[B4 1.9TDI 1Z] naprawa pompy paliwa-gdzie?
[B4 1.9TDI 1Z] naprawa pompy paliwa-gdzie?
witam. chodzi mi o uszczelnienie pompy 1.9TD ponieważ pewnie gdzieś przecieka bo jak odjadę z miejsca w którym stałem to zostaje tam plama ON i przy włączonym ogrzewaniu od kabiny wieja strasznie ropą. Moze ktoś poleci mi jakiś warsztat w okolicach warszawy gdzie to mógłbym zrobić oczywiście tanio i solidnie;) najlepiej.Pozdrawiam i dzięki.
Kolega naprawiał w swojej B4 1Z pompe wtryskową. Zapłacił za doszczelnienie kompletne pompy 600zł w Krakowie. Tak z ciekawości dowiadywałem się ile w serwisie kosztuje cała pompa : 5200zł :shock: Jedyny minus napraw pompy to to że teraz auto pali mi 10l/100km a przy cieknacej pompie palił 8/100. Ale mysle że to kwestia ustawienia dawki paliwa lub czegoś innego.
[ Dodano: 2008-02-22, 11:06 ]
Aha, jest jeszcze sposób aby sprawdzić z kąd cieknie olej, może wydac sie śmieszny ale skuteczny. Umyj silnik, wysusz, pojeździj troche i posyp okolice pompy i miejsca z kąd podejżewasz ze cieknie zwykłą mąką... tam gdzie będzie mokro od ropy mąka sie poprostu "przyklei" a z miejsc suchych zdmuchniesz ją bez problemu. Niewiem co Koledzy sądzą o takim sposobie, ale z wlasnego doświadczenia wiem że działa.
[ Dodano: 2008-02-22, 11:06 ]
Aha, jest jeszcze sposób aby sprawdzić z kąd cieknie olej, może wydac sie śmieszny ale skuteczny. Umyj silnik, wysusz, pojeździj troche i posyp okolice pompy i miejsca z kąd podejżewasz ze cieknie zwykłą mąką... tam gdzie będzie mokro od ropy mąka sie poprostu "przyklei" a z miejsc suchych zdmuchniesz ją bez problemu. Niewiem co Koledzy sądzą o takim sposobie, ale z wlasnego doświadczenia wiem że działa.
dokładnie nie mogę dojrzeć skąd to leci ale między pompą a blokiem silnika jest mokro i jakis czas temu włożyłem pod pompę kawalek szmaty i po przejechaniu 150km wyjąłem ją i była cała mokra. Wydaje mi się że to gdzieś w okolicach ssania. Samochód to VW golf 1.9 kupiłem go okazyjnie jako drugi samochód i jak widać na okazjach się tak wychodzi. Dobrze że z moją pierwszą niunią B4 jak dotąd niezawodną nic się nie dzieje.
[ Dodano: 2008-02-22, 11:40 ]
Do kolegi Adamm-a i tak się wybieram bo zaczyna się problem z nastawnikiem w B4, nie dokucza to jeszcze zbyt mocno ale moja żona narzeka bo czasem szarpnie
[ Dodano: 2008-02-22, 11:40 ]
Do kolegi Adamm-a i tak się wybieram bo zaczyna się problem z nastawnikiem w B4, nie dokucza to jeszcze zbyt mocno ale moja żona narzeka bo czasem szarpnie
robertm, no to podjedz gofrem tez mozesz, w sumie jedna pompe TD juz rozbieralem wiec w sumie kwestia kupna uszczelnien jesli to gdzies w glowiczce cieknie.
[ Dodano: 2008-02-22, 11:52 ]
aaa czekaj
mowisz ze z tylu kolo takiej wajhy?? tam ona jest przykrecana srubka a pod srubka jest oring gumowy, pamietam ze sie z nim meczylem, moze nim sie leje
[ Dodano: 2008-02-22, 11:52 ]
aaa czekaj
mowisz ze z tylu kolo takiej wajhy?? tam ona jest przykrecana srubka a pod srubka jest oring gumowy, pamietam ze sie z nim meczylem, moze nim sie leje
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
chyba sobie żartujesz.ja uszczelniałem swoją pompe jakies 2 miesiące temu bo lało się z niej jak z wiadra i kosztowało mnie to 120zł ( cześci + robocizna) niech twój znajomy lepiej zmieni mechanika... i nie stwierdziłem zwiększenia spalania.pali mniej bo nic nie ucieka na asfalt...Krzysztof_Suliko pisze:Kolega naprawiał w swojej B4 1Z pompe wtryskową. Zapłacił za doszczelnienie kompletne pompy 600zł w Krakowie.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
wiesz nie wiem dokładnie co było robione ale wiem że lało się z górnej pokrywy i gdzieś z dołu.wiem że mechanik musiał rozebrać pompe by się do tych wszystkich miejsc dostać.nie wiem czy ja wyciągał ale wydaje mi się że bez wyciągania wszędzie by sie nie dostał... naprawde nie jestem w stanie odpowiedzieć ci na to pytanie...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
z tego co wiem to ustawiał dawke bo musiał to wszytko porozkręcać by się dostać do tych uszczelek...tak jak ci mówie lało się od góry i z dołu... dawke napewno ustawił bo samochód całkowicie inaczej jeżdzi po tej naprawie.
wiesz ja nie przecze że to może tyle kosztować co kolega napisał.ja to robie u znajomego mechanika.jak sprawdzał mi wtryski albo zmieniał wężyki przy wtryskach to nic nie wziął twierdząć że ma grubszą robote żebym mu za takie pierdoły płacił.wiec 120zł liczył jak znajomemu. nie wiem ... wiem za to że było z tym troche roboty...
wiesz ja nie przecze że to może tyle kosztować co kolega napisał.ja to robie u znajomego mechanika.jak sprawdzał mi wtryski albo zmieniał wężyki przy wtryskach to nic nie wziął twierdząć że ma grubszą robote żebym mu za takie pierdoły płacił.wiec 120zł liczył jak znajomemu. nie wiem ... wiem za to że było z tym troche roboty...
Ja za uszczelnienie zapłaciłem 400 zeta oczywicie za wszystko z częsciami łącznie. Wymieniana była też jakas sprężynka i cos jeszcze, w tej chwili nie pamiętam. Jestem zadowolony tylko mam wrażenie ze dawka nie została ustawiona na kompie tylko na oko i będę musiał to z kims sprawdzić w wolnej chwili.
P.S U mnie trzeba było zdjąć całą pompę. Cena jak na stolicę myslę ze w miarę przystępna
P.S U mnie trzeba było zdjąć całą pompę. Cena jak na stolicę myslę ze w miarę przystępna