[80 B4 1,9TD] Dziwnie Pali i Bierze Olej
[80 B4 1,9TD] Dziwnie Pali i Bierze Olej
Witam drogich forumowiczow;)
Mam taki maly problem, kupilem w pazdzierniku ubieglego roku B4 w TD 92' 288000[teraz 295000] i mam takie pytanie, ludzie ktorzy go sprowadzili zrobili rozrzad powymieniali wszystkie plyny, olej na 15w40 MOBILA, ktory czytajac forum bardzo zle wplywa na turbawke, po 2 miesiacach lukam na bagnet od oleju i byl w polu min. dolalem litr castrola 15w40 jak polecil mechanik i bylo prawie pod max. Nie minely 2 miesiace i znowu olej podszedl na min. Czytalem wasze forum i zrobilem dolewke 10w40, i mam tak jakby wrazenie ze go bierze mniej, ale to i tak sporowato bo wychodzi litr na jakies 3,5tys km,, Moze macie pomysl czemu tak ciagnie olej? A dodam ze autko wogole nie kopci, ani na czarno ani na niebiesko ani na bialo, nawet jak go sie paluje do podlogi;]..Ogolnie to jestem z niego zadowolony, pali w miescie 7L rosjanki, w mieszanym 6,4.. I nie wiem czy dobrze mysle ale chyba zauwazylem przedmuchy, jak odkrece korek od wlewu oleju to widze leciutki bialy dymek, czym to moze byc spowodowane? Zuzyte pierscienie?,,,Noi na koniec jak jest zimny postoji cala noc i sie go odpala bez ssania czy to zima[na 1 strzala] czy jesien to dziwnie ma nierowne obroty, i jakby strzelal, jakby chodzil na 3 garach?? a z ssaniem wszystko jest ok, czy to normalne?...
Mam taki maly problem, kupilem w pazdzierniku ubieglego roku B4 w TD 92' 288000[teraz 295000] i mam takie pytanie, ludzie ktorzy go sprowadzili zrobili rozrzad powymieniali wszystkie plyny, olej na 15w40 MOBILA, ktory czytajac forum bardzo zle wplywa na turbawke, po 2 miesiacach lukam na bagnet od oleju i byl w polu min. dolalem litr castrola 15w40 jak polecil mechanik i bylo prawie pod max. Nie minely 2 miesiace i znowu olej podszedl na min. Czytalem wasze forum i zrobilem dolewke 10w40, i mam tak jakby wrazenie ze go bierze mniej, ale to i tak sporowato bo wychodzi litr na jakies 3,5tys km,, Moze macie pomysl czemu tak ciagnie olej? A dodam ze autko wogole nie kopci, ani na czarno ani na niebiesko ani na bialo, nawet jak go sie paluje do podlogi;]..Ogolnie to jestem z niego zadowolony, pali w miescie 7L rosjanki, w mieszanym 6,4.. I nie wiem czy dobrze mysle ale chyba zauwazylem przedmuchy, jak odkrece korek od wlewu oleju to widze leciutki bialy dymek, czym to moze byc spowodowane? Zuzyte pierscienie?,,,Noi na koniec jak jest zimny postoji cala noc i sie go odpala bez ssania czy to zima[na 1 strzala] czy jesien to dziwnie ma nierowne obroty, i jakby strzelal, jakby chodzil na 3 garach?? a z ssaniem wszystko jest ok, czy to normalne?...
Ostatnio zmieniony 28 lut 2008, 21:03 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.
hmm, turbo chyba dobrze chodzi bo nie ma wyciekow z zewnatrz i auto ciagnie wg mnie przyzwoicie i slychac je jak dmucha, moze zdjac gumowy przewod i zobaczyc czy w srodku nie ma oleju?...a swiece sprawdzalem i wszystkie sa gut, o to chodzi ze jak tylko jest ssanie wyciagniete jak jest zimny to jest dobrze a bez ssania tak nim rzuca jakby na 3 chodzil,,a kompresja tez moze byc slaba jesli te pierscienie zuzyte? ile w przyblizeniu moze kosztowac wymienienie tych pierscionkow? dobrze by bylo zeby to tylko uszczelniacze...
oleje te jak najbardziej można mieszać. skład półsyntetyka to ok. 70% minerał. obecnie większość olei jest mieszalna ze wszystkimi rodzajami. przynajmniej tak piszą na opakowaniach.kyjo pisze:raz źle ze pomieszłeś oleje bo z tego co wyczytałem to pomieszałeś mineralny z półsyntetykiem. Dobre by było sprawdzic pomiar ciśnienia w garach no i popatrz jeszcze czy nie przybywa płyny do chłodnicy
jak ktos chce mieszać to mnie to zbytnio nie interesuje bo to nie moje auto ja sie trzymam swoich stwierdzen a dlaczego nie powinno sie minerala lać do diesla w szczególności z tubro to chyba nie trzeba uswiadamiać.
Ale potem zeby ktoś nie pisał ogłoszenie czy ktoś ma do sprzedania turbo bo niewie czemu ale mu padło.
pozdro
Ale potem zeby ktoś nie pisał ogłoszenie czy ktoś ma do sprzedania turbo bo niewie czemu ale mu padło.
pozdro
dzieki za sugestie, jutro pomierze kompresje na cylindrach i przejrze jeszcze raz swiece, i zajrze do turba czy sie nie moczy,,, co do oleju mineralnego to nie ja go lalem jak kupilem audiczke to juz wszystko bylo wymienione i mineralny zalany jakis mobil delvac xhp 15w40, przy nastepnej zmianie zaleje valvoline max diesel life 10w40, chociaz mam obawy ze jesli ciagnie ten olej to moze sie wyplukac na polsyntetyku i pocieknie ...a i dzisiaj na prostej poszla mi 175
[80 B4 1,9TD] Dziwnie Pali i Bierze Olej
Koledzy jeżdżę od niedawna dieslem i czytam w tym temacie coś o ssaniu.Czy u mnie tez coś takiego jest, ja o niczym takim nie wiem.Mam silnik 1Z z 94 roku.
ssanie to jest w benzynowych silnikach (zwiekszona dawka paliwa) zas w dieslach jest przyspieszacz tak jak pisze Solskier i powoduje on przyspieszenie kata wtrysku czyli wczesniej zostaje wtrysniete paliwko ale nie jest zwiekszanadawka paliwa
[ Dodano: 2008-03-01, 09:35 ]
[ Dodano: 2008-03-01, 09:35 ]
popraw kąt wtrysku, chyba ze masz na pompie o jeden zabek przestawiony (za pózny kąt wtrysku), sprawdz czy rozrzad masz dobrze ustawiony,mrozoo pisze: swiece sprawdzalem i wszystkie sa gut, o to chodzi ze jak tylko jest ssanie wyciagniete jak jest zimny to jest dobrze a bez ssania tak nim rzuca jakby na 3 chodzil
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ludzie po to jest zrobiony ten przyspieszacz zapłonu zeby go uzywać, skoro jest zimno i bez niego rzuca motorem to porsta sprawa trzeba go uzywać i nie ma co szukać za przeproszeniem kwadratowych jaj, poprostu tak ma byc i basta, po to ktoś to wymyslił zeby wyciagac jak jest zimno a nie po to zeby było gdzie np zawiescic choinke zapachowa.karol121 pisze:mrozoo napisał/a:
swiece sprawdzalem i wszystkie sa gut, o to chodzi ze jak tylko jest ssanie wyciagniete jak jest zimny to jest dobrze a bez ssania tak nim rzuca jakby na 3 chodzil
popraw kąt wtrysku, chyba ze masz na pompie o jeden zabek przestawiony (za pózny kąt wtrysku), sprawdz czy rozrzad masz dobrze ustawiony,