[ B4 2.0 ABK ] potencjometr przepustnicy.
[ B4 2.0 ABK ] potencjometr przepustnicy.
Panowie mam tylko takie pytanie, szukałem już tego ale nie znalazłem niestety, czy można założyć potencjometr przepustnicy od silnika ze skrzynią automat, do silnika ze skrzynią manualną ? dodam że obydwa silniki są ABK.
Ja ustawiałem u mechanika poza Rzeszowem, ale absolutnie nie polecam tego gościa. On nie umie ustawiać zapłonu, a w moim przypadku się to udało bo dyktowałem mu punkt po punkcie co ma robić.
audiktom, ale pisaliśmy już o tym tutaj:
viewtopic.php?p=110330&highlight=#110330
audiktom, ale pisaliśmy już o tym tutaj:
viewtopic.php?p=110330&highlight=#110330
mam nadzieje że pomoże
Czujnik położenia przepustnicy
Działanie:
Czujnik położenia przepustnicy składa się z potencjometru, który podłączony jest do przepustnicy. Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min, zespół sterowania pilnuje, aby nie było wtryskiwane paliwo (hamowanie). Jeżeli przepustnica jest szeroko otwarta (pełne obciążenie), to zespół sterowania wzbogaca mieszankę i ewentualnie reguluje ustawienie zapłonu. Oprócz położenia przepustnicy zespół sterowania określa również ustawienie kąta wałka przepustnicy - jeżeli nastąpił znaczny wzrost (przyśpieszenie), to zespół sterowania przez krótki czas wzbogaca mieszankę. Używane są potencjometry pojedyncze i podwójne - działają one w ten sam sposób poza tym, że potencjometry podwójne mają dwa sygnały wyjściowe. Czujnik położenia Halla/MRE jest rzadko używany, a zatem nie będzie tutaj dokładniej omawiany.
Specyfikacja:
Opór: (zmierzony pomiędzy + a -) 400 omów do 6.500 omów, zależnie od potencjometru
Napięcie zasilania: 5 V
Napięcie sygnału: 0,2 - 4,9 V lub 4,9 - 0,2 V
Diagnostyka układu elektrycznego:
STAN STATYCZNY
Wyjąć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy przed wykonaniem kolejnego pomiaru.
Pomiary:
Zmierzyć opór toru węglowego pomiędzy dodatnią i ujemną końcówką czujnika.
Wynik:
mniej niż 100 omów i więcej niż 1 Mom
Wymienić czujnik.
Przed wykonaniem następnego pomiaru należy ponownie włożyć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy i uruchomić samochód.
Pomiary:
Zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią i ujemną końcówką czujnika.
Wynik:
5 V
Okablowanie i ECU są prawidłowe.
0 V
Sprawdzić okablowanie pomiędzy czujnikiem położenia przepustnicy a ECU (ujemna i dodatnia).
Sprawdzić ECU.
--------------------------------------------------------------------------------
STAN DYNAMICZNY
Przed wykonaniem następnego pomiaru należy włożyć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy i uruchomić samochód. Przy pomocy oscyloskopu zmierzyć, na końcówce zespołu sterowania, gdzie wchodzi sygnał z czujnika położenia przepustnicy. Przycisnąć i zwolnić przepustnicę.
Wynik:
Porównać wynik z obrazami oscyloskopowymi na rysunkach 2 i 4, zależnie od tego, który czujnik położenia przepustnicy używany jest w samochodzie.
Sygnał musi łagodnie unosić się w górę i opadać podczas wciskania pedału przepustnicy. Jeżeli tak nie jest, to należy wymienić czujnik.
Diagnostyka układu mechanicznego:
Sprawdzić, czy czujnik jest dokładnie przymocowany do korpusu przepustnicy.
Sprawdzić, czy okablowanie i wtyczka są prawidłowe
Czujnik położenia przepustnicy
Działanie:
Czujnik położenia przepustnicy składa się z potencjometru, który podłączony jest do przepustnicy. Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min, zespół sterowania pilnuje, aby nie było wtryskiwane paliwo (hamowanie). Jeżeli przepustnica jest szeroko otwarta (pełne obciążenie), to zespół sterowania wzbogaca mieszankę i ewentualnie reguluje ustawienie zapłonu. Oprócz położenia przepustnicy zespół sterowania określa również ustawienie kąta wałka przepustnicy - jeżeli nastąpił znaczny wzrost (przyśpieszenie), to zespół sterowania przez krótki czas wzbogaca mieszankę. Używane są potencjometry pojedyncze i podwójne - działają one w ten sam sposób poza tym, że potencjometry podwójne mają dwa sygnały wyjściowe. Czujnik położenia Halla/MRE jest rzadko używany, a zatem nie będzie tutaj dokładniej omawiany.
Specyfikacja:
Opór: (zmierzony pomiędzy + a -) 400 omów do 6.500 omów, zależnie od potencjometru
Napięcie zasilania: 5 V
Napięcie sygnału: 0,2 - 4,9 V lub 4,9 - 0,2 V
Diagnostyka układu elektrycznego:
STAN STATYCZNY
Wyjąć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy przed wykonaniem kolejnego pomiaru.
Pomiary:
Zmierzyć opór toru węglowego pomiędzy dodatnią i ujemną końcówką czujnika.
Wynik:
mniej niż 100 omów i więcej niż 1 Mom
Wymienić czujnik.
Przed wykonaniem następnego pomiaru należy ponownie włożyć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy i uruchomić samochód.
Pomiary:
Zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią i ujemną końcówką czujnika.
Wynik:
5 V
Okablowanie i ECU są prawidłowe.
0 V
Sprawdzić okablowanie pomiędzy czujnikiem położenia przepustnicy a ECU (ujemna i dodatnia).
Sprawdzić ECU.
--------------------------------------------------------------------------------
STAN DYNAMICZNY
Przed wykonaniem następnego pomiaru należy włożyć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy i uruchomić samochód. Przy pomocy oscyloskopu zmierzyć, na końcówce zespołu sterowania, gdzie wchodzi sygnał z czujnika położenia przepustnicy. Przycisnąć i zwolnić przepustnicę.
Wynik:
Porównać wynik z obrazami oscyloskopowymi na rysunkach 2 i 4, zależnie od tego, który czujnik położenia przepustnicy używany jest w samochodzie.
Sygnał musi łagodnie unosić się w górę i opadać podczas wciskania pedału przepustnicy. Jeżeli tak nie jest, to należy wymienić czujnik.
Diagnostyka układu mechanicznego:
Sprawdzić, czy czujnik jest dokładnie przymocowany do korpusu przepustnicy.
Sprawdzić, czy okablowanie i wtyczka są prawidłowe
Ostatnio zmieniony 12 mar 2008, 19:37 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Re: [ B4 2.0 ABK ] potencjometr przepustnicy.
Można montować. Ja tak mam.audiktom pisze:Panowie mam tylko takie pytanie, szukałem już tego ale nie znalazłem niestety, czy można założyć potencjometr przepustnicy od silnika ze skrzynią automat, do silnika ze skrzynią manualną ? dodam że obydwa silniki są ABK.
Nie trzeba adaptować. Możesz wyczyścić spokojnie i potem zlożyć.kamilk281 pisze:Witam
Chciałem wyczyścić u siebie przepustnicę (silnik ABK) i mam pytanie czy po czyszczeniu trzeba tą przepustnicę adaptować czy możne spokojnie odkrecać i czyścić?
Pozdrawiam