Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] Uszkodzenie łożyska w tylnym kole.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

[80 B3 1.8 PM] Uszkodzenie łożyska w tylnym kole.

Post autor: Silvesters » 01 mar 2008, 14:53

Witam!

Jezeli zle umiescilem temat to prosze o przeniesienie lub usuniecie.

Wczoraj mialem problem, wracając z Jeleniej Góry do domu ( okolo 70 km), zaraz za wyjazdem z miasta zaczeło szumieć mi łozysko, ale stwierdzilem ze w domu to sprawdze, po paru km na prostej drodze zaliczylem poslizg, ktorego nie spowodowalem ja tylko zablokowanie kola z tylu. Zjechalem na pobocze okazalo sie ze z hamulcow (bębnowych) lecial dym czyli wygladalo na to jak by poprostu sie zablokowaly, stuknelem pare razy w beben (zeby sie odblokowaly) sprawdzilem czy kolo chodzi luzno i bylo ok, tylko pojawil sie dziwny luz, po przejechaniu okolo 500 metrów stwierdzilem ze jednak tak nie pojade i musze to sprawdzic, rozebralem (za pomoca srubokręta i klucza do kół) caly beben z tylu i okazalo sie ze lozysko bylo rozsypane na kawalki, dodam ze bylo to łozysko wymienione okolo miesiac temu.

I tutaj jest moje pytanie, co mogło spowodowac opisane uszkodzenie?

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 01 mar 2008, 15:10

ja stawiam na jakość łożyska, łożyska typu optimal A, margo, cx, maxger, robione w chinach są chyba z plasteliny, mój sąsiad założył do VW optimala oczywiście z literką A t po przejechaniu ok 1000 km koło mu odpadło, a pozostałość łożyska wtopiło się w piastę.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 01 mar 2008, 15:10

Moze tanie lozysko? Brak smaru? Za mocno dokrecone? Zalezy co robiles zakladajac

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 mar 2008, 15:12

Moim zdaniem za silne dokręcenie łożyska po wymianie powodowało nadmierne opory i rozgrzewanie łożyska w czasie jazdy, a w konsekwencji jego dezintegrację.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 mar 2008, 16:27

Dokładnie to co napisał Danek i jeszcze jedna sprawa czy jak wymieniałeś łożysko jakiś czas temu wymieniłeś też osłonę łożyska po którym ono pracuje czy tylko same łożysko włożyłeś w miejsce starego bo jak nie to już znasz przyczynę rozwalenia się nowego łożyska :-D

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 01 mar 2008, 17:25

wymienilem tą oslone, smar byl grafitowy, wiec z tego co wiem byl on odpowiedni do tego, dokręcałem tak jak tłumaczyl mi mechanik. A co do ceny i firmy to nie pamietam ile dalem za to i jakiej marki ale najtansze one nie byly, w sklepie mowiono wlasnie ze tanie sie sypia i wzielem te "lepsze"

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 01 mar 2008, 20:36

Silvesters pisze:wymienilem tą oslone, smar byl grafitowy....
Tak się zastanawiam, dlaczego nie był to smar dedykowany do smarowania łożysk tocznych ..
>smar grafitowy< *wolnobieżne mechanizmy i silnie obciążone tarciem powierzchnie, * łańcuchy napędowe, *przekładnie ślimakowe, *gwinty śrub, * smar montażowy...

Pozdr. Adam

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 01 mar 2008, 20:46

Wiec moze to byl zly smar;/ Mozliwe ze Omen masz racje, przyznam ze nigdy nie sprawdzilem do czego sie stosuje grafitowy, ale moze tutaj jest moj bląd gdyz sprawdzalem dzis co to byl za smar o porównywalem go z grafitowym, grafitowy jest o wiele rzadszy niz ten ktory urzylem, a smar podal mi ojciec a on w tym temacie jest obeznany i wlasnie mi tlumaczyl ze ten sie stosuje dlatego ze on przy wyzszych obrotach nie wyjdzie z lozyska na skutek sily odsrodkowej tak jak jakis zwykly... Jezeli smar do lozysk tocznych moze byc koloru ciemno-szarego to moze ja taki urzylem;/ Sorry- moj błąd. :-|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl