Mam pytanie odnośnie siłownika, który jest zamontowany w układzie kierowniczym w B3, pokazałem na zdjęciu o który mi chodzi, tzn. jaką funkcję pełni ? czy mam tłumić drgania przenoszone do układu kierowniczego, czy wspomagać skręcanie?
wykręciłem go ostatnio, efekt był taki że nic się w prowadzeniu auta nie zmieniło.
Mam problemy z układem kierowniczym, ponieważ ciężko się u mnie kręci na parkingu, mam standardowy rozmiar opon, 175, 14 felgi.
Moje pytania:
1. jaką funkcje pełni ten siłownik, co daje?
2. jak powinien działać: tzn czy ma się wsuwać luźno, ciężko, obojętnie ?
[B3 1.8S NE] Siłownik układu kierowniczego
Z tego co napisałeś to sam się zapytałeś i sam sobie odpowiedziałeś.djbeat pisze:Mam pytanie odnośnie siłownika, który jest zamontowany w układzie kierowniczym w B3, pokazałem na zdjęciu o który mi chodzi, tzn. jaką funkcję pełni ? czy mam tłumić drgania przenoszone do układu kierowniczego, czy wspomagać skręcanie?
wykręciłem go ostatnio, efekt był taki że nic się w prowadzeniu auta nie zmieniło.
Mam problemy z układem kierowniczym, ponieważ ciężko się u mnie kręci na parkingu
Wspomaganie kierownicy - nazwa sama w sobie wszystko tłumaczy.
Jeżeli po wyjęciu nic się nie zmieniło, a na parkingu ciężko się kręci kierą to znaczy że wspomaganie nie działa.
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
djbeat to jest amortyzator drgań układu kierowniczego.. zamontowany jest po to co by Ci kierownica nie skakała na nierównościach na prawo i lewo :mrgreen: Ze wspomaganiem to to nie ma nic wspólnego hehe..
W przyszłym tygodniu będę w Krzeszowicach.. jak chcesz, możemy się gdzieś umówić i obejżę ten twój wymontowany.. jak co to mam jeszcze dwa takie całkiem dobre to wezmę ze sobą <ok>
W przyszłym tygodniu będę w Krzeszowicach.. jak chcesz, możemy się gdzieś umówić i obejżę ten twój wymontowany.. jak co to mam jeszcze dwa takie całkiem dobre to wezmę ze sobą <ok>
kubik moje pytanie nie było retoryczne.
dzięki za konkretną odpowiedź pawelbicz,
nie wymontowałem go całkiem, bo śrubę od strony koła jest ciężko odkręcić, odkręciłem śrubę od strony akumulatora, da się go wciskać ręką, praktycznie bez jakichkolwiek oporów, przy prowadzeniu auta nie ma różnicy, może troszkę bardziej czuć drgania na kierownicy
1. Mam w związku z tym do Ciebie pytanie, czy ten siłownik powinien chodzić luźno, czy z oporem?
2. mam jeszcze problem z samą kolumną kierowniczą, otóż kierownicą da się poruszyć wzdłuż osi, o około 2 cm, ktoś przede mną źle ją poskładał, i teraz kierownice da się "wcisnąć" do środka z oporem (ponieważ na osi jest jakaś sprężyna), i ona wraca. dodatkowo coś jest nie tak ponieważ od strony pedałów, na wałku który kręci się razem z kierownicą jest przyspawana tulejka, która trze u mnie o obudowę kolumny (najprawdopodobniej duraluminium). wiem że tak być nie powinno, ponieważ w pozostałych audicach B3 w naszej rodzinie tak nie ma. jak kupiłem auto to przy skręcaniu kierownicą słychać było szuranie, wyeliminowałem go poprzez rozebranie zaślepki kierownicy, tej od klaksonów i wlanie trochę oleju. kiedyś jak rozbierałem dolną półkę pod kierownicą to dokładnie zauważyłem że ta przyspawana tuleja (ogranicznik?) trze o obudowę, i wciskając kierownicę zgodnie z osią, ta tuleja się odsuwa i nie trze. temat jest dziwny, czy ktoś wie co jest źle poskładane? u mojego kuzyna i 2 wujków kierownicy nie da się wcisnąć. pawelbicz w B2 chyba jest podobnie z kolumną
dzięki za konkretną odpowiedź pawelbicz,
nie wymontowałem go całkiem, bo śrubę od strony koła jest ciężko odkręcić, odkręciłem śrubę od strony akumulatora, da się go wciskać ręką, praktycznie bez jakichkolwiek oporów, przy prowadzeniu auta nie ma różnicy, może troszkę bardziej czuć drgania na kierownicy
1. Mam w związku z tym do Ciebie pytanie, czy ten siłownik powinien chodzić luźno, czy z oporem?
2. mam jeszcze problem z samą kolumną kierowniczą, otóż kierownicą da się poruszyć wzdłuż osi, o około 2 cm, ktoś przede mną źle ją poskładał, i teraz kierownice da się "wcisnąć" do środka z oporem (ponieważ na osi jest jakaś sprężyna), i ona wraca. dodatkowo coś jest nie tak ponieważ od strony pedałów, na wałku który kręci się razem z kierownicą jest przyspawana tulejka, która trze u mnie o obudowę kolumny (najprawdopodobniej duraluminium). wiem że tak być nie powinno, ponieważ w pozostałych audicach B3 w naszej rodzinie tak nie ma. jak kupiłem auto to przy skręcaniu kierownicą słychać było szuranie, wyeliminowałem go poprzez rozebranie zaślepki kierownicy, tej od klaksonów i wlanie trochę oleju. kiedyś jak rozbierałem dolną półkę pod kierownicą to dokładnie zauważyłem że ta przyspawana tuleja (ogranicznik?) trze o obudowę, i wciskając kierownicę zgodnie z osią, ta tuleja się odsuwa i nie trze. temat jest dziwny, czy ktoś wie co jest źle poskładane? u mojego kuzyna i 2 wujków kierownicy nie da się wcisnąć. pawelbicz w B2 chyba jest podobnie z kolumną
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
ad.1
Amortyzator powinien chodzić ciężko.. ba nawet bardzo ciężko.. więc twój jest padnięty
Niestety bez (chociaż częściowego) demontażu przekładni się nie obejdzie..
ad.2
da się to bez problemu zrobić, ale za dużo pisania hehe..
Napisz mi na PW kiedy masz czas w przyszłym tygodniu to się spikniemy i wyjaśnię Ci co i jak, i przy okazji wezmę ze sobą dobry amortyzator <ok>
Amortyzator powinien chodzić ciężko.. ba nawet bardzo ciężko.. więc twój jest padnięty
Niestety bez (chociaż częściowego) demontażu przekładni się nie obejdzie..
ad.2
da się to bez problemu zrobić, ale za dużo pisania hehe..
Napisz mi na PW kiedy masz czas w przyszłym tygodniu to się spikniemy i wyjaśnię Ci co i jak, i przy okazji wezmę ze sobą dobry amortyzator <ok>
pawelbicz dziękuję Ci za pomoc.
wymiana siłownika jest czasochłonna i kłopotliwa. trzeba odkręcać serwo, przewody hamulcowe.
Może Wam to pomoże - napiszę jak wyregulowałem luz na kolumnie kierowniczej. Mam regulację poprzez śrubę różnicową, na klucz nr. 10
1. należy odkręcić 2 śruby M8 ( klucz 13).
2. wyjąć sprężynę
3. zakręcić bez sprężyny
4. podnieść przód auta tak żeby można było kręcić swobodnie kierownicą i kołami
5. jedna osoba kręci sobie kierownicą, druga reguluje śrubą
6. trzeba wyczuć przy kręceniu kierownicą kiedy luz został zniwelowany, pomaga przy tym szybkie kręcenie w dwie strony o mały kąt
7. wykręcić ponownie
8. założyć regulator wraz ze sprężyną
9. święto
wymiana siłownika jest czasochłonna i kłopotliwa. trzeba odkręcać serwo, przewody hamulcowe.
Może Wam to pomoże - napiszę jak wyregulowałem luz na kolumnie kierowniczej. Mam regulację poprzez śrubę różnicową, na klucz nr. 10
1. należy odkręcić 2 śruby M8 ( klucz 13).
2. wyjąć sprężynę
3. zakręcić bez sprężyny
4. podnieść przód auta tak żeby można było kręcić swobodnie kierownicą i kołami
5. jedna osoba kręci sobie kierownicą, druga reguluje śrubą
6. trzeba wyczuć przy kręceniu kierownicą kiedy luz został zniwelowany, pomaga przy tym szybkie kręcenie w dwie strony o mały kąt
7. wykręcić ponownie
8. założyć regulator wraz ze sprężyną
9. święto