[B3 SB] Kierownica powietrza wylotowego IC
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[B3 SB] Kierownica powietrza wylotowego IC
Samochód kupiłem już bez podłogi pod silnikiem. Z moich oględzin wynika że ktoś gdzieś kiedyś zostawił ją na jakimś konarze w lesie, albo przeleciał się po jakimś kamyku. Ponieważ zbliżała się zimą postanowiłem zrobić coś z tym fantem. Nie za bardzo uśmiechało mi się kupować nowej podłogi a że miałem akurat odpowiedni materiał postanowiłem zrobić sobie ją sam. Niestety nie przyłożyłem się wtedy i w pośpiechu nie zrobiłem tych boczków, które przychodzą w nadkola. I tak to wyglądało do tej pory:
Po pierwsze, że nie za ładnie to wyglądało a po drugie, co ważniejsze bez tych boczków podłoga nie spełniała swojego przeznaczenia. Po wjechaniu w kałuże, woda dostawała się tamtędy do komory silnika, a potem dzięki na przykład paskom klinowym była rozbryzgiwana po całej komorze.
Postanowiłem więc coś z tym zrobić. Z lewej strony nie było problemu. Zabudowałem całość:
Zasłoniłem w ten sposób również chłodnice oleju, ale myślę że nie będzie z tym żadnych problemów, gdyż chłodnica jest w pewnej odległości, po za tym ma tam dużo miejsca, powietrze ma więc gdzie uciekać.
Inaczej sprawa się miała, jeśli chodzi o stronę drugą gdzie jest IC. Znajduje się on znacznie bliżej nadkola niż chłodnica oleju. Wstawienie takiego boczka jak po stronie lewej całkiem by go zasłoniło (obecnie i tak 1/3 była zasłonięta przez nadkole). Postanowiłem zrobić więc kierownice powietrza z siatką. IC miał by super odprowadzanie powietrza a zamontowana siatka chroniłaby go z grubsza po pierwsze przed uszkodzeniem a po drugie przed zabrudzeniem. Przystąpiłem do pracy.
Wyjąłem nadkole i przy pomocy tektury zacząłem dopasowywać poszczególne boki, które następnie wykonywałem z tego samego materiału co podłoga (jest to taki gumowany plastik, coś bardzo podobnego z czego wykonane są na przykład nadkola tyle że grubsze).
Dokładnie wymierzyłem sobie ile zbędnego materiału trzeba usunąć z nadkola aby całkowicie odsłonić IC.
Poszczególne boki nitowałem ze sobą aby mieć pewność że nic mi się nie rozleci. Czułem się jak za dawnych lat kiedy to sklejało się kartonowe modele :mrgreen:
Ostatecznie stworzyłem coś takiego.
Teraz trzeba było jeszcze zamontować siatkę. Miałem akurat pod ręką taką z bardzo drobnym oczkiem, która idealnie nadawała się do moich celów.
Siatkę w kilku najważniejszych miejscach przykręciłem śrubkami.
Teraz nie pozostawało nic innego jak zamontować całe dzieło i zobaczyć jak leży.
Teraz nie pozostawało nic innego jak zamontować całe dzieło i zobaczyć jak leży.
Zobaczymy jak będzie spisywał się mój wynalazek i czy siatka nie będzie się zbyt bardzo brudzić. Ale to już pokaże życie. Oczywiście przy każdym myciu samochodu nie można zapomnieć o potraktowaniu IC wężem z wodą.
Zastanawiam się jeszcze nad dodaniem grubszej siatki z wierzchu. Ale to będzie można dodać w każdej chwili
Przy okazji pochwalę się jeszcze jednym moim modem:
Po pierwsze, że nie za ładnie to wyglądało a po drugie, co ważniejsze bez tych boczków podłoga nie spełniała swojego przeznaczenia. Po wjechaniu w kałuże, woda dostawała się tamtędy do komory silnika, a potem dzięki na przykład paskom klinowym była rozbryzgiwana po całej komorze.
Postanowiłem więc coś z tym zrobić. Z lewej strony nie było problemu. Zabudowałem całość:
Zasłoniłem w ten sposób również chłodnice oleju, ale myślę że nie będzie z tym żadnych problemów, gdyż chłodnica jest w pewnej odległości, po za tym ma tam dużo miejsca, powietrze ma więc gdzie uciekać.
Inaczej sprawa się miała, jeśli chodzi o stronę drugą gdzie jest IC. Znajduje się on znacznie bliżej nadkola niż chłodnica oleju. Wstawienie takiego boczka jak po stronie lewej całkiem by go zasłoniło (obecnie i tak 1/3 była zasłonięta przez nadkole). Postanowiłem zrobić więc kierownice powietrza z siatką. IC miał by super odprowadzanie powietrza a zamontowana siatka chroniłaby go z grubsza po pierwsze przed uszkodzeniem a po drugie przed zabrudzeniem. Przystąpiłem do pracy.
Wyjąłem nadkole i przy pomocy tektury zacząłem dopasowywać poszczególne boki, które następnie wykonywałem z tego samego materiału co podłoga (jest to taki gumowany plastik, coś bardzo podobnego z czego wykonane są na przykład nadkola tyle że grubsze).
Dokładnie wymierzyłem sobie ile zbędnego materiału trzeba usunąć z nadkola aby całkowicie odsłonić IC.
Poszczególne boki nitowałem ze sobą aby mieć pewność że nic mi się nie rozleci. Czułem się jak za dawnych lat kiedy to sklejało się kartonowe modele :mrgreen:
Ostatecznie stworzyłem coś takiego.
Teraz trzeba było jeszcze zamontować siatkę. Miałem akurat pod ręką taką z bardzo drobnym oczkiem, która idealnie nadawała się do moich celów.
Siatkę w kilku najważniejszych miejscach przykręciłem śrubkami.
Teraz nie pozostawało nic innego jak zamontować całe dzieło i zobaczyć jak leży.
Teraz nie pozostawało nic innego jak zamontować całe dzieło i zobaczyć jak leży.
Zobaczymy jak będzie spisywał się mój wynalazek i czy siatka nie będzie się zbyt bardzo brudzić. Ale to już pokaże życie. Oczywiście przy każdym myciu samochodu nie można zapomnieć o potraktowaniu IC wężem z wodą.
Zastanawiam się jeszcze nad dodaniem grubszej siatki z wierzchu. Ale to będzie można dodać w każdej chwili
Przy okazji pochwalę się jeszcze jednym moim modem:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja zrobiłem coś podobnego zeszłego roku.
Użyłem do tego okrąglej kratki wentylacyjnaej z dodatkową siateczką w środku.
Jak wiemy kratki wentylacyjne zakładamy listkami skierowanymi w dól.
W tym przypadku ma to decydujący wpływ na to, by zlewająca, zanieczyszczona woda z nadkola nie dostawała sie do środka kratki i nie zanieszyszczałea IC.
Użyłem do tego okrąglej kratki wentylacyjnaej z dodatkową siateczką w środku.
Jak wiemy kratki wentylacyjne zakładamy listkami skierowanymi w dól.
W tym przypadku ma to decydujący wpływ na to, by zlewająca, zanieczyszczona woda z nadkola nie dostawała sie do środka kratki i nie zanieszyszczałea IC.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jestem po pierwszych testach. Po wczorajszych wyczynach siatka była trochę brudna, ale podczas mycia samochodu wziąłem wąż i wielkiego problemu z jej doczyszczeniem nie było. W wolnej chwili dorobię chyba właśnie jeszcze takie kratki jak pisze kolega rczopik2, na pewno trochę mniej zabrudzeń będzie wtedy docierało do siatki.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie bardzo, głównie z powodu zderzaka i belki. Niby w zderzaku jest otwór, w który można by było coś wpasować, ale zaraz za nim idzie belka, więc ciężko byłoby tam zmieścić mój obecny IC.FranoF1 pisze:Labiel a nie da się go umieścić centralnie z przodu?
Gdybym miał mocniejsze turbo można by pomyśleć o dodaniu właśnie w to miejsce nie za dużego (jeśli chodzi o wysokość) drugiego IC. Z obecnym ICiek nie ma jednak co kombinować, musi zostać tam gdzie jest, chodź nie bardzo mi się podoba dolot powietrza do niego, za mały jak na mój gust
przepraszam jak masz poprowadzony dolot na ICka??
bo jeśli tylko przez tę kratkę to jest to totalnie bez sensu IC ma chłodzć powietrze , a jeśli wsatwiasz podłogę to w komorze silnika jest cieplej i IC gorzej pracuje.
ja u siebie mam kierownoce powietrza na chłodniczkę oleju , podejrzewam , że Twoj ICek jest niewiele większy więc może coś przydałoby sie zaadoptować.
Ps mam podłoge pod silnik o A90 na sprzedaż <ok>
bo jeśli tylko przez tę kratkę to jest to totalnie bez sensu IC ma chłodzć powietrze , a jeśli wsatwiasz podłogę to w komorze silnika jest cieplej i IC gorzej pracuje.
ja u siebie mam kierownoce powietrza na chłodniczkę oleju , podejrzewam , że Twoj ICek jest niewiele większy więc może coś przydałoby sie zaadoptować.
Ps mam podłoge pod silnik o A90 na sprzedaż <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak to wyglądało u mnie przed modami:
Tak powinno to wyglądać z orginalną podłogą:
A tak jest u mnie obecnie:
Myślę więc że nie jest to całkowicie pozbawione sensu. Zapewne znacznie lepszy efekt dałoby umieszczenie IC centralnie z przodu auta tak jak radzi kolega FranoF1, ale nie za bardzo pozwala na to konstrukcja belki przedniej i sam obecny IC. Dawanie natomiast większego IC bez zmiany turbiny na mocniejszą też nie ma za dużego sensu. Co z tego że powietrze będzie lepiej chłodzone jak po przez powiększenie przestrzeni w którą musi dmuchać turbina spadnie dawane przez nią ciśnienie. Pozostaje mi więc jedynie próba polepszenia obecnego chłodzenia IC.
Zgodzić się natomiast muszę z Tobą że dolot bądź co bądź jest dość marny:
Cały czas myślę co tu zrobić żeby dostarczać do IC więcej powietrza które by go chłodziło. Obecnie zastanawiam się nad przerobieniem podłogi pod IC w taki sposób by wbudować tam w jakiś sposób dodatkową kierownicę powietrza dolotowego. Na razie nie bardzo jednak wiem jak by to miało wyglądać i czy jest za bardzo sens robić coś takiego.
Tak powinno to wyglądać z orginalną podłogą:
A tak jest u mnie obecnie:
Myślę więc że nie jest to całkowicie pozbawione sensu. Zapewne znacznie lepszy efekt dałoby umieszczenie IC centralnie z przodu auta tak jak radzi kolega FranoF1, ale nie za bardzo pozwala na to konstrukcja belki przedniej i sam obecny IC. Dawanie natomiast większego IC bez zmiany turbiny na mocniejszą też nie ma za dużego sensu. Co z tego że powietrze będzie lepiej chłodzone jak po przez powiększenie przestrzeni w którą musi dmuchać turbina spadnie dawane przez nią ciśnienie. Pozostaje mi więc jedynie próba polepszenia obecnego chłodzenia IC.
Zgodzić się natomiast muszę z Tobą że dolot bądź co bądź jest dość marny:
Cały czas myślę co tu zrobić żeby dostarczać do IC więcej powietrza które by go chłodziło. Obecnie zastanawiam się nad przerobieniem podłogi pod IC w taki sposób by wbudować tam w jakiś sposób dodatkową kierownicę powietrza dolotowego. Na razie nie bardzo jednak wiem jak by to miało wyglądać i czy jest za bardzo sens robić coś takiego.
nie nie rób nic z podłogą , bo będzie Ci tylko błoto chlapało i brudny IC będzie jeszce gorzej się spisywał
możesz natomiast dorzucić tam wiatrak qry po włączeniu będzie dawał więcej zimnego powietrza.
to co napisałeś , że dając większy IC turbo będzie dawało mniejsze ciśnienie mocno mija sie z prawdą. Co najwyżej turbo będzie potrzebowało nieco więcej czasu by napompować takie ciśnienie
jeszcze jedna ważna rzecz. To że IC jest większy nie znaczy, że powietrza w układzie też jest więcej.
W ICku masz 3 wymiary i iloczyn tych wartości daje objętość ( oczywiście w przybliżeniu).To że 2 wartości są większe nie oznacza, że objętość układu się powiększa.Jeśli np skrócisz dolot z IC do kolektora to zmniejszysz objętość układu i za to możesz np zapodać IC o większej objetości. (prostym i w miare miarodajnym sposobem liczenia objętości jest wlanie wody do IC).
Po za tym jeśli IC ma aluminiowe boki, więcej tych użebrowań to lepiej oddaje ciepło , a o to w konstrukcji IC chodzi .
zawsze też można zrobić natrysk na IC ale to w takim przypadku mija sie z celem , bo nie osiagniesz takich mocy/prędkości/temperatur
PS uwolnienie wylotu nie da Ci wiele, jeżeli cokolwiek da :roll:
pozdro Dred
możesz natomiast dorzucić tam wiatrak qry po włączeniu będzie dawał więcej zimnego powietrza.
to co napisałeś , że dając większy IC turbo będzie dawało mniejsze ciśnienie mocno mija sie z prawdą. Co najwyżej turbo będzie potrzebowało nieco więcej czasu by napompować takie ciśnienie
jeszcze jedna ważna rzecz. To że IC jest większy nie znaczy, że powietrza w układzie też jest więcej.
W ICku masz 3 wymiary i iloczyn tych wartości daje objętość ( oczywiście w przybliżeniu).To że 2 wartości są większe nie oznacza, że objętość układu się powiększa.Jeśli np skrócisz dolot z IC do kolektora to zmniejszysz objętość układu i za to możesz np zapodać IC o większej objetości. (prostym i w miare miarodajnym sposobem liczenia objętości jest wlanie wody do IC).
Po za tym jeśli IC ma aluminiowe boki, więcej tych użebrowań to lepiej oddaje ciepło , a o to w konstrukcji IC chodzi .
zawsze też można zrobić natrysk na IC ale to w takim przypadku mija sie z celem , bo nie osiagniesz takich mocy/prędkości/temperatur
PS uwolnienie wylotu nie da Ci wiele, jeżeli cokolwiek da :roll:
pozdro Dred
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
DRED, A co sadzisz o załozeniu na IC wentylatora coś takiego jak jest w mitshubishi pagero albo w marnych autach koncernu kia :mrgreen: Co do wiekszego IC i problemów z jego napompowaniem w zupłenosci sie z Tobą zgadzam... to jest jakiś mit ze turbo nie da rady tego napompować... wystarczy zwiekszyć ciśninie doladowania i to minimalnie (nie trzeba odrazu zylować turbiny) i wogóle nie odczuje sie tego iż jest wiekszy IC o ile wogóle jest to wyczuwalne. Kiedyś jak zakladałem FMIC do auta który tego nie miał to ciśnienie doładowania spadło o jakies 0.1 bara wiec praktycznie nieznacznie a tak mała różnice łatwo mozna "podpompować" <ok>
nie wiem jak jest w Pajero ale zamontowanie wiatraka ma sens tylko jeśli IC nie jest montowany centralnie z przodu. FMIC dobrze sobie poradzi , podmuch powietrza jest wprost proporcjonalny do wzrostu prędkości a co za tym idzie proporcjonalny do pracy turbinki
ten spadek u Ciebie o 0.1 to może być kwestia błędu pomiarowego
turbo spokojnie naładuje takie samo ciśnienie tylko niestety w dłuższym czasie , no chyba , że podwoimy/potroimy objętość układu ,wtedy może się bieg skończyć zanim naładuje pominąwszy wysokie biegi
ten spadek u Ciebie o 0.1 to może być kwestia błędu pomiarowego
turbo spokojnie naładuje takie samo ciśnienie tylko niestety w dłuższym czasie , no chyba , że podwoimy/potroimy objętość układu ,wtedy może się bieg skończyć zanim naładuje pominąwszy wysokie biegi