Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] prowadzenie Audi

roberto26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:23
Lokalizacja: tarnobrzeg

[b4] prowadzenie Audi

Post autor: roberto26 » 03 mar 2008, 07:33

Witam!

Od kilku dni jestem posiadaczem Audi b4 z 1993r. Samochod kupilem od znajomego i w zasadzie jestem zadowolony mam tylko jedno "ale". Jadac autem po nierownej drodze czuje jak auto "myszkuje" po koleinach. Nie jest to bujanie autem po calym pasie, ale jednak auto trochę po drodze "pływa". Dodam ze na prostej i rownej drodze auta nie sciaga w zadna strone (zbieznosc ustawiona). Znajomy od ktorego kupilem Audi twierdzi ze to normalne zjawisko w tych autach, a to ze wzgledu na brak "utwardzania wspomagania" kierownicy, co w polaczeniu z dosc mocnym wspomaganiem powoduje takie a nie inne prowadzenie się auta. Staralem sie zlokalizowac problem na forum, z tego co wyczytalem za takie zachowanie auta odpowiada zle ustawiona zbieznosc i silentbloki. W moim przypadku zbieznosc zostala ustawiona zaraz po zakupie Audi, silentbloki wymienil ostatnimi czasy znajomy.

I teraz moje pytanie do Was drodzy forumowicze. Czy wasze Audiczki rowniez sa takie wrazliwe na koleinach?? Czy moj znajomy ma racje czy moze powinienem szukac pomocy u mechanika? A moze to tylko kwestia przyzwyczajenia po przesiadce do nowego autka?? Czekam na Wasze sugestie, przyznam sie szczerze ze boje sie szybko jezdzic tym autem...

pozdrawiam
robert

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 03 mar 2008, 07:36

Ja mam podobnie wiec sie podepnę pod temat :) wsumie przyzwyczaiłem sie do tego ale może jednak cos jest nie tak...

noorbi

Post autor: noorbi » 03 mar 2008, 07:54

ja tak nie mam, zdecydowanie nie jest to normalna rzecz w audi
jak wywalone są tulejki na wachaczach to tak sie dzieje ale zazwyczaj wtedy także coś stuka..u Ciebie jest cisza na dołkach?

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 03 mar 2008, 08:03

Czy jest cisza na dolach ?? mam takie twarde zawieszenie ze jak wpadne w dziure to mi plomby wypadają :mrgreen: więc trudno okreslić

Awatar użytkownika
wolly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 733
Rejestracja: 21 wrz 2007, 21:33
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: wolly » 03 mar 2008, 08:20

ja słyszałem ze takie zachowanieto to normalne w audi ale nie jestem pewien do konca

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 mar 2008, 08:35

Hmy, a u mnie powiem, że zależy to od oponek. Na zimowych o szerokości 175 raczej nie było takiego zjawiska, bo opona dobrze układała się na koleinach, ale przy letnich 195 trzeba już uważać bo już szersza opona nie chce się do nich układać, szczególnie przy hamowaniu trzeba uważać. Luzów w zawieszeniu żadnych nie mam. Po za tym wcześniej jak poszła mi jedna tuleja na saniach to od razu czułem różnice w jeździe, wtedy to faktycznie auto pływało. Tak to nie jest to pływanie tylko takie właśnie jakby myszkowanie w tych koleinach jak najedzie się na jej brzeg.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 03 mar 2008, 09:04

Im szerszy profil opony, tym auto bardziej wrażliwe jest na koleiny - mam 205 na lato i tego typu nierówności sa mocno odczuwalne. W poprzednim aucie miałem 175 i nie było aż takiego problemu.

roberto26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:23
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: roberto26 » 03 mar 2008, 09:54

zawieszenie jest w porzadku, nic nie tlucze

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 03 mar 2008, 10:17

zgadzam się z wypowiedzią foxbat im szersza opona tym bardziej rzuca w koleinie u mnie przy 205/55/16 jak wpadnę w koleinę to mocno trzeba trzymać kierownice żeby nie wpaść na inny pas ruchu :-D

noorbi

Post autor: noorbi » 03 mar 2008, 12:48

jeśli nie tłucze to prawdopodobne jest wszystko ok
a jakie masz oponki? szerokośc mi chodzi

roberto26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:23
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: roberto26 » 03 mar 2008, 19:20

szerokość mam 195

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 mar 2008, 20:57

Mnie to wygląda na tuleje. Co z tego że poprzednik je wymienił, wszystko zależy od tego jak to zrobił i jakiej były jakości. Jeżeli masz możliwość, to sprawdź jak auto zachowuje sie na szutrze.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 mar 2008, 21:11

Miałem wywalone tuleje wózka i moim zdaniem czuć różnice między "naturalnym" myszkowaniem w koleinach a tym spowodowanym przez luzy. Jak auto myszkuje mi w koleinach obecnie to czuć to po kierownicy, to znaczy gdybym jej nie trzymał to sama by się przekręcała dopasowując do kolein. Jak się nie ma żadnych luzów to wystarczy w takim wypadku trzymać kierownicę mocniej, ewentualnie delikatnie kontrować. Natomiast jak poszła mi tuleja na wózku to auto straciło swoją sztywność. Latało w koleinach, na zakrętach i nie było tego przeniesienia na układ kierowniczy. Trzeba było kręcić kierownicą w jedną i w drugą by utrzymać auto na wprost. Uciekało przy hamowaniu na gładkiej nawierzchni czego na pewno nie będzie jeśli w zawieszeniu wszystko będzie dobrze.

noorbi

Post autor: noorbi » 03 mar 2008, 21:29

roberto26 a jak zachowuje się przy hamowaniu? nie ściąga ?
przy takiej szerokości nie jest to wina oponek

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 03 mar 2008, 21:39

Ja naprzyklad na koleinach czuje poprostu tak jakby cos blokowalo kola, tzn nie nosi tylko tak jak napisal Labiel, trzeba sie posilowac z kierownica i sztywno ja trzymac. Nie mam wspomagania a u Ciebie poprostu masz wspomaganie co eliminuje ta "walke z kierownica"

Tak mi sie bynajmniej wydaje ;-)

[ Dodano: 2008-03-03, 21:40 ]
PS pamietajmy ze koleiny sa po samochodach ciezarowych ktore maja szerszy rozstaw kol niz osobowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl