[80 B3] Układ hmulcowy - odpowietrzenie - cylinderki
a odpowietrzales tylne hamulce?? jest okreslona kolejnosc lewy tyl,prawy tyl,lewy przod,prawy przod.....
wychodzi na to ze zapowietrzqa ci sie uklad i moze lapie gdzies lewe powietrze z tylu,moze gdzies jest nieszczelnosc...
jescze moze byc jedna opcja,pompa hamulcowa,ale to raczej nie pada w audi..
obejrzyj wpierw tyl...moze tam cos jest nie tak...podnies go na lewarku i niech ktos wcisnie ci hamulec i sprawdz czy sie wogole kola blokuja
wychodzi na to ze zapowietrzqa ci sie uklad i moze lapie gdzies lewe powietrze z tylu,moze gdzies jest nieszczelnosc...
jescze moze byc jedna opcja,pompa hamulcowa,ale to raczej nie pada w audi..
obejrzyj wpierw tyl...moze tam cos jest nie tak...podnies go na lewarku i niech ktos wcisnie ci hamulec i sprawdz czy sie wogole kola blokuja
mysle ze sam wezyk az tak duzego znaczenia nie ma...sprawdz czy blokuje tylne kola,jak nie to odpowietrz w tej kolejnosci co ci mowilem..plyn oczywiscie nowy,bez zadnego syfu ktory moze przytkac przewody...sprawdz jeszcze czy te przewody sa dobrze skrecone czy gdzies sie delikatnie plyn nie saczy,na laczeniach szczegolnie
Jeśli uleciał Wam odpowietrznik to można go wykręcić na 2 sposoby:
pierwszy - który zaproponował kolega czyli rozwiercanie - ale trzeba uważać żeby nie zniszczyć gwintu
drugi - dospawać nakrętkę do odpowietrznika, mój tata jest w tym mistrzem, potrafi wykręcić szpilkę z głowicy nawet jak jest utopiona 5 mm w środku !!
płyn w układzie hamulcowym wymienia się co 2 lata, albo jak jest w nim więcej % wody niż powinno być - jest do tego taki przyrząd specjalny co sprawdza ile jest % wody
kolejność odpowietrzania jest b. ważna i zaczyna się zawsze od najdłuższego przewodu do najkrótszego, a więc prawy tył ( od pasażera), lewy tył (od kierowcy) i analogicznie przód.
jeden kloce masz nieruszony z następującego powodu, na zacisku jest taka tuleja, która powinna luźno pracować wraz z klockami, u Ciebie jest z jednej strony zapieczona, ja też tak miałem - wyciągnij, wyczyść, nasmaruj, załóż gumowe kapturki, dokręć śruby
Łożyska z tyłu trzeba umieć dokręcić z odpowiednią siłą, jak dokręci się za słabo to bieżnie robią się półokrągłe i jest luz, jak za mocno to łożyska się grzeją. trzeba mieć wyczucie jak to zrobić. ja sobie tak zniszczyłem łożyska - komplet 50 zł. niestety to jest feler w B3, żeby dostać się do bębna trzeba rozbierać łożyska, a potem je regulować. w książce pisze że robi się tak, dokręca się śruba na maxa (czyli każdy ile ma siły ?? ), do oporu, i potem luzuje się o ćwierć obrotu.
pierwszy - który zaproponował kolega czyli rozwiercanie - ale trzeba uważać żeby nie zniszczyć gwintu
drugi - dospawać nakrętkę do odpowietrznika, mój tata jest w tym mistrzem, potrafi wykręcić szpilkę z głowicy nawet jak jest utopiona 5 mm w środku !!
płyn w układzie hamulcowym wymienia się co 2 lata, albo jak jest w nim więcej % wody niż powinno być - jest do tego taki przyrząd specjalny co sprawdza ile jest % wody
kolejność odpowietrzania jest b. ważna i zaczyna się zawsze od najdłuższego przewodu do najkrótszego, a więc prawy tył ( od pasażera), lewy tył (od kierowcy) i analogicznie przód.
jeden kloce masz nieruszony z następującego powodu, na zacisku jest taka tuleja, która powinna luźno pracować wraz z klockami, u Ciebie jest z jednej strony zapieczona, ja też tak miałem - wyciągnij, wyczyść, nasmaruj, załóż gumowe kapturki, dokręć śruby
Łożyska z tyłu trzeba umieć dokręcić z odpowiednią siłą, jak dokręci się za słabo to bieżnie robią się półokrągłe i jest luz, jak za mocno to łożyska się grzeją. trzeba mieć wyczucie jak to zrobić. ja sobie tak zniszczyłem łożyska - komplet 50 zł. niestety to jest feler w B3, żeby dostać się do bębna trzeba rozbierać łożyska, a potem je regulować. w książce pisze że robi się tak, dokręca się śruba na maxa (czyli każdy ile ma siły ?? ), do oporu, i potem luzuje się o ćwierć obrotu.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: