Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Jak zmniejszyć spalanie, pomocy!.

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

[1.9TD AAZ] Jak zmniejszyć spalanie, pomocy!.

Post autor: intruzvs » 20 lut 2008, 09:17

Mam audi b4 z 93' spalanie mieszane do 120 km/h bez gwałtownych przyspieszeń wyszło mi 7,5l/100 . co robić ?? co to może być ??
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2009, 09:47 przez intruzvs, łącznie zmieniany 2 razy.

adidoom

Post autor: adidoom » 20 lut 2008, 12:40

Kolego tez mam taki silnik na trasie mi wychodzi niecale 6l przy jezdzie 100km/h. Po miescie pewnie wyjdzie cos kolo tego co tobie. Hmm musisz ustawić dobrze wtryski ale to u kogos kto sie zna. Jeśli chcesz sam popróbować to viewtopic.php?t=13080 pobawic się troche obrotami.
Kolego a czy jak wcisniesz caly gaz to leci duzo czarnego dymu?
Ropa Ci nigdzie nie wycieka? Nie masz np zacieków pod pompą wtryskową?
Sprawdz wężyki przelewów i końcówke przelewu bo ja juz 2 razy zmieniałem te węzyki.
Sprawdz też czy dobrze ci odbija ssanie bo jak nie odbija do końca to też będzie nieco więcej palił.
Ja też mam ten problem bo uważam że pali za dużo i kombinuje jak zmiejszyc spalanie. Wczoraj zmieniałem oringi w pompie bo ciekło mi z pompy dzisiaj zabawa z obrotami w dół a jak nic z tych rzeczy które sam zrobie nie pomoże to wtryski czeka stół probierczy.
Na tą chwile to wszystko co mi przychodzi do głowy.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2008, 12:46 przez adidoom, łącznie zmieniany 2 razy.

wentyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2008, 17:04
Lokalizacja: Monetki

Post autor: wentyl » 20 lut 2008, 12:41

Moga wtryskiwacze byc zuzyte slabo rozpylaja albo pompa daje za male cisnienie na wtryski .

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 20 lut 2008, 16:59

duże spalanie , kilka przyczyn pompa ,wtryski , turbo , temp, kompresja , filtry itd

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 lut 2008, 18:38

Dokładnie trzeba sprawdzić wile rzeczy tak jak pisze kolega Vision, sprawdz na poczatek termostat i filtr powietrza to mozesz zrobić samemu w mgnienu oka. Kolejna przyczyną moge byc lejace wtryski - czy kopci Ci dosc znacznie na czarno?Badz zle ustawiony zapłon.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 lut 2008, 19:37

adidoom, z tym że masz AAZeta to jest 75 PS więc w stosunku do !Z który ma 90 pamiętając że masa jest jednakowa wiec może mieć spalanie w normie skoro mówisz że niecałe 6l.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 20 lut 2008, 21:53

też mi pali koło 7,5 l silnik zdrowy ostatnio wymieniłem pina w pompie na ten z 1,6 td wzrostu spalania niezauwazyłem (jeżdzę spokojnie chociaż czasem przycisne)ale jeżdze krótkie odcinki po miescie i na mniejsze spalanie raczej nie licze ,fakt ze na trasie przy szybkosci do ok110km spali ponizej 6l ...tu dane fabryczne wiec raczej nie odbiega ci od normy Typ paliwa ON
Przy 90 km/h [l/100km] 4.7 (b.d.)
Przy 120 km/h [l/100km] 6.5 (b.d.)
W cyklu miejskim [l/100km] 7.6 (b.d.)
Średnie [l/100km] 6.3 (b.d.)
Pojemność zbiornika paliwa [l] 66 i tak jak koledzy piszą to nie 1Z który jak wiadomo pali mniej tylko AAZ 75 kucy które mają co robić w aucie o masie prawie 1300kg ...fakt że AAZ w golfach palą po 5,5 l ale golfy są lzejsze o co najmniej 300kg

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lut 2008, 08:52

muniorek, przy zastosowaniu boost pina to przy nie zmienionym stylu jazdy spalanie powinno Ci spasc, ale raczej na oko cieżko to zauwazyc moze na długieeeeej trasie, zwieksz dodatkowo doładowanie to wtedy spalanie spadniej jeszcze bardziej (jednak i tak to beda granice max 0,3-0,4l) <ok>

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 21 lut 2008, 09:10

wtruch mam dobry , nie kopci wobule czyli wtrychy nie leją i komprecha git . Może trzeba wyregulować wtryski . Może ktoś wie ile to kosztuje ??? Aha i może ktoś wie jak podnieść moc
do poziomu TDI ??Pozdrawiam <piwo>

[ Dodano: 2008-02-21, 09:11 ]
spreżarka też gicior :!:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lut 2008, 09:15

intruzvs pisze:Aha i może ktoś wie jak podnieść moc do poziomu TDI ??Pozdrawiam
O tym to już było sporo na naszym forum, generalnie boost pin w pompe od 1.6 SB albo RA i zwiekszenie ciśnienia doładowania jak bedzie dalej mało to wtedy montujesz FMIC plus zwiekszona dawka plaiwa na pompie (a jeszcze lpeiej pompa 10mm) i masz spokojnie coś w okolicach 110-120PS zależy jak sobie mocno to wykrecisz. Ale poziom 90 PS uzykskasz samym pinem i zwiekszeniem cisnienia doładowania. Wiecej info znajdziesz w dziale z tuningie mechaniczym <ok>

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 21 lut 2008, 09:18

Troche mnie niepokoj to spalanko bo kumpel na 1,9 tdi i po mieście mu pali 5,5-6 a w trasie 4,5-do niecałaj 5 (i z garem se nie oszczędza ) wiem że jest rużnica w PS ale spalanie powyżej
6 na tracie to lekkie przegięcie ! :evil:

[ Dodano: 2008-02-21, 09:22 ]
a jak można wiedzieć co to jest pin i te inne skruty to bym bardzi prosił i ile może skoczyć spalanie po takiej przerubce ??
:lol:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lut 2008, 09:27

Pina to jest w pompie wtryskowej i on ustala dawke paliwa w stosunku do dałoadowania. Skróty to symbole silnków 1.6 TD, a ile zaoszczedzisz, przy nie zmiennym stylu jazdy max 0.5l ale muisz wziasc po uwage wiecej PS. Co do TDIka to nie masz co porównywac swojego AAZ to wogóle jest inna technologia, w TDIku samo cisnienie doładowania i wydajnosci wtrysków daje mniejsze efkety spalania a na dodatek wszystko sterowane jest elektronicznie i z bezposrednim wtryskiem paliwa. Wiec z tad tak w skrócie mniejsze spalanie przy wiekszej mocy... Co do Twojego spalanie nie licz na mniej jak 5.5l-6l oczywiscie przy toczeniu sie... dla porównania kiedyś miałem golfa MK3 i nim go "przerobiłem" to przy normalnje jedzie miał spalanie na trasie zedu 6l (silnk zyleta) a jak wiesz golf jest lzejszy od audi moze nie jakos dużo ale jest.

[ Dodano: 2008-02-21, 09:29 ]
Jesli tak jak napisałem nie kopci Ci to szukasz dziury w całym.... chociaz same wtryski moga lekko już puszczac (co raczej jest penwe jak ich nie zmieniałes) i wtedy nie zauwazysz kopcenia a spalanie podskoczy o około ten literek. Tak samo moze byc z zaduzo niec dawka paliwa (ustawiana na pompie).... Sprawdziłes termostat tak jak Ci napisaem?

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 21 lut 2008, 09:36

a co może przynieść regulacia wtruchu ??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lut 2008, 09:39

Wtrysku jako tako samego nie mozna zabardzo wyregulowac, jedynie cisnienie otwarcia. Mozesz jeszcze sprawdzić czy dobrze masz ustawiony zapłon i kat wtrysku. Bo jesli te wartosci nie beda Ci sie zgadazały to wtedy również bedziesz miał zwiekszone spalanie i dodatkowo spadek mocy.

intruzvs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2008, 09:10

Post autor: intruzvs » 21 lut 2008, 09:42

a gdzie na pompie jest jakieś ustrojstwo do ustawiania dawki ? Termostat od płynu
A i jak jade w trasie wskażnik temp. nie wtskakuje poza najniśższą wartość

[ Dodano: 2008-02-21, 09:44 ]
a można to samemu zrobić?? i co do tego potrzebne aha i może jakieś dane serwisowe macie ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl