze dwóch:] jeżeli ktoś wie na która to prosiłbym o jakieś uzasadnienie. z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, 22:38 przez Revelation, łącznie zmieniany 1 raz.

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 19 lut 2008, 14:53

na oś na którą jest przenoszony napęd <ok> w escortach to chyba przód <ok>

Revelation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Revelation » 19 lut 2008, 14:56

przód przód :mrgreen: czyli opony powinny pójść na przodzik? a tak wogóle to myślicie że dobrze sie bedzie tak jeździć 2 nówki nieśmigane z przodu i 2 sliki z tyłu?

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 19 lut 2008, 15:03

wolisz miec sliki z przodu i zero kierowania? <ok> jak wrzucisz nowki na przod a sliki na tyl to jeszcze zawsze z ewentualnego poslizgu da rade wyjsc bo przod pociagnie tyl... oczywiscie mowimy o lecie itp, nie o sniegu i lodzie <ok>

Revelation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Revelation » 19 lut 2008, 15:27

no dobra dzieki za info :D zrobie tak jak radzisz kolego.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 lut 2008, 18:13

przód :lol: tak mi zawsze mama mówiła :mrgreen:

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 19 lut 2008, 19:25

a w tvn turbo kiedys tam robili jakis test po ktorym ostro pzekonywali do tego zeby zakaldac lepsze na tyl !! gdyz zmiejsza to znacznie ryzyko poslizgu.

Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 12:06
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: Qzi » 19 lut 2008, 20:33

Ja też jestem za tyłem :mrgreen:
Jak będziesz miał łyse z przodu najwyżej nie pojedziesz. Przód jest bardziej
dociążony z racji silnika :mrgreen: a tył pzry łyskach będzie latał jak szmata.
Doświadczyłem tego na własnej skórze. A tak w ogóle od pewnego czasu jestem
zwolennikiem zmiany opon x4 ale nie zawsze można sobie na to pozwolić, bo
do naszych audiolek komplet to wydatek około tysiaka :-? Ja tak robię choć kieszeń boli.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 19 lut 2008, 20:48

Stoję po stronie dwóch przedmowców.Lepiej założyć nówki na tył,też widziałem ten program na TVN Turbo,mnie to przekonało.Co z tego że przód będzie miał przyczepność,jak tył będzie latał jak szmata po asfalcie i kto wie czym jeszcze jak wpadnie w poślizg.Pozdro :->

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 19 lut 2008, 21:00

ja tam jestem za przednią osią, ale dodam że są opony i opony i ich przyczepność jest różna nie zależnie od wysokości bieżnika oczywiście pomijając slick.

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 19 lut 2008, 21:12

ja nie widzialem zadnego programu o tym, wiem to z doswiadczenia. zakladaj nowe na tyl i nawet sie nie zastanawiaj! jak mialem poprzedniego audika to tez lepsze zakladalem na przod. a na zakretach tyl mi uciekal jakbym mial rwd. od tej pory zakladalem na tyle lepsze. przod sobie poradzi na gorszej jakosci oponach.
Revelation pisze:2 nówki nieśmigane z przodu i 2 sliki z tyłu?
sorki stary ale jesli masz 4 lyse opony i kupiles tylko 2 dobre na wymiane...to czy zalozysz z przodu, czy zalozysz z tylu...tak czy siak do dupy. mowiac gdzie powinienes zalozyc nowe, mialem na mysli 2 nowe i 2 lekko zuzyte ( a nie lyse!)

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 19 lut 2008, 21:31

Też widziałem dwa programy na ten temat, gdzie robili testy na profesjonalnym torze, specjalnie do tego przygotowanym, gdzie nowe były na tyle.
Testowali je czterej przecietni kierowcy i jeden zawodowiec, po obejzeniu wiem że zawsze lepsze ida na tył. Jażeli chodzi o zimowe to robie odwrotnie, zimą jeździmy wolniej a jak jest śnieg to ruszyć jakość trzeba.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 19 lut 2008, 21:38

z tego co ja wiem to na tył bynajmiej tak proponuję ludzią u mnie w zkładzie :mrgreen: oczywiście nie można zostawić na przodzie silków bo wtedy i nowe na tyle nie pomogą :mrgreen:

Awatar użytkownika
Selfish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 27 cze 2007, 17:46
Lokalizacja: Nowhere

Post autor: Selfish » 19 lut 2008, 21:44

<bylo>

Bardzo podobny temat:----> viewtopic.php?t=11030

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 19 lut 2008, 21:46

Niezależnie od tego, na którą oś auto ma napęd, lepsze opony powinny być zdecydowanie na osi tylnej.

Oś przednią lepiej się kontroluje, lepiej wyczuwa.
Dlatego każda lektura mówi, że lepsze opony powinny być na osi tylnej.
Lepiej jest nie móc wjechać pod górkę czy walnąć przodem nie mogąc wyhamować, niż obudzić się z wyprzedzającym Cię tyłem, a wtedy trzeba naprawdę wielkiej szkoły żeby z tego wyjść. Dzieje się to wszystko momentalnie, w sekundach i jest niekontrolowane zupełnie, a co gorsza często przy dużych prędkościach.

Nadsterowność wynikająca z słabych opon tylnych może doprowadzić do poważnego wypadku.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 21:51 przez Doc, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl