[B3 1.8S JN B] Rozwalone serwo
[B3 1.8S JN B] Rozwalone serwo
Witam jestem na forum nowy ale cokolwiek znam się na samochodach , jednak z problemem jaki tu opisze spotkałem się po raz pierwszy. Otóż mam audi 80 1.8 s z 89r.Kilka miesięcy temu nawaliło mi serwo od wspomagania hamulców , objaw był taki ,iz póścił uszczelniacz od strony kabiny i tamtedy łapało lewe powietrze a co się z tym wiąże nie było ani wspomagania ani równej pracy silnika. Wymieniłem serwo na nowe/ używane/ i po jakimś czasie znowu to samo. Znowu wymiana i dzisiaj eksplozja rozwaliło całą puszkę od serwa .To juz trzecie. Może któryś z forumowiczów mnie oświeci może miał podobny porblem albo po prostu jest specem w swojej dziedzienie ,ja poddaję sie.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Powiem ci tak nie ma żadnych objawów ani symtomów że to wystąpi za pierwszym razem myśałęm że to przypadek za drugim juz mówię coś nie tak ale teraz rozwaliło serwo na pół i nie wiem co o tym sądzic. Myslę że to coś za duże ciśnienie ale jak to sprawdzi czy ewentualnie wyrególowa tego na razie nie wiem. Zamówiłem juz kolejne serwo ale nie uruchomię go do tej pory za nim nie będę miał jakiej rozsądnej odpowidzi i zaradzenia sprawie . Nic nie dzieje się bez przyczyny. A tu dziwna sprawa.pzdr maciek
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
u mnie jest przy serwie, przewod idacy od kolektora sacego do serwa jest nalozony na zawor a zawor jest wlozony w serwo moze tez byc na tym wlasnie w polowie przewodu. Najlepiej odlacz ten przewod od kolektora ssacego i zassij z niego powietrze ma isc natomiast dmuchajac do przewodu ma nie isc ani troche wtedy zawor jest sprawny powodzenia daj znac czy znalazles
No więc tak dzisiaj wziołem sie za kolejny demontarz serwa puszka puściłą na łączeniu i rozlazłą się na dwie połówki ponadto przewód od zbiorniczka płynu hamulcowego wyłamał się z tego zbiorniczka razem z końcówką i oczywiście prawie cały płyn wyleciał. U mnie też jest tak jak opisałeś podciśnienie podłączone jest do kolektora ssącego i faktycznie mogło by tak że wewnątrz eksplodowała mieszanka paliwowa . Od syna dowiedziałęm się że przed wybuchem a tak to nazwał nie mógł uruchomi silnika i długo chechłał zanim zapalił .Wtedy nastąpił bum. Tylko taka wersja nie za bardzo tłumaczy mi poprzednie uszkodzenia dwóch pozostałych wcześniej. W każdym razie nie mam żadnego zaworu ssącego tylko plastikowa końcóka która wchodzi do serwa. Może ona kiedyś i była zaworem ale teraz z pewnością nie jest. Mógłbyś u siebie sprawdzi czy ta końcówka to zawór. Musiałby on puszczac powietrze w kierunku silnika a zamyka w druga . Tak mi się przynajmniej wydaje. Ale na razie czekam na kolejne zamówione serwo.pzdr maciek
Maciek z tego co piszesz wnioskuje ze na 90% nie masz tego zaworu lub jest nie sprawny u mnie ten zawor jest przy serwie w niektorych 80 zawor ten znajdowal sie na przewodzie miedzy serwem a kolektorem przewod laczony byl z koncowka montowana w serwie zawor ten minendzy innymi zabezpiecza serwo przed zassanie mieszanki i ewentualnym wybuchem nie ma sie co czaic masz wymontowane serwo dmuchnij w przewod przez ta koncowke ktora jest montowana w serwie powietrze ma isc do kolektora ssacego bez wiekszego oporu zasysajac powietrze nie moze wogole isc wtedy zawor jest sprawny poprzednie serwa padaly byc moze dla tego ze zawor byl nie sprawny lub nie ma go wcale i wywalalo uszczelniacz do kabiny az trafila ci sie twarda sztuka i rozwalilo poszke. W razi nie jasnosci pisz Lukasz
Dzięki za wszelka pomoc porzedni właściciel musiał wymontowac zawór zwrotny albo go prostu nie było powietrze idzie w obie strony . Podejrzewam żę coś wcześniej było nie tak bo te pierwsze niby oryginalne serwo miało od tyłu napis farbą audi 80 b3 taki jak piszą na giełdzie hanlarze .Teraz pozostaje mi tylko załątwi gdzieś ten zaworek i zamontowa go w przewodzie .Myślę że to pomoże trzy wymiany serwa starczą .Nie doś że kiepskie tam dojście to musiałęm to tyle razy robic. Teraz z zamkniętymi oczami to zrobię.Gwoli wyjasnienia jest to auto mojego syna .Jak zrobił prawko to kupiliśmy na spółkę audi bo doszedłęm do wniosku ,że tak będzie bezpieczniej niż gdyby sam kupił jakieś truchło typu maluch i nie daj Boże gdzieś by walnął. Sam jeżdżę renault laguna Kombi 2.2 td . Jeszcze raz dzięki za pomoc pewnikiem jeszcze nie raz będę z tego forum korzystał. pzdr. Maciek