[80 b3 JN] Gaśnie na pb i lpg
[80 b3 JN] Gaśnie na pb i lpg
Witam Panowie.Szukałem odpowiedzi na moje pytanie , ale nic konkretnego nie znalazłem.Problem polega na tym że auto gaśnie mi po wrzuceniu na luz na Pb a na Lpg obroty spadają do 200/400 na około 2 sekundy ale nie gaśnie.Z początku myślałem że to popma paliwa, ale skoro na lpg też obroty spadają to raczej wykluczam taką opcję.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
przedewszystkim jak sie maja kable WN i swiece,kopulka,palec? Filtr powietrza nie zapchany? Jak silnik chodzi na jalowym biegu? Jakie obroty trzyma na jalowym?
Przypadkiem nie miales wystrzalu gazu? Byc moze ze wystrzal uszkodzil klape przeplywomieza lub go rozregulowal, wina moze tez lezec na nieszcelnym ukladzie dolotowym, moze zawor dodatkowego powietrza warjuje.
Odpowiedz na moje pytania, sa to podstawowe czynnosci do sprawdzenia i potem bedziemy gdybac <ok>
Przypadkiem nie miales wystrzalu gazu? Byc moze ze wystrzal uszkodzil klape przeplywomieza lub go rozregulowal, wina moze tez lezec na nieszcelnym ukladzie dolotowym, moze zawor dodatkowego powietrza warjuje.
Odpowiedz na moje pytania, sa to podstawowe czynnosci do sprawdzenia i potem bedziemy gdybac <ok>
a ja bym po 1 proponował zmienic filtr gazu i obadac ten filtr powietrza jeszcze raz czy czasami jak nie wystrzelił kiedys komus to nie ciągnie lewego powietrza
[ Dodano: 2008-02-27, 23:28 ]
i jeszcze bym spróbował zminic stacje benzynowa na jakas inna i zaobserwował czy sa jakies zmiany
[ Dodano: 2008-02-27, 23:35 ]
apropo tego strzału to znajomy tak miał jak zminił miejsce tankowania gazu.....przyczyn moze byc wiele tego poczawszy od
1. rodzaju lpg
2. filtr gazu (pewnie do wymiany)
3. parownik(radze spuscic syfy z niego)
4. elektrozawór
itd itd
a jak to nie pomoze bedzie sie myslec i działac dalej ...pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-27, 23:28 ]
i jeszcze bym spróbował zminic stacje benzynowa na jakas inna i zaobserwował czy sa jakies zmiany
[ Dodano: 2008-02-27, 23:35 ]
apropo tego strzału to znajomy tak miał jak zminił miejsce tankowania gazu.....przyczyn moze byc wiele tego poczawszy od
1. rodzaju lpg
2. filtr gazu (pewnie do wymiany)
3. parownik(radze spuscic syfy z niego)
4. elektrozawór
itd itd
a jak to nie pomoze bedzie sie myslec i działac dalej ...pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lut 2008, 16:50
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam! nie wiem czy ten typ silnika ma gaźnik, (nie do końca umiem rozpoznać typy, u siebie tez do końca nie wiem co to za oznaczenie, a mam gaźnik) ale miałem ten sam problem. NIe wiedzialem co sie dzieje, bo na gazie wszystko ok, a na benzynie na luzie gasł. Mam ręczne ssanie to na podciągniętym jako tako to chodziło. Ale do rzeczy. Przez przypadek zauważyłem, że taki mały kabelek wychodzący z gaźnika oderwał się od masy przykręconej do pokrywy zaworów (jest na wsuwkę). Przykręciłem go ponownie i jak ręka odjął problemy. Kabelek widać od przodu, nie ma problemów z jego namierzeniem. Zakręcaj na zgaszonym silniku, bo inaczej moze cie "połaskotać":) wiem, sprawdziłem. Pozdrawiam
fireman_jg, Silnik jn to wielopunktowy wtrysk mechaniczny.
hazard Przyczyny usterki szukałbym w układzie paliwowym a nie zapłonowym. Dla układu zapłonowego nie ma znaczenia czy auto stoi czy jedzie; czy w/w przypadłości nasilają się wraz z większą prędkością? Jeśli tak, przyczyną będzie "zdmuchiwanie" paliwa przez zbyt szybko dostające się powietrze. Przypadłość dość często występująca na LPG. Trochę dziwne, że dzieje się też tak na PB. Proponowałbym skierować wlot powietrza do filtra powietrza przeciwnie do kierunku jazdy.
hazard Przyczyny usterki szukałbym w układzie paliwowym a nie zapłonowym. Dla układu zapłonowego nie ma znaczenia czy auto stoi czy jedzie; czy w/w przypadłości nasilają się wraz z większą prędkością? Jeśli tak, przyczyną będzie "zdmuchiwanie" paliwa przez zbyt szybko dostające się powietrze. Przypadłość dość często występująca na LPG. Trochę dziwne, że dzieje się też tak na PB. Proponowałbym skierować wlot powietrza do filtra powietrza przeciwnie do kierunku jazdy.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
To nic nie da w Audi dolot jest tak zaprojektowany ze cisnienie wywolane predkoscia nie ma wplywu na to, a jak ustawi w przeciwnym kierunku bedzie lapal cieple powietrze z koory silnika. To cisnienie (o ile wystapi) zostanie stlumione po drodze, droga doloty nie jest prosta wiec to cisnienie nie ma wplywu.shelby pisze:Proponowałbym skierować wlot powietrza do filtra powietrza przeciwnie do kierunku jazdy.
hazard,
Moze sprubuj na cieplym silniku zacisnac przewod od zaworu dodatkowego powietrza, cos mi sie zdaje ze wlancza on sie niepotrzebnie, lub wogle nie wylancza sie!
[ Dodano: 2008-02-28, 22:06 ]
Jak by to byla wina zaplonu to trzeslo by silnikiem, nie rowno pracowal itp. ale mozna sprubowac, ale najpierw zaznacz to ustawienie jakie masz teraz, zeby w razie czego powrucic do niego.luka24sz pisze:moze sproboj przestawic zaplon o 6 stopni do przodu. u mnie to znaczaco pomoglo.
[ Dodano: 2008-02-28, 22:08 ]
Ale najpredzej to mi sie zdaje ze gazownicy cos spierdzielili i teraz sa problemy.