Witam!
Jezeli zle umiescilem temat to prosze o przeniesienie lub usuniecie.
Wczoraj mialem problem, wracając z Jeleniej Góry do domu ( okolo 70 km), zaraz za wyjazdem z miasta zaczeło szumieć mi łozysko, ale stwierdzilem ze w domu to sprawdze, po paru km na prostej drodze zaliczylem poslizg, ktorego nie spowodowalem ja tylko zablokowanie kola z tylu. Zjechalem na pobocze okazalo sie ze z hamulcow (bębnowych) lecial dym czyli wygladalo na to jak by poprostu sie zablokowaly, stuknelem pare razy w beben (zeby sie odblokowaly) sprawdzilem czy kolo chodzi luzno i bylo ok, tylko pojawil sie dziwny luz, po przejechaniu okolo 500 metrów stwierdzilem ze jednak tak nie pojade i musze to sprawdzic, rozebralem (za pomoca srubokręta i klucza do kół) caly beben z tylu i okazalo sie ze lozysko bylo rozsypane na kawalki, dodam ze bylo to łozysko wymienione okolo miesiac temu.
I tutaj jest moje pytanie, co mogło spowodowac opisane uszkodzenie?
[80 B3 1.8 PM] Uszkodzenie łożyska w tylnym kole.
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
Tak się zastanawiam, dlaczego nie był to smar dedykowany do smarowania łożysk tocznych ..Silvesters pisze:wymienilem tą oslone, smar byl grafitowy....
>smar grafitowy< *wolnobieżne mechanizmy i silnie obciążone tarciem powierzchnie, * łańcuchy napędowe, *przekładnie ślimakowe, *gwinty śrub, * smar montażowy...
Pozdr. Adam
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
Wiec moze to byl zly smar;/ Mozliwe ze Omen masz racje, przyznam ze nigdy nie sprawdzilem do czego sie stosuje grafitowy, ale moze tutaj jest moj bląd gdyz sprawdzalem dzis co to byl za smar o porównywalem go z grafitowym, grafitowy jest o wiele rzadszy niz ten ktory urzylem, a smar podal mi ojciec a on w tym temacie jest obeznany i wlasnie mi tlumaczyl ze ten sie stosuje dlatego ze on przy wyzszych obrotach nie wyjdzie z lozyska na skutek sily odsrodkowej tak jak jakis zwykly... Jezeli smar do lozysk tocznych moze byc koloru ciemno-szarego to moze ja taki urzylem;/ Sorry- moj błąd. :-|