Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI 1Z] BC zawyża spalanie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

[1,9 TDI 1Z] BC zawyża spalanie

Post autor: pier » 27 lut 2008, 23:00

Witam
Niedawno zamontowałem sobie moduł AC/BC. Wszystko chodzi prawie dobrze, prawie bo wskazania chwilowego spalania są zawyżone o około 3,5L/100km.
Mój AC/BC pochodzi od B4 2,8 V6. Z tego co wyczytałem w poradniku autorstwa Sylwiastego nie powinno być problemu ze wskazaniami spalania przy współpracy z silnikiem TDI. Pisze On że problem może być tylko z pomiarem ciśnienia oleju czego nie zaobserwowałem u siebie.
Co mam z tym zrobić ażeby wskazania były prawidłowe?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 lut 2008, 08:53

Co do wskazań cisnienia oleju to na pewno bedzie problem.... i jesli nie wyskakuje Ci olej to znaczy ze masz coś nie tak podlaczone... Wcisnij po zapłonie test AC i zobacz czy przejdzie Ci wszystkie obwody... byc moze zmasowałeś olej dla tego Ci nie wyskakuje Ciśnienie. Co do samego BC to na brzegu masz potencjometry do regulacji ale tym i tak za wiele nie ustawisz.... jedynie pozostaje odpowiednie zakodowowanie tej płytki co jest obok potencjometrów u mnie jednak nie było takiej potrzeby ale to z raci innego sterownika... bo komputer mam z passata b5. Napisz na którym pinie masz sygnał spalania i jakie masz tam napiecie na wolnych obrotach i przy pełnem gazie.... mozesz zajrzec jeszcze do działu z rezaniem tam jest mój opis rezania AC/BC to sprawdz czy dobrze masz wszystko podłaczone.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 28 lut 2008, 10:02

Z olejem nie mam problemu, test przechodzi ok. Po odpięciu przewodu od czujnika ciśnienia oleju i zmasowaniu go na AC wyskakuje ikonka oleju. Dodam że oryginalnie miałem moduł AC dorzuciłem tylko BC. Pinu dokładnie nie pamiętam ale chyba nr9. Wiem że napięcie przy dużych obrotach skakało do około 5V. Wczoraj znalazłem coś takiego: LINK i chyba to jest odpowiedź na moje pytanie. Zrobiłbym tą przejściówke ale nie wiem co to za scalak tam siedzi. Może ktoś wie?

Jeszcze jedno: Solskier czy Mógłbyś pokazać zdjęcie płytki kodowej ze swojego AC/BC?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 lut 2008, 09:46

To napiecie masz za duze maxymalne powinno być około 1.5V... płytke musiałbym wyciagnać ale mam foto wsadzonej i u góry widać jak jest "zakodowana"
Obrazek

Co do tego opisu po niemiecku to nie znam jezyka i za duzo nie rozumiem. ktoś musial by to przetłumaczyć i być moze by sie przeydało.
A jeszcze ciekawi mnie jak wrezałes samego BC... bo rozumiem ze miałeś AC i dodałeś do niego BC, czy poprostuy miałeś AC i kupiłes nowy moduł AC/BC, czy dorezałeś do tego AC do miałes BC? Ale to chyba raczej mega rezanie musiało by byc :mrgreen: Napisz jeszcze nr swojego AC/BC to powiem Ci czy napwno jest od V6 bo jak tak to wtedy była by niezła ciekawostka.

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 29 lut 2008, 23:38

Nie no samego BC nie wstawiłem tylko drugi moduł AC/BC. Mój moduł na pewno pochodzi od auta z silnikiem V6 bo widziałem go w tym aucie jak był jeszcze zamontowany, chyba że ktoś w niemczech coś przy tym majstrował. Płytkę kodową mam taką samą jak Twoja. Podejrzewam że nie bardzo da się coś zrobić z tym zawyżaniem. A jeszcze jedno pytanie: czy były montowane fabrycznie moduły AC/BC w autach z silnikami 1.9TDI?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 mar 2008, 09:13

pier pisze:A jeszcze jedno pytanie: czy były montowane fabrycznie moduły AC/BC w autach z silnikami 1.9TDI?
W TDI szły jednynie moduł AC nie było BC z tad problem ze spalaniem... ale problem lezy po stronie sterwonik silnka bo ja mam sterownik od AHU i spalanie pokazuje dobrze.... mysle ze wystarczy odpwowiednio zakodowac tą płytke (zalutowac ścieżki) i bedzie dobrze liczyc spalanie.... PS. daj nr swojego AC BC zoabczymy czy aby napewno jest od V6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl