[80 B4 2.0 ABK] Przyczyny tzw. wystrzałów w silniku z gazem
[80 B4 2.0 ABK] Przyczyny tzw. wystrzałów w silniku z gazem
Witam. Chciałbym zebrać Waszą wiedzę i przemyślenia na temat, co jest powodem wystrzałów w silniku ABK. Myślę że można się uchronić od Tych wybuchów i zaoszczędzić na wymianach przepływomierzy czy obudowy filtrów powietrza...
Jeśli znacie powody dla których tak sie dzieje piszcie, na pewno sporemu gronu Klubowiczów sie to przyda ( mi rownież :mrgreen: ).
Oczywiście temat można rozbić na inne silniki
A więc Panowie... dlaczego strzelają??
Jeśli znacie powody dla których tak sie dzieje piszcie, na pewno sporemu gronu Klubowiczów sie to przyda ( mi rownież :mrgreen: ).
Oczywiście temat można rozbić na inne silniki
A więc Panowie... dlaczego strzelają??
No tak jak pisali koledzy wyzej wiec
- stare swiece,
- stare kable ( ktore maja juz zielona sniedz w srodku)
- zla mieszanka(auto zle pracuje a powinna byc taka jak ustawi sie prawidlowo wedlug komputera nie za bogada nie za uboga)
- zly zaplon ale to wtedy na benzynie zle chodzi,
- stara kopulka, ktora ma przebicia
Powiem tak mi jak gazownik zalozyl gaz to wymienil mi swiece ale nie wymienil kabli o ktorych mi mowil wiec ja nie zdazylem wymienic i raz mi tak strzelilo ze az mi filtr rozpielo a obudowa tak udezyla o maske ze szok ale go spiolem i bylo ok
poza tym wymienilem kable i smiga ale moim zdaniem jak ktos nie ma sekwencji to powinien uwazac na kaluze i w deszcz bo wtedy moze dojsc do przebicia i to na tyle, pozdro
- stare swiece,
- stare kable ( ktore maja juz zielona sniedz w srodku)
- zla mieszanka(auto zle pracuje a powinna byc taka jak ustawi sie prawidlowo wedlug komputera nie za bogada nie za uboga)
- zly zaplon ale to wtedy na benzynie zle chodzi,
- stara kopulka, ktora ma przebicia
Powiem tak mi jak gazownik zalozyl gaz to wymienil mi swiece ale nie wymienil kabli o ktorych mi mowil wiec ja nie zdazylem wymienic i raz mi tak strzelilo ze az mi filtr rozpielo a obudowa tak udezyla o maske ze szok ale go spiolem i bylo ok
poza tym wymienilem kable i smiga ale moim zdaniem jak ktos nie ma sekwencji to powinien uwazac na kaluze i w deszcz bo wtedy moze dojsc do przebicia i to na tyle, pozdro
a co myślicie o zacinającej sie klapce w przepływomierzu lub uszkodzonym potencjometrze?? lub chociażby silniczku krokowym albo sondzie lambda? mozna dodac jeszcze czujnik halla oraz cewke, no chyba ze sie mylę :oops:
Opiszcie swoje przygody z wybuchami oraz piszcie na jakich produktach jezdzicie i problem zniknął, czyli jakie swiece, przewody, kopułki itp.
Opiszcie swoje przygody z wybuchami oraz piszcie na jakich produktach jezdzicie i problem zniknął, czyli jakie swiece, przewody, kopułki itp.
Ale jak taki BLOS moze wyeliminowac strzaly
Ja mam w domu vw na sekwencji i tam nie bedzie strzalow i zarazem nie ma poniewaz gaz do cylindra jest dostarczany wezykiem o malutiej srednicy a w kolektorze jest go tyle co kot naplakal
Poza tym Blos i gaz jednopunktowy jest podawany calkowicie inaczej i do strzalu dochodzi na skutek przeskoku iskry i najczesciej na obrebie dolotu wiec strzal tak i tak ma prawo byc
Ja mam w domu vw na sekwencji i tam nie bedzie strzalow i zarazem nie ma poniewaz gaz do cylindra jest dostarczany wezykiem o malutiej srednicy a w kolektorze jest go tyle co kot naplakal
Poza tym Blos i gaz jednopunktowy jest podawany calkowicie inaczej i do strzalu dochodzi na skutek przeskoku iskry i najczesciej na obrebie dolotu wiec strzal tak i tak ma prawo byc
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Lenio21, świece mają być takie jakie zaleca fabryka, nic nie kombinować.
Strzały są powodowane najczęściej nagłym nadmiernym i przedłużającym się zubożeniem mieszanki. Złym stanem układu WN. Zapłon następuje wtedy duuuużo później co powoduje cofnięcie płomienia do dolotu. Ponieważ w dolocie jest gaz to następuje jego zapłon i w efekcie wybuch. Czasem strzał następuje w wydech bo niezapalona mieszanka zapala się od nagrzanego katalizatora. Blos wcale nie jest panaceum na strzały. Są one tak samo możliwe przy blosie jak i mikserze. Jedyna zaleta blosa to brak zwężki venturiego (mikser) co nie dławi dostępu powietrza do silnika czyli nie ogranicza mocy. Na pewno nie ogranicza zużycia gazu, przeciwnie przy prawidłowo wyregulowanej instalacji spalanie może być wyższe. Niestety zgodnie z przepisami blos mechaniczny nie może być montowany w autach z katalizatorem zarejestrowanych po raz pierwszy w kraju po 2000 roku.
Strzały są powodowane najczęściej nagłym nadmiernym i przedłużającym się zubożeniem mieszanki. Złym stanem układu WN. Zapłon następuje wtedy duuuużo później co powoduje cofnięcie płomienia do dolotu. Ponieważ w dolocie jest gaz to następuje jego zapłon i w efekcie wybuch. Czasem strzał następuje w wydech bo niezapalona mieszanka zapala się od nagrzanego katalizatora. Blos wcale nie jest panaceum na strzały. Są one tak samo możliwe przy blosie jak i mikserze. Jedyna zaleta blosa to brak zwężki venturiego (mikser) co nie dławi dostępu powietrza do silnika czyli nie ogranicza mocy. Na pewno nie ogranicza zużycia gazu, przeciwnie przy prawidłowo wyregulowanej instalacji spalanie może być wyższe. Niestety zgodnie z przepisami blos mechaniczny nie może być montowany w autach z katalizatorem zarejestrowanych po raz pierwszy w kraju po 2000 roku.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zgodnie z przepisami dotyczącymi instalacji LPG (Dyrektywa Unijna i nasze przepisy wykonawcze) samochody wyposażone w katalizator i sondę lambda muszą być wyposażone w układ kontroli i sterowania mieszanką paliwo-powietrze. Chodzi o to, że katalizator przy stale zbyt ubogiej lub bogatej mieszance powoduje emisję jeszcze większych ilości toksycznych gazów (szczególnie CO) niż wtedy gdyby go nie było. Włosi (to oni opracowali i opatentowali blosa, BRC jest jedynym producentem tego wynalazku) skonstruowali dwa rodzaje blosów: zwykły i ze sterowaniem mieszanką - właśnie do aut z katalizatorem. Niestety ten sterowany elektronicznie się nie sprawdził ze względu na spore zakłócenia w pracy samego blosa. Cała idea blosa opiera się na bardzo prostej, mechanicznej konstrukcji, podobnej do gaźnika motocyklowego. Każda ingerencja w dawkę gazu przed blosem powoduje zakłócenie jego pracy i m.in. zmulenie auta. Tak więc Jeśli autko było po raz pierwszy zarejestrowane w kraju po 2000 roku i posiada sondę i katalizator to każdy bardziej dociekliwy i obeznany z LPG diagnosta w czasie przeglądu na SKP nie podbije dowodu, jeśli w autku jest blos bez sterowania. A policjant w czasie kontroli może zabrać DR i skierować na dodatkowe badania. Gazownicy też niechętnie zakładają zwykłe blosy bo w razie kontroli mogą stracić uprawnienia. Owszem są tacy co zostawiają pod maską komputerek LPG i silniczek krokowy na wężu (dla oka) odłączając zasilanie i na pierwszy rzut oka wszystko jest ok. ale jak ktoś ma o tym pojęcie to od razu zauważy co jest grane.
Ale to nie jest wątek o blosie . Nie róbmy OT .
Ale to nie jest wątek o blosie . Nie róbmy OT .
Krzysztof_Suliko, od 2000 roku (mogę się mylić co do roku) instalacje montowane w samochodach z katalizatorem muszą mieć elektroniczną regulację podawanej mieszanki na podstawie wskazań sondy lambda. Blos w swojej czystej i najlepszej postaci jest urządzeniem mechanicznym i nie posiada możliwości elektronicznej regulacji składu mieszanki. Są też blosy z elektroniką, ale to badziewie.
Czy cofnięcie płomienia następuje w trakcie kolejnego cyklu ssania kiedy to dopalają się reszki z poprzedniego suwu nie wyrzucone do kolektora wydechowego?
Czy może temp.w cylindrze jest tak duża, że następuje samoczynne zapalenie mieszanki zanim zamknie się zawór ssący?
Cofające się płomienie to jedyny powód po którym następuje wystrzał. Powodów pojawiających się płomieni w kolektorze ssącym może być wiele. Ale nie bardzo wiem kiedy to następuje.Zapłon następuje wtedy duuuużo później co powoduje cofnięcie płomienia do dolotu. Ponieważ w dolocie jest gaz to następuje jego zapłon i w efekcie wybuch
Czy cofnięcie płomienia następuje w trakcie kolejnego cyklu ssania kiedy to dopalają się reszki z poprzedniego suwu nie wyrzucone do kolektora wydechowego?
Czy może temp.w cylindrze jest tak duża, że następuje samoczynne zapalenie mieszanki zanim zamknie się zawór ssący?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie miałem okazji osobiście przekonać się jak to z tym jest w praktyce. Teoretycznie jest możliwe, że zapłon następuje w trakcie kolejnego cyklu ssania od resztek płomienia z poprzedniego suwu. Teza o wysokiej temperaturze też nie jest pozbawiona prawdopodobieństwa. Tymbardziej, że uboga mieszanka spala się bardzo, bardzo wolno i w dużo wyższej temperaturze. Dodam jeszcze jedną. Uboga mieszanka znacząco utrudnia przeskok iskry, energia zgromadzona w przewodzie "czeka" na kolejny impuls. W kolejnym suwie do już zgromadzonej energii dodaje się jej kolejna porcja i zapłon następuje o wiele za wcześnie, jeszcze w trakcie kiedy zawór ssący jest otwarty. To powoduje, że część płomienia wydostaje z cylindra do kolektora. Reszta to już konsekwencje zjawiska. Jest jeszcze jeden możliwy powód: wypalone gniazdo zaworu lub zawór.shelby pisze:Czy cofnięcie płomienia następuje w trakcie kolejnego cyklu ssania kiedy to dopalają się reszki z poprzedniego suwu nie wyrzucone do kolektora wydechowego?
Czy może temp.w cylindrze jest tak duża, że następuje samoczynne zapalenie mieszanki zanim zamknie się zawór ssący?
No czyli to wychodzi na to że strzały są znakiem złego stanu silnika i niewyregulowanej instalacji, to nie jest jakaś wada tego układu czy coś nie wiadomo co , trzeba dbać i nie panikować że ABK jest do d... na gaz i takie tam herezje .
Grunt to szybko zlokalizować uszkodzone częsci i na tym powinniśmy sie skupić aby jak najszybciej je wyeliminować
Grunt to szybko zlokalizować uszkodzone częsci i na tym powinniśmy sie skupić aby jak najszybciej je wyeliminować