[Coupe B3/B4] Ogrzewanie tylnej szyby - ścieżki
[Coupe B3/B4] Ogrzewanie tylnej szyby - ścieżki
Witam
Mam takie z pozoru łatwe pytanko. Jak sprawdzić, w którym miejscu mam przerwę w ścieżce na tylnej szybie, gołym okiem nic nie widać a sciezka nie grzeje.
Sprawdzałem miernikiem daną ścieżkę w wielu miejscach i pokazuję, że niby jest przepływ i to taki sam jak na sprawnych sciezkach.
To jest jakiś obwód zamknęty czy jak? Macie jakieś propozycje, bo mi "quattro" się nie wypala.
Jak to naprawić to wiem ale nie mogę ustalić miejsca, które mam naprawić, nie wiem gdzie jest przerwa :roll:
Mam takie z pozoru łatwe pytanko. Jak sprawdzić, w którym miejscu mam przerwę w ścieżce na tylnej szybie, gołym okiem nic nie widać a sciezka nie grzeje.
Sprawdzałem miernikiem daną ścieżkę w wielu miejscach i pokazuję, że niby jest przepływ i to taki sam jak na sprawnych sciezkach.
To jest jakiś obwód zamknęty czy jak? Macie jakieś propozycje, bo mi "quattro" się nie wypala.
Jak to naprawić to wiem ale nie mogę ustalić miejsca, które mam naprawić, nie wiem gdzie jest przerwa :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
hmm... jakby to tak aby jak najprościej, spróbuje może będzie zrozumiałe:
więc bierzesz miernik ustawiasz na napięcie stałe jedną końcówką dotykasz do ścierzki z jednej strony a drugą końcówką z drugiej (na końcach szyby)(musi pokazywać 12V oczywiście ogrzewanie szyby włączone) i jedziesz jedną z końcówek miernika po ścierzce do momentu gdy wskazanie na mierniku będzie zero (oznaczało to będzie że właśnie jesteś na "dziurze" w ścierzce lub już ją przekroczyłeś)
mam nadzieję że wiadomo o co mi chodzi. (w praktyce proste a wytłumaczyć trudno)
Pozdrawiam
więc bierzesz miernik ustawiasz na napięcie stałe jedną końcówką dotykasz do ścierzki z jednej strony a drugą końcówką z drugiej (na końcach szyby)(musi pokazywać 12V oczywiście ogrzewanie szyby włączone) i jedziesz jedną z końcówek miernika po ścierzce do momentu gdy wskazanie na mierniku będzie zero (oznaczało to będzie że właśnie jesteś na "dziurze" w ścierzce lub już ją przekroczyłeś)
mam nadzieję że wiadomo o co mi chodzi. (w praktyce proste a wytłumaczyć trudno)
Pozdrawiam
przeczytaj co napisał kolega wyżej i nie podpowiadaj źle. Na początku zimy sam tak sprawdzałem jak napisał Goldwinger i bez najmniejszych problemów zlokalizowałem przerwanie scieżki. Wystarczy zwykły voltomierz albo nawet probówka i po robocie.robert 30 pisze: miernikiem tego nie sprawdzisz albo dobrze ją przejrzyj albo pomaluj ją całą lakierem przewodzącym prąd :mrgreen:
Jmm omomierzem tego nie wyczaisz, bo zawsze będzie jakieś przewodnictwo przez pozostałe ścieżki, tymbardziej że im więcej scieżek tym rezystencja mniejsza
No bo w jakiejś gazecie napisali, że omomierzem sprawdzać
Dzisaj zastosowałem rade Goldwingera i rzeczywiscie pokazywał miernik 10V do pewnego miejsca i nagle zonk 0V :mrgreen:
Właśnie pomalowałem, wieczorkiem sprawdze czy działa.
A tak z innej beczki czemu mam niecałe 10V a nie 12V, jakieś spadki napięcia po droddze :?:
Dzisaj zastosowałem rade Goldwingera i rzeczywiscie pokazywał miernik 10V do pewnego miejsca i nagle zonk 0V :mrgreen:
Właśnie pomalowałem, wieczorkiem sprawdze czy działa.
A tak z innej beczki czemu mam niecałe 10V a nie 12V, jakieś spadki napięcia po droddze :?:
Czym malowałem? :mrgreen:
Trudne pytanie, bo wyrzucilem pudełko, poszukam na allegro zaraz, 7zl chyba kosztowało.
EDITED:
Takie coś:
http://www.allegro.pl/item166861788_lak ... grzew.html
Trudne pytanie, bo wyrzucilem pudełko, poszukam na allegro zaraz, 7zl chyba kosztowało.
EDITED:
Takie coś:
http://www.allegro.pl/item166861788_lak ... grzew.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn