Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 R5] reczny hydraulinczy

ODPOWIEDZ
knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

[B2 R5] reczny hydraulinczy

Post autor: knastol » 12 lut 2008, 18:27

witam,

szukalem na forum i nie znalazlem - chodzi o instalacje hydraulicznego hamulca recznego - od czego zaczac? mozna kupic jakies gotowce? jesli nie, to co kupic, jak zainstalowac itd

bede wdzeczny za pomoc

dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 lut 2008, 16:59

reczy hydrauliczny? odradzam kombinacje. Caly uklad bedzie pod duzym cisnieniem dluzszy cas przez co mozna nabawic sie szybko wyciekow plynu, chyba ze ma sluzyc do palenia gumy :-P

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 13 lut 2008, 21:44

to co zrobic zeby zadzialal standardowy? slyszalem ze zaciski dzialaja tylko jednostronnie na tarcze?

wojtun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 29 sty 2008, 19:08
Lokalizacja: Pszczółki

Post autor: wojtun » 15 lut 2008, 18:39

Może zmień zaciski na mechaniczne.
wojtek

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 16 lut 2008, 18:12

a jasniej? ;)

dzieki

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 17 lut 2008, 13:52

co Ty kolego właściwie kombinujesz, napisz pochwal sie wyjaśnij bo ja uważam że sprawny na dobrych elementach ( tarcze,klocki ) układ hamulcowy jest wystarczający. Tak dla porównania powiem Ci że zawracam na suchym asfalcie bez problemu więc nie wiem po co kombinacje z hydraulicznym ręcznym??

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 17 lut 2008, 15:06

hmmm - no wlasnie nie chce kombinowac - chce jak Ty, wcisnac sprzeglo, skrecic, zaciagnac lape i zawrocic w miejscu - o ile na sliskiej nawierzchni jest spoko, o tyle na suchym asfalcie moge w najlepszym wypadku wypasc z planowanego "toru" zawracania...

moze roznica polega na tym ze Ty masz B4, a ja B2 i to quattro - gdzies czytalem ze w mojej audinie dzialaja tylko pojedyncze zaciski - czyli z jednej strony tarczy...

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 17 lut 2008, 15:18

to czy zacisk ma tłoczek z jednej strony czy z obu nie ma większego znaczenia, jeśli linki są ok zacisk nie jest zatarty a klocki przesuwają się w strzemieniu w miare lekko to musi hamować. Na Twoim miejscu dązył bym do naprawienia oryginału niż do bezsensownych przeróbek które i tak nie dadzą lepszego efektu a jedynie wyciągną kase a może też sie okazać w toku przeróbek jakaś ściana nie do przeskoczenia i zonk, tym bardziej że masz jeszcze napęd quattro.
a tak na marginesie ostatnio z 2-tłoczkowym zaciskiem miałem do czynienia jakies 10lat temu w skodzie ( hamulce Dunlop ) teraz 90% aut seryjnych ma zaciski pływające 1-tłoczkowe. Wielotłoczkowe stosowane są w autach wyścigowych i tzw cudach techniki.

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 17 lut 2008, 17:29

Darecki3037 pisze:jeśli linki są ok
w sklepach nigdzie nie moglem dostac - musialem dorabiac i dorobilem, ale dziadek podobno robi linki bardzo dobrze
Darecki3037 pisze:tak na marginesie ostatnio z 2-tłoczkowym zaciskiem miałem do czynienia jakies 10lat temu
a widzisz - moja audina ma ponad 20 lat ;) ale spoko - najpierw to sprawdze - tyle ze mi chodzilo o to ze hamuje tylko jedna strona tarczy...

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 17 lut 2008, 18:37

to że 10 lat temu to dodam że auto wtedy miało juz 21lat :-D , i widzisz w końcu napisałeś coś konkretniejszego o awarii u Ciebie -hamuje klocek tylko z jednej strony tarczy czyli zacisk nie "pływa", tłoczek ciśnie z jednej strony na klocek a cały zacisk powinien sie przesunąć w strone tłoczka po strzemieniu dociskając drugi klocek, ot i cała filozofia. Klocki mają sie lekko przesuwać w prowadnicach zacisku, zacisk powinien sie bez większych oporów przesuwać względem strzemiona zarówno przy hamowaniu nożnym jak i ręcznym. Możesz mieć w zależnośći od typu zacisku wyrobione powierzchnie ślizgowe zacisku bądź bolce ślizgowe powoduje to że zacisk sie zakleszcza i właśnie nie "pływa.

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 18 lut 2008, 10:24

sprawdze to wszystko cos kolo czwartku i dam znac - dzieki wielkie za pomoc

http://download.ubuntu.pl/fun/thks.swf

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 18 lut 2008, 11:03

podłacze sie do tematu jak na poczatku myslałem ze reczny nie działa to wczoraj testowałem i działa tylko działa dopiero wtedy jak pociagne dzwignie max w góre co musze ustawic aby łapało mi lepiej i szybciej np w połowie ?
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 18 lut 2008, 17:13

musisz podciągnąć linkę hamulca ręcznego. Regulacja znajduje się w kiepskim miejscu bo nad osłoną środkowego tłumika. Musisz odkręcić ową osłonę i zobaczysz śrubę naciągającą linkę na klucz 13. Może uda ci się to wyregulować bez demontażu tłumika ( mi sie nie udało i go zdemontowałem), pamiętaj że przy regulacji należy sprawdzać toczność na podniesionych tylnych kołach (czy sie nie blokują) bo jak za dużo podciągniesz to spalisz klocki i pokrzywisz tarcze.

knastol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2008, 11:56
Lokalizacja: poznan / gniezno

Post autor: knastol » 25 lut 2008, 13:43

prawdopodbnie zaciski mam kiepskie - szukam wszedzie ale ciezko jest znalezc... slyszalem ze od superba pasuja...

ma ktos jakies doswiadczenia z tym, czego szukac najlepiej...

dzieki wielkie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga