Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Układ hmulcowy - odpowietrzenie - cylinderki

Awatar użytkownika
robert 30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2006, 16:18
Lokalizacja: włocławek

Post autor: robert 30 » 15 lut 2007, 20:05

lekko trzyma i w kabinie jest szum jakby łozysko ale to zacisk trzyma jak odpowietrze to starczy na jakieś dziesięć minut
Robert 30

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 15 lut 2007, 21:05

a odpowietrzales tylne hamulce?? jest okreslona kolejnosc lewy tyl,prawy tyl,lewy przod,prawy przod.....
wychodzi na to ze zapowietrzqa ci sie uklad i moze lapie gdzies lewe powietrze z tylu,moze gdzies jest nieszczelnosc...
jescze moze byc jedna opcja,pompa hamulcowa,ale to raczej nie pada w audi..
obejrzyj wpierw tyl...moze tam cos jest nie tak...podnies go na lewarku i niech ktos wcisnie ci hamulec i sprawdz czy sie wogole kola blokuja

Awatar użytkownika
robert 30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2006, 16:18
Lokalizacja: włocławek

Post autor: robert 30 » 15 lut 2007, 21:26

mechanik odpowietrzył tylko przód .powiedział ze to wystarczy.tylko jedno koło słychac jak szumi w nim jest ten dłuzszy węzyk gumowy załozony.
Robert 30

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 15 lut 2007, 21:38

mysle ze sam wezyk az tak duzego znaczenia nie ma...sprawdz czy blokuje tylne kola,jak nie to odpowietrz w tej kolejnosci co ci mowilem..plyn oczywiscie nowy,bez zadnego syfu ktory moze przytkac przewody...sprawdz jeszcze czy te przewody sa dobrze skrecone czy gdzies sie delikatnie plyn nie saczy,na laczeniach szczegolnie

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 25 lut 2008, 08:14

Czy ktoś wie jaka powinna być średnica tylnego cylinderka do Audi 80 b3 1.8s rok 90? Podobno są 2 :roll:

lukkrak25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:49
Lokalizacja: Kielce...

Post autor: lukkrak25 » 25 lut 2008, 18:05

Tak, są dwie. Ja zawsze najpierw rozbieram i dopiero kupuje,bo zawsze zapominam jaka to średnica
***automacik***

Awatar użytkownika
djbeat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 22 cze 2007, 16:37
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: djbeat » 25 lut 2008, 18:52

Jeśli uleciał Wam odpowietrznik to można go wykręcić na 2 sposoby:
pierwszy - który zaproponował kolega czyli rozwiercanie - ale trzeba uważać żeby nie zniszczyć gwintu
drugi - dospawać nakrętkę do odpowietrznika, mój tata jest w tym mistrzem, potrafi wykręcić szpilkę z głowicy nawet jak jest utopiona 5 mm w środku !!
płyn w układzie hamulcowym wymienia się co 2 lata, albo jak jest w nim więcej % wody niż powinno być - jest do tego taki przyrząd specjalny co sprawdza ile jest % wody

kolejność odpowietrzania jest b. ważna i zaczyna się zawsze od najdłuższego przewodu do najkrótszego, a więc prawy tył ( od pasażera), lewy tył (od kierowcy) i analogicznie przód.

jeden kloce masz nieruszony z następującego powodu, na zacisku jest taka tuleja, która powinna luźno pracować wraz z klockami, u Ciebie jest z jednej strony zapieczona, ja też tak miałem - wyciągnij, wyczyść, nasmaruj, załóż gumowe kapturki, dokręć śruby

Łożyska z tyłu trzeba umieć dokręcić z odpowiednią siłą, jak dokręci się za słabo to bieżnie robią się półokrągłe i jest luz, jak za mocno to łożyska się grzeją. trzeba mieć wyczucie jak to zrobić. ja sobie tak zniszczyłem łożyska - komplet 50 zł. niestety to jest feler w B3, żeby dostać się do bębna trzeba rozbierać łożyska, a potem je regulować. w książce pisze że robi się tak, dokręca się śruba na maxa (czyli każdy ile ma siły ?? ), do oporu, i potem luzuje się o ćwierć obrotu.
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 25 lut 2008, 19:12

djbeat pisze:dostać się do bębna trzeba rozbierać łożyska, a potem je regulować.
zeby dokrecic lozysko wystarczy sciagnac kolpak i zdjac ta zaslepke i tyle!! Nawet kola nie trzeba sciagac <ok>

Awatar użytkownika
djbeat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 22 cze 2007, 16:37
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: djbeat » 25 lut 2008, 20:21

tak, ale do cylinderków nie dostaniesz się bez odkręcenia koła :-) chyba że jesteś jakiś magik! a o tym mowa w dyskusji, czytaj dokładnie
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 25 lut 2008, 21:58

sorka zrozumialem ze o lozysko biega :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga