Witam, mam kilka pytanek a mianowicie posiadam b3 z zwykłym wolnossącym dieslem bez turbiny, moje pytanie brzmi czy do tego silnika można zamontować turbine i IC, czy silnik o oznaczeniach SB różni się budową oraz wytrzymałością od JK, ile można zz takiego SB wycisnąć mocy? czy macie może jakieś filmiki jak takie autko z danym silnikiem śmiga?
Kolejne pytanie czy silnik z golfa bądź passata podejdzie bez problemu do audi czy jednak bedzie trzeba coś przerabiać? Pozdrawiam dzięki za informacje
[b3]1.6 TD Informacje na temat tego silnika- czy się opłaca?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wiem że temat dodawania turbiny i ICka do wolnossącego diesla był już na forum, ale nie mogę go znaleźć, tak to podesłałby ci link.
A wiec tak, możliwe to jest, ktoś chyba ma takie Audi na forum. Problem tylko w tym że wolnossący diesel nie ma natrysku oleju na denka tłoków a jest to wymagane w TD z uwagi na możliwość przegrzania tłoków, szczególnie gdy się go piłuje.
Dodanie samej turbiny i Icka nie za wieleby ci dało, musiałbyś też wymienić pompe wtryskową z grzybkiem od SBeka, do tego pewnie jeszcze hłodnica oleju by doszła.
Moim zdaniem jest to nie opłacalne, chyba że wszytskie potrzebne elementy już masz, to zawsze można spróbować się pobawić.
Co do przekładki całego silnika od Golfa to wujaszek robił coś takiego. Nie wszystko pasowało tak dobrze, trzeba było coś przerabiać, nie wiem dokładnie jak i co, ale ogólnie silnik wpasowany więc da radę.
Co do filmików to: youtube.com i wpisz na przykład Golf II Diesel, albo SB i zobaczysz co ludzie wyciągają z tych motorków. Ktoś tam miał wyciągnięte chyba 140 koni z tego motorka i robił 6s do setki :shock:
A tu trochę o kręceniu tego motorka:
viewtopic.php?t=8441&postdays=0&postord ... &start=105
A swojego lekko podkręciłem i powiem ci że z 90 konnymi nawet benzynami mogę startować.
A wiec tak, możliwe to jest, ktoś chyba ma takie Audi na forum. Problem tylko w tym że wolnossący diesel nie ma natrysku oleju na denka tłoków a jest to wymagane w TD z uwagi na możliwość przegrzania tłoków, szczególnie gdy się go piłuje.
Dodanie samej turbiny i Icka nie za wieleby ci dało, musiałbyś też wymienić pompe wtryskową z grzybkiem od SBeka, do tego pewnie jeszcze hłodnica oleju by doszła.
Moim zdaniem jest to nie opłacalne, chyba że wszytskie potrzebne elementy już masz, to zawsze można spróbować się pobawić.
Co do przekładki całego silnika od Golfa to wujaszek robił coś takiego. Nie wszystko pasowało tak dobrze, trzeba było coś przerabiać, nie wiem dokładnie jak i co, ale ogólnie silnik wpasowany więc da radę.
Co do filmików to: youtube.com i wpisz na przykład Golf II Diesel, albo SB i zobaczysz co ludzie wyciągają z tych motorków. Ktoś tam miał wyciągnięte chyba 140 koni z tego motorka i robił 6s do setki :shock:
A tu trochę o kręceniu tego motorka:
viewtopic.php?t=8441&postdays=0&postord ... &start=105
A swojego lekko podkręciłem i powiem ci że z 90 konnymi nawet benzynami mogę startować.