[B2 R5] reczny hydraulinczy
[B2 R5] reczny hydraulinczy
witam,
szukalem na forum i nie znalazlem - chodzi o instalacje hydraulicznego hamulca recznego - od czego zaczac? mozna kupic jakies gotowce? jesli nie, to co kupic, jak zainstalowac itd
bede wdzeczny za pomoc
dzieki i pozdrawiam
szukalem na forum i nie znalazlem - chodzi o instalacje hydraulicznego hamulca recznego - od czego zaczac? mozna kupic jakies gotowce? jesli nie, to co kupic, jak zainstalowac itd
bede wdzeczny za pomoc
dzieki i pozdrawiam
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
hmmm - no wlasnie nie chce kombinowac - chce jak Ty, wcisnac sprzeglo, skrecic, zaciagnac lape i zawrocic w miejscu - o ile na sliskiej nawierzchni jest spoko, o tyle na suchym asfalcie moge w najlepszym wypadku wypasc z planowanego "toru" zawracania...
moze roznica polega na tym ze Ty masz B4, a ja B2 i to quattro - gdzies czytalem ze w mojej audinie dzialaja tylko pojedyncze zaciski - czyli z jednej strony tarczy...
moze roznica polega na tym ze Ty masz B4, a ja B2 i to quattro - gdzies czytalem ze w mojej audinie dzialaja tylko pojedyncze zaciski - czyli z jednej strony tarczy...
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
to czy zacisk ma tłoczek z jednej strony czy z obu nie ma większego znaczenia, jeśli linki są ok zacisk nie jest zatarty a klocki przesuwają się w strzemieniu w miare lekko to musi hamować. Na Twoim miejscu dązył bym do naprawienia oryginału niż do bezsensownych przeróbek które i tak nie dadzą lepszego efektu a jedynie wyciągną kase a może też sie okazać w toku przeróbek jakaś ściana nie do przeskoczenia i zonk, tym bardziej że masz jeszcze napęd quattro.
a tak na marginesie ostatnio z 2-tłoczkowym zaciskiem miałem do czynienia jakies 10lat temu w skodzie ( hamulce Dunlop ) teraz 90% aut seryjnych ma zaciski pływające 1-tłoczkowe. Wielotłoczkowe stosowane są w autach wyścigowych i tzw cudach techniki.
a tak na marginesie ostatnio z 2-tłoczkowym zaciskiem miałem do czynienia jakies 10lat temu w skodzie ( hamulce Dunlop ) teraz 90% aut seryjnych ma zaciski pływające 1-tłoczkowe. Wielotłoczkowe stosowane są w autach wyścigowych i tzw cudach techniki.
w sklepach nigdzie nie moglem dostac - musialem dorabiac i dorobilem, ale dziadek podobno robi linki bardzo dobrzeDarecki3037 pisze:jeśli linki są ok
a widzisz - moja audina ma ponad 20 lat ale spoko - najpierw to sprawdze - tyle ze mi chodzilo o to ze hamuje tylko jedna strona tarczy...Darecki3037 pisze:tak na marginesie ostatnio z 2-tłoczkowym zaciskiem miałem do czynienia jakies 10lat temu
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
to że 10 lat temu to dodam że auto wtedy miało juz 21lat , i widzisz w końcu napisałeś coś konkretniejszego o awarii u Ciebie -hamuje klocek tylko z jednej strony tarczy czyli zacisk nie "pływa", tłoczek ciśnie z jednej strony na klocek a cały zacisk powinien sie przesunąć w strone tłoczka po strzemieniu dociskając drugi klocek, ot i cała filozofia. Klocki mają sie lekko przesuwać w prowadnicach zacisku, zacisk powinien sie bez większych oporów przesuwać względem strzemiona zarówno przy hamowaniu nożnym jak i ręcznym. Możesz mieć w zależnośći od typu zacisku wyrobione powierzchnie ślizgowe zacisku bądź bolce ślizgowe powoduje to że zacisk sie zakleszcza i właśnie nie "pływa.
sprawdze to wszystko cos kolo czwartku i dam znac - dzieki wielkie za pomoc
http://download.ubuntu.pl/fun/thks.swf
http://download.ubuntu.pl/fun/thks.swf
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
musisz podciągnąć linkę hamulca ręcznego. Regulacja znajduje się w kiepskim miejscu bo nad osłoną środkowego tłumika. Musisz odkręcić ową osłonę i zobaczysz śrubę naciągającą linkę na klucz 13. Może uda ci się to wyregulować bez demontażu tłumika ( mi sie nie udało i go zdemontowałem), pamiętaj że przy regulacji należy sprawdzać toczność na podniesionych tylnych kołach (czy sie nie blokują) bo jak za dużo podciągniesz to spalisz klocki i pokrzywisz tarcze.