[B4 all] diagnostyka silnika
[B4 all] diagnostyka silnika
Witam kolegów
Byłem dzisiaj z kumplem na giełdzie, szuka b4, jeden egzemplarz wyjątkowo nam się spodobał, gdyby nie silnik...Otóż, miał papiery na przebieg 167tys., serwisowany do końca. Ale kilka rzeczy nam nie pasowało, pytam bo chciałbym wiedzieć na przyszłość.
1. Czy to normalne że podczas pracy silnika, gdy odkręcimy korek od oleju, silnik nagle zaksztusza się jakby miał zgasnąć, czy powinien nadal pracować płynnie?
2. Jaka moze byc przyczyna widocznego przepywu w zbiorniczku plyny chlodzacego?
Tak jakby gotowal sie plyn to wygladalo.
pozdrawiam wszystkich
Byłem dzisiaj z kumplem na giełdzie, szuka b4, jeden egzemplarz wyjątkowo nam się spodobał, gdyby nie silnik...Otóż, miał papiery na przebieg 167tys., serwisowany do końca. Ale kilka rzeczy nam nie pasowało, pytam bo chciałbym wiedzieć na przyszłość.
1. Czy to normalne że podczas pracy silnika, gdy odkręcimy korek od oleju, silnik nagle zaksztusza się jakby miał zgasnąć, czy powinien nadal pracować płynnie?
2. Jaka moze byc przyczyna widocznego przepywu w zbiorniczku plyny chlodzacego?
Tak jakby gotowal sie plyn to wygladalo.
pozdrawiam wszystkich
Witam.
Co do pierwszego pytania, to dziś przeczytałem na forum, że motor ABT oraz ABK tak ma mieć. Spójrz tutaj. A inne - nie wiem, żaden ze mnie mechanik
Co do pierwszego pytania, to dziś przeczytałem na forum, że motor ABT oraz ABK tak ma mieć. Spójrz tutaj. A inne - nie wiem, żaden ze mnie mechanik
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
O pracy po odkręceniu korka oleju parę wątków wcześniej już było.
1. Tak, po odkręceniu korka rozszczelniasz dolot, którego nie uwzględnia ECU co powoduje niewłaściwy skład mieszanki.
2. Jak silnik jest gorący, a płynu jest maks to ze wzrostem temperatury rośnie objętość płynu i jego nadmiar z układu jest wypychany do zbiorniczka. Jeśli przepływ następował z węża przelewowego (ten cienki wężyk na górze) to wszystko ok. Natomiast jeśli coś bulgotało od dołu to może to świadczyć o zapowietrzeniu układu chłodzącego.
1. Tak, po odkręceniu korka rozszczelniasz dolot, którego nie uwzględnia ECU co powoduje niewłaściwy skład mieszanki.
2. Jak silnik jest gorący, a płynu jest maks to ze wzrostem temperatury rośnie objętość płynu i jego nadmiar z układu jest wypychany do zbiorniczka. Jeśli przepływ następował z węża przelewowego (ten cienki wężyk na górze) to wszystko ok. Natomiast jeśli coś bulgotało od dołu to może to świadczyć o zapowietrzeniu układu chłodzącego.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Hej kolega Danek ma racje, ja mam ABK i tak samo jest z korkiem a poza tym jak sie patrzy na zbiornik z plynem to moim zdaniem zawsze bedzie widac ruch wody bo to przeciez jest obieg wymuszony !!!! A co do przebiegu to trudno powiedziec wazne jest to jak auto ciągnie i jesli na 2 biegu od 2000 obrotow wciska porzadnie i czuc ze chce go wyrwac to jest alles ok, pozdro
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Ten "ruch" w zbiorniczku powinien byc dopiero po rozgrzaniu do wiekszej temp przy otwozonym termostacie. Nie ma tu nic do zeczy wymuszony obieg cieczy do zbiorniczka, w nim obieg wymuszony nie wystepuje. Jedynie na rozgrzanym silniku, jak ciecz zwieksza swoja objetosc, tym cienkim wezykiem plyn z chlodnicy wplywa do zborniczka.
Wymuszony obieg jest w: silnik- nagrzewnica- chlodnica.
Wymuszony obieg jest w: silnik- nagrzewnica- chlodnica.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W ABT efekt spadku obrotów jest rzeczywiście minimalny i chwilowy, bo to trochę inna zasada sterowania mieszanką, ale zauważalny. Jednak po krótkiej chwili obroty się stabilizują właśnie ze względu na nieco inny sposób obliczania mieszanki niż w ABK (brak przepływki). Poza tym wiele zależy od rodzaju zastosowanego filtra powietrza. Niedawno bardzo się zdziwiłem widząc jak silnie zareagował silnik po rozszczelnieniu obudowy filtra u Madazawa. Okazało się, że stary filtr był jakiś dziwny i strasznie dławił dolot. Co w efekcie po rozszczelnieniu obudowy powodowało naprawdę solidne zubożenie mieszanki, z którym ECU już nie bardzo potrafił sobie poradzić. Jednak przy standardowym, oryginalnym filtrze "zachwianie" pracy silnika jest minimalne, ale jest.domin1 pisze:ja mam silnik ABT i jak odkręcę w czasie pracy to nie zwalnia wcale obrotów
dlatego żę w każdy auci przeważnie jest tak że jeżeli pirsćienie sie juz zużyły to ciśnienie z cylindra ucieka przez pierścienie do komory korbowej a z tamtąd idzie pod dekel zaworowy i po otwarciu kurka wlewu oleju spadaja delikatnie obroty a nawet dmucha spalina z korka po otwarciu.ale może i macie racje co do odmy chociaż z tym że prze odmę ma inne obroty to sie nie spotkałem no ale że przez pierścienie to bardzo często nawet w głupim gaźnikowcu na bęzyne nie na gazbartek18150 pisze:dlaczego sadzisz ze to wina pierscieni?