witam mam problem z instalacją ponieważ nie dochodzi mi prąd do pompki paliwa przekażnik OK może gdzieś jeszcze jest bezpiecznik lub przekażnik pomocy bo szlak mnie trafia nie mam pojącia co się stało może jest jakiś przełącznik wstrząsowy zapobiegający włączeniu pompki paliwa przy wypadku
dodam że miałem włamanko do autka i po tym niewiem czemu nie działa pompka i nie ma napięcia na nią
[90 NG]problem z pompką paliwa (elektryka)
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Znalazlem cos takiego, ale kurcze gdzie jest ten wylacznik bezwladnosciowy? Moze chociaz to Ci pomoze w naprawie
40. Wyłącznik bezwładnościowy
1 Wyłącznik bezwładnościowy to urządzenie
zabezpieczające, którego zadaniem jest odizolowanie
pompy paliwa lub układu elektrycznego
silnika podczas wypadku. Czasami
może zostać włączony przez gwałtowne hamowanie
lub uderzenie w okolicy jego umiejscowienia.
2 Wyłącznik bezwładnościowy uaktywnia się
przez wciśnięcie przycisku zerującego.
3 Jeśli w obwodzie pompy paliwa lub pozostałych
zabezpieczonych wyłącznikiem obwodach
napięcie się nie pojawi, sprawdzić wyłącznik.
Sprawdzanie działania
wyłącznika bezwładnościowego
4 Sprawdzić, czy zaciski wyłącznika bezwładnościowego
nie są skorodowane lub uszkodzone.
5 Sprawdzić, czy zaciski mają dobry styk
z wyłącznikiem.
6 Sprawdzić na schemacie połączeń, które
obwody zabezpiecza wyłącznik bezwładnościowy.
Zwykle są to:
a) wyjście przekaźnika do pompy paliwa,
b) zasilanie przekaźnika,
c) obwód sterujący przekaźnika do urządzenia
sterującego.
7 Sprawdzić napięcie zasilające i masę
wyłącznika bezwładnościowego.
41. Pompa paliwa i jej obwód
Sprawdzanie pompy paliwa
1 Zlokalizować pompę paliwa. Zwykle pompa
paliwa jest przykręcona do podwozia obok
lub wewnątrz zbiornika paliwa. Dostęp do
pompy znajdującej się w zbiorniku paliwa często
uzyskuje się przez tylny fotel pasażera lub
podłogę bagażnika.
2 Podłączyć ujemną końcówkę pomiarową
woltomierza do masy.
3 Odnaleźć zaciski zasilania i masy.
4 Podtączyć dodatnią końcówkę pomiarową
woltomierza do przewodu przymocowanego
do zacisku zasilania pompy paliwa.
5 Włączyć rozrusznik lub ominąć przekaźnik
pompy paliwa - napięcie powinno mieć wartość
napięcia akumulatora.
Brak napięcia zasilania
Jeżeli brak jest napięcia;
a) sprawdzić bezpiecznik pompy paliwa (jeśli
jest),
b) sprawdzić przekaźnik pompy paliwa,
c) sprawdzić I wyzerować wyłącznik bezwładnościowy
(jeśli jest),
d) sprawdzić ciągłość okablowania.
6 Podłączyć dodatnią końcówkę pomiarową
woltomierza do zacisku masy pompy paliwa.
7 Włączyć rozrusznik lub ominąć przekaźnik.
Wartość wskazanego napięcia nie powinna
być większa od 0.25 V.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: