Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 pm] stacyjka

ODPOWIEDZ
Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

[b3 1.8 pm] stacyjka

Post autor: Michałek » 27 lut 2008, 19:25

Panowie rozwaliła mi się stacyjka,jak wyciągnąć wkładke z niej.Urwał się z tyłu ten języczek co wchodzi do kostki i przyokazi kostke pod stacyjką też rozwaliło.
Proszę o poradę jak wyciągnąć tą wkładkę.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 lut 2008, 21:31

Zaraz Ci się postaram zrobić małe foto story.

Wyjmujesz kostkę elektryczną, ale to chyba już masz.

Obrazek

Następnie, w otwór w obudowie wkładasz odpowiedniej średnicy sztyft ( gwóźdź, nit, cokolwiek) i naciskasz na wewnętrzne zabezpieczenie, jednocześnie ciągnąc za bębenek i wyciągasz go z obudowy.

Obrazek Obrazek

Jak już masz bębenek na wierzchu, bierzesz cieniutki wybijak lub coś w tym stylu i wybijasz zawleczkę która łączy ze sobą bębenek z tym języczkiem który załącza kostkę stacyjki.

Obrazek Obrazek

A tak wygląda stacyjka rozłożona na części.

Obrazek

Fotki trochę nie najlepsze, ale mam nadzieję że coś tam dojrzysz :roll:

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 27 lut 2008, 22:00

Kolego IC69 a jak wyjąć całą tą obudowe stacyjki? Ona jakoś wchodzi w kolumnę kierowniczą tyle wiem. Moja dziweczyna ma B3 i zablokował jej się kluczyk, jej brat pociągnął i wyszedł wkład stacyjki. Nie mogłem go tam włożyć z powrotem i odpuściłem.

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 27 lut 2008, 22:23

Dzięki a muszę to wyciągac całe czy wyciągne sam bębenek bez wyjmowania obudowy.
Trochę mnie pocieszyłeś bo z fotek widzę że można sam języczek wymienić i zostanie mi nadal orginalny kluczyk i nie będę musiał nosić dwóch.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 lut 2008, 23:34

Kamil 20 pisze:jak wyjąć całą tą obudowe stacyjki? Ona jakoś wchodzi w kolumnę kierowniczą tyle wiem
Kamil 20, no niestety bez wyjęcia całej kolumny sie raczej nie obejdzie. Obudowa wchodzi w kolumnę i jest zabezpieczona śrubą na klucz wpustowy TORX 30, z tym że jest to śruba z zabezpieczeniem tzn: w otworze śruby jest wystający cypelek uniemożliwiający włożenie klucza. Musisz zaopatrzyć się w TORX z otworem w środku (są dostępne) lub ewentualnie spróbować odkręcić tą śrubę za pomocą płaskiego wkrętaka odpowiedniej szerokości z wypiłowanym rowkiem.
Michałek pisze:muszę to wyciągac całe czy wyciągne sam bębenek bez wyjmowania obudowy
Michałek, jak wyjmiesz z deski tą obwódkę która jest wokół stacyjki, to powinieneś się dostać do tego otworku przez który naciskamy zabezpieczenie, czymś zagiętym (wystarczy 5mm zagięcia). Próbowałem teraz na sucho to zrobić, da radę.

Kamil 20, w Twoim przypadku również radził bym spróbować tej metody.

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 27 lut 2008, 23:57

Ok dzięki za pomoc. W wolnej chwili spróbuję. A i jeszcze jedno. Ten otworek w obudowie to jest standardowo czy trzeba go wiecić? Pytam bo gdziś czytałem że trzeba coś wiercić i nie wiem czy to o to chodziło.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 28 lut 2008, 15:57

Kamil 20 pisze:Ten otworek w obudowie to jest standardowo czy trzeba go wiecić? Pytam bo gdziś czytałem że trzeba coś wiercić i nie wiem czy to o to chodziło.
Otwór jest fabryczny, a jeżeli chodzi o wiercenie to niektórzy rozwiercają ten cypelek w śrubie, żeby włożyć klucz.

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 29 lut 2008, 11:31

Otwór nie jest fabryczny w moim przypadku.wierci się go w obudowie górnej jej części przy wyciągniętym kluczyku rowno jak jest wyciągnięty 12 mm od tej czarnej obudowy.
A i ja mam jeszcze problem z kupieniem bębenka do mojego.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 lut 2008, 19:11

Michałek pisze:Otwór nie jest fabryczny w moim przypadku.wierci się go w obudowie górnej jej części przy wyciągniętym kluczyku rowno jak jest wyciągnięty 12 mm od tej czarnej obudowy.
Znaczy że co...nie masz żadnego otworu w obudowie bębenka? Dziwne, w tej stacyjce którą ja posiadam, ten otwór wygląda jak ori. Przyjrzałem się mu dokładnie i nie wygląda jak wiercony wiertarką <hmm> Co prawda nie mam jej od nowości, więc możliwe że już tam ktoś był :roll:

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 01 mar 2008, 12:57

Nie mam fabrycznie tego otworu a to dlatego żeby było trudniej dla jakiegoś złodzieja.To są słowa znajomego elektryka.
A jeżeli chodzi o bębenek to udało się kupić koszt 130 zł do mojego modelu.

[ Dodano: 2008-03-01, 12:59 ]
IC69 dzięki serdeczne za pomoc.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 mar 2008, 16:48

Nie mam fabrycznie tego otworu a to dlatego żeby było trudniej dla jakiegoś złodzieja
Powiem Ci, że po napisaniu poprzedniego postu, również o tym pomyślałem. Gdyby się to dało zrobić bez wyjmowania kolumny, to odpalenie nie swojego samochodu było by dziecinnie proste. Wystarczyło by mieć własny bębenek z kluczykiem i kawałek drutu.

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 01 mar 2008, 20:06

Dokładnie tak.Po wyciągnięci bębenka wystarczy śrubowkręt do odpalenia.

Young Mc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2008, 15:04

Post autor: Young Mc » 07 lis 2008, 15:31

mam b4 ke w ktorej nie mam otworq zeby wyjac stacyjke, jakies ma ktos rady jak mam ja wyjac ... a co do odpalania wystarczy w kostce przekrecic czym kolwiek plastik i jedziesz.... meczylem 2 godziny stacyjke i wraz nie moge wyjac :( na pewno jest jakis patent. a wiercenie otworow odpada bo nie am tam na to miejsca :)

maniek78_78

Post autor: maniek78_78 » 07 lis 2008, 16:56

wiercenie jest nieuniknione .innego sposobu raczej nikt nie zna.i tak musisz wyjąc cala obudowę razem z blokada kierownicy i wywiercić dziurkę.

Young Mc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2008, 15:04

Post autor: Young Mc » 07 lis 2008, 17:54

niom nie no nie mow ze bede musial sciagac cala tapicerke nie mam zegarow juz obudowy wokol kierownicy schowka pod a i tak nie idzie sie dostac do tego ... jest tak zle zrobione ze cala stacyjka wystaje przesz otwor w tapicerce ktory jest calym elementem ... niom chyba ze macie jakies male wiertarki :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl