[80 B4 1Z] Nastawnik potencjometryczny pompy paliwa
[80 B4 1Z] Nastawnik potencjometryczny pompy paliwa
Czy jest możliwość regeneracji potencjometrycznego nastawnika pompy paliwa?Jeżeli tak to w jaki sposób, a jeżeli nie to dlaczego, jakie są ewentualne trudności.
Czy może ktoś rozbierał taki nastawnik?
Czy może ktoś rozbierał taki nastawnik?
Stan a co ci sie z maszynka dzieje :?: ja tez pytalem o rozebranie takiego nast i własnie Adamm mi wyjasnil ze tego sie nie rozbiera ja osobiscie jeszcze nie rozbieralem nast i tego potencjometra tez nie widzialem moze ma ktos jakies fotki :?: przydalby sie taki nast popsuty moze ktos ma do sprzedania
[80 B4 1Z] Nastawnik potencjometryczny pompy paliwa
W mojej B4 mam również nastawnik potencjometryczny.Jak na razie to nic się nie dzieje.Lubię
czytać posty pisane przez kolegów ponieważ jest to bardzo dobre źródło informacji a należę do ludzi dociekliwych.Nie mam doświadczeń w eksploatacji silnika diesla ponieważ jeżdżę nim dopiero od grudnia ubiegłego roku.Do chwili obecnej jeździłem tylko benzyniakami.Prawdę mówiąc to jestem lekko przerażony czytając posty odnośnie silników diesla.W benzyniakach dbałem tylko o terminową wymianę oleju i filtrów, nie potrzebowałem robić żadnych regulacji silnika tylko jeździłem.Czytając na tym forum o problemach z jakimi stykają się użytkownicy silników 1Z zaczynam martwić się na zapas.
czytać posty pisane przez kolegów ponieważ jest to bardzo dobre źródło informacji a należę do ludzi dociekliwych.Nie mam doświadczeń w eksploatacji silnika diesla ponieważ jeżdżę nim dopiero od grudnia ubiegłego roku.Do chwili obecnej jeździłem tylko benzyniakami.Prawdę mówiąc to jestem lekko przerażony czytając posty odnośnie silników diesla.W benzyniakach dbałem tylko o terminową wymianę oleju i filtrów, nie potrzebowałem robić żadnych regulacji silnika tylko jeździłem.Czytając na tym forum o problemach z jakimi stykają się użytkownicy silników 1Z zaczynam martwić się na zapas.
http://www.skierniewice.info/golf/instr ... awnika.pdf tylko nie wiem czy to jest potencjometryczny niech koledzy zerkna i sie wypowiedza <ok>
[80 B4 1Z] Nastawnik potencjometryczny pompy paliwa
Wprawdzie nie znam budowy nastawnika potencjometrycznego ale zastanawia mnie konieczność demontażu czujnika napięcia przy rozbiórce tego nastawnika.Jeżeli to jest czujnik
zaprasowany w metalu to sygnał z niego musi być wyprowadzony przewodami.Zakładając że
czujnik jest sprawny a do demontażu nastawnika potrzebny jest jego demontaż można obciąć
przewody które potem można połączyć.Chyba że awaria nastawnika polega między innymi na awarii tego czujnika. Może w tej chwili wypisuję głupoty ale wynikają one z nieznajomości budowy tego urządzenia. Jeżeli ktoś zna dobrze budowę tego nastawnika to proszę się podzielić z nami tą informacją.Wskazane byłyby zdjęcia, ja starałem się znaleźć informacje na temat jego budowy ale bez rezultatu.
zaprasowany w metalu to sygnał z niego musi być wyprowadzony przewodami.Zakładając że
czujnik jest sprawny a do demontażu nastawnika potrzebny jest jego demontaż można obciąć
przewody które potem można połączyć.Chyba że awaria nastawnika polega między innymi na awarii tego czujnika. Może w tej chwili wypisuję głupoty ale wynikają one z nieznajomości budowy tego urządzenia. Jeżeli ktoś zna dobrze budowę tego nastawnika to proszę się podzielić z nami tą informacją.Wskazane byłyby zdjęcia, ja starałem się znaleźć informacje na temat jego budowy ale bez rezultatu.
nast potencjometryczny jest podobnie zbudowany jak indukcyjny różnie sie tylko tym ze o polozeniu w jakim dokladnie sie znajduje nastawnik w nast poten informuje potencjometr który sterowany jest napieciem stalym zas w indukcyjnym zamiast potencjometru zastosowano transforamtorek róznicowy w ktory sterowany jest napieciem zmiennym przez zminne pole elektromagnetyczne jest on widoczny na zdjeciu tutaj http://www.skierniewice.info/golf/instr ... awnika.pdf reszta jest ta sama tzn znajduje sie tam czujnik temperatury paliwa, elektromagnes i magnes obrotowy do którego przyczepiaja sie opilki metali przez co nast przycina sie i trzeba go oczyscic a zeby to zrobic naklezy dostac sie do srodka nast wszystko masz opisane na tej stronie
[ Dodano: 2008-02-27, 22:41 ]
w nast potencjometrycznym ulega uszkodzeniu potencjometr dlatego indukcyjny jest 100 razy lepszy tam zadne elementy sie nie zuzywaja bo nie ma co jedyny problem to sa te opilki metalu przyczepiajace sie do magnesu obtotowego a zeby sie do niego dostac najpierw trzeba odkrecic czujnik indukcyjny lub ten potencjometr w nast poten a ze jest on wprasowany to go nie zdemontujesz a co za tym idzie nie dostaniesz sie do srodka nastawnika w celu go przeczyszczenia a co do potencjometra jak sie zurzyje to go juz nie naprawisz mysle ze cos z tego zrozumiales <ok>
[ Dodano: 2008-02-27, 22:41 ]
w nast potencjometrycznym ulega uszkodzeniu potencjometr dlatego indukcyjny jest 100 razy lepszy tam zadne elementy sie nie zuzywaja bo nie ma co jedyny problem to sa te opilki metalu przyczepiajace sie do magnesu obtotowego a zeby sie do niego dostac najpierw trzeba odkrecic czujnik indukcyjny lub ten potencjometr w nast poten a ze jest on wprasowany to go nie zdemontujesz a co za tym idzie nie dostaniesz sie do srodka nastawnika w celu go przeczyszczenia a co do potencjometra jak sie zurzyje to go juz nie naprawisz mysle ze cos z tego zrozumiales <ok>
Stan., uwierz mi ze gdyby byla mozliwosc zrobienia go to bym o tym pierwszy wiedzial
czujnik ma do tego to ze tak jak napisal karol121, jesli go nie zdejmiesz to nie dostaniesz sie do bebechow nastawnika i nie wyczyscisz (jedna z przyczyn szarpania) a druga sprawa to wycierajace sie sciezki potencjometru (to podobno mozna naprawic)
czujnik ma do tego to ze tak jak napisal karol121, jesli go nie zdejmiesz to nie dostaniesz sie do bebechow nastawnika i nie wyczyscisz (jedna z przyczyn szarpania) a druga sprawa to wycierajace sie sciezki potencjometru (to podobno mozna naprawic)
[80 B4 1Z] Nastawnik potencjometryczny pompy paliwa
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.Czy może ktoś posiada fotki tego potencjometru który nie da się zdemontować.
Adamm pisałeś że potencjometr można zregenerować czy może wiesz w jaki sposób.
Z tego co wiem to w przypadku potencjometru węglowego uszkodzeniu (wytarciu) ulega ścieżka węglowa która jest napylona na podłożu bakelitowym lub sprężyny suwaka które po niej się przesuwają zbierając sygnał.
Z kolei w potencjometrze drutowym uszkodzeniu ulega przeważnie suwak zbierający sygnał.
Nie wiem który z tych typów potencjometrów jest montowany w nastawnikach potencjometrycznych.
Adamm pisałeś że potencjometr można zregenerować czy może wiesz w jaki sposób.
Z tego co wiem to w przypadku potencjometru węglowego uszkodzeniu (wytarciu) ulega ścieżka węglowa która jest napylona na podłożu bakelitowym lub sprężyny suwaka które po niej się przesuwają zbierając sygnał.
Z kolei w potencjometrze drutowym uszkodzeniu ulega przeważnie suwak zbierający sygnał.
Nie wiem który z tych typów potencjometrów jest montowany w nastawnikach potencjometrycznych.