Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe B4 1.8 DZ] Falujące obroty, pomocy!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
roddick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Częstochowa

[Coupe B4 1.8 DZ] Falujące obroty, pomocy!

Post autor: roddick » 03 mar 2008, 21:09

Witam.
Najpierw Napisze cos o swoim samochodzie. Postaram sie podac jak najwiecej informacji. Tak abyscie mogli precyzyjnie podsunac kilka pomyslow co to moze byc za usterka.

Mam Audi 80 B4 Coupe rocznik 92. Silnik w nim to 1,8 k-jetronic (mechaniczny wtrysk). Wiem ze w B4 raczej takie silniki nie byly montowane bardziej w B3 no ale jakims cudem taki mam. Oznaczenie silnika to DZ. Ten samochod zostal sprowadzony z wloch. Bardzo dlugo stal. Mial dwoch wlascicieli i ma przejechane 130tys. Mechanik z serwisu boscha potwierdzil ze ten samochod niewiele jezdzil. Okej nakresle w czym problem a mianowicie...

PROBLEM polega na tym ze gdy silnik sie rozgrzeje do okolo 70-90 stopni faluja obroty na biegu jalowym (luzie). Generalnie obroty faluja na rozgrzanym silniku. Kiedy silnik jest zimny jest w miare ok. Problem sie pojawia gdy silnik zlapie temperaturke. Obroty wachaja sie od 300-1200. Jest to bardzo uciazliwe zdarzaja sie momenty ze silnik calkowicie gasnie.

Fachowiec z serwisu Boscha po probie naprawy powiedzial ze od nie eksploatowania samochodu zniszczyly sie wtryski gdy sie je wymieni silnik bedzie sprawowal sie normalnie?
Jak sadzicie? a moze to silniczek krokowy? bo takie opinie tez slyszalem? Pomozcie...
Z gory dziekuje za opinie i pomoc.
Pozdrawiam wszystkich fanow Marki AUDI!!![/b]
Ostatnio zmieniony 27 mar 2008, 14:07 przez roddick, łącznie zmieniany 6 razy.

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 03 mar 2008, 21:30

wiam posiadam ke-jetronik gdy u mnie zaczely falowac obroty poprostu wyregulowalem silnik i po problemie. W silnikach jn i dz jest zawor zwiekszajacy obroty biegu jalowego zalancza sie gdy obroty spadna ponizej 700 a wylancza powyzej 1100 moim skromnym zdaniem masz zle wyregulowane obroty biegu jalowego. Mysle ze regulacja wolnych obrotow pomoze

Awatar użytkownika
roddick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: roddick » 03 mar 2008, 22:00

silnik byl regulowany na anlizatorze spalin... wiec to chyba nie to... ;/

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 03 mar 2008, 22:03

Kolego popraw temacik tzn uzyj w nim tagu [b4 1,8 JN Cupe]

I jak kolega wyzej powiedzial przyczyna moze lezec w zawoze dodatkowego powietrza. Jak wiesz jak on wyglada to na zimnym silniku zacisnij przewod wchodzacy/wychodzacy z niego/do niego (wszystko jedno kturen) Jezeli obroty sie nie zmienia to znaczy ze jest uszkodzony tzn nie otwiera sie. Mozesz tez wykonac to na rozgrzanym silniku. I napisz co zaobserwowales.

A tak przedwszystkim to podstawa sa: Filtr paliwa, powietrza, swiece przewody WN (wysokie napiecie) Kolpulka, palec. Jezeli wyienione czesci sa na 100% sprawne to mozemy dopierosz szukac dalej ;-)

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 03 mar 2008, 22:05

kto to regulowal i czy widziales jak to robil odpisz. bartek zawor dodatkowego powietrza dziala jako ssanie gdyby byl zakleszczony w pozycji otwarty to cieply silnik mialby wysokie obroty w pozycji zamkniety to zimny silnik nierowno by pracowal poza tym zaworem jest jeszcze jeden obok cewki zaplonowej on odpowiada za zwiekszanie obrotow gdy sa za niskie
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 22:18 przez mazi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 03 mar 2008, 22:07

silnik byl regulowany na anlizatorze spalin... wiec to chyba nie to... ;/
Spalanie moze miec idealne! a zawor dodatkowego powietrza moze byc zastaly!

W tym silniku jest zasada ze zwiekszona ilosc powietrza mechanicznie wysterowuje zwiekszenie ilosci paliwa! Czyli jak otwozy sie dodatkowy zawor powietrza to podnosi sie klapa przeplywomieza zwiekszajac cisnienie paliwa idace na wtryski.

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 03 mar 2008, 22:40

bartek tak jak piszesz tylko zawor dodatkowego powietrza ma sie otwierac przy zimnym silniku zawor o ktory mnie chodzi pokazal ghost na zdjeciu twojego silnika

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 03 mar 2008, 22:55

Obrazek


Owszem masz racje, ale jak widzisz wymieniony przezemnie tez moze miec wplyw na prace cieplego silnika ;-) Choc Ty tez masz duzo racji

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 03 mar 2008, 23:38

widze ze masz lekture z ktorej mozna sciagac tylko ze w tym druku byl blad. powinno byc. Jezeli liczba obrotow sie zmieni, oznacza to, ze w ........... :-D RODDICK co do regulacji mechanik musial sie nie przylozyc bo w wadliwe wtryski to mi sie wierzyc nie chce napisz wiecej szczegolow jakie ma obroty na zimnym i jak podczas jazdy sie sprawuje jak pali na cieplym na zimnym a tak apropo silnik jn i dz sie roznia wic wpisz w temacie DZ

Awatar użytkownika
roddick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: roddick » 04 mar 2008, 09:33

a wiec tak jak wspomnialem na zimnym silniku obroty sa wmiare stale okolo 900 obrotow... w momencie kiedy temperatura zblizy sie do 90C... obroty zaczynaja wariowac... i skacza od 300 do 1100...
Przed pobytem w serwisie boscha odpalal od dotkniecia... Teraz po tej rzekomej naprawie jest problem z odpaleniem silnika po nocy czy dluzszym okresie czasu musze go dlugo trzymac i dodawac gazu zeby odpalil... pozniej gdy go zgasze i znow odpale jest ok... tak jakby paliwo schodzilo z ukladu... wiem ze ten pseudomechanik cos majstrowal przy wtryskach... mowil ze sa slabe itd... wiem ze kase dostal a samochod odebralem w gorszym stanie niz przywiozlem... gdy pojechalem zlozyc reklamacje powiedzial ze musze wymienic wtryski i bedzie hulal jak nowy... tylko ze nie koniecznie mu ufam.

Podczas jazdy wszystko jest ok... problem jest gdy wrzuce na lus... to zmiejsca obroty spadaja do 300 a potem odbijaja sie do 1100... staraja sie stabilizowac ale nie bardzo to wychodzi... :(

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 04 mar 2008, 16:09

roddick pisze:Przed pobytem w serwisie boscha odpalal od dotkniecia... Teraz po tej rzekomej naprawie jest problem z odpaleniem silnika po nocy czy dluzszym okresie czasu musze go dlugo trzymac i dodawac gazu zeby odpalil..
pewnie to wina dodatkowego wtrysku rozruchowego

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 04 mar 2008, 20:08

ja obstawial bym zla regulacje nalezy najpierw wyregulowac wolne obroty a nastepnie zawartosc CO wolne obroty mozesz sam wyregulowac CO rowniez ale jest trudniej jezeli chodzi o trudnosc rozruchu na zimno moze byc tak jak napisal bartek wtryskiwacz rozruchowy ale przyczyny szukalbym gdy obroty bedziesz mial stabilne
jaki byl powod ze pojechales na regulacje

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 04 mar 2008, 20:32

roddick, A moim skromnym zdaniem to napisz najpierw jak sie maja przewody WN, swiece, filtr paliwa, powietrza, kopulka, paluch. To jest podstawa, jak masz to wszystko ok to dopiero mozemy dalej gdybac!!

Awatar użytkownika
roddick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: roddick » 04 mar 2008, 20:39

Autko idzie do kolejnego mechaniora... porozmawiam znim zobczymy co z tego wyjdzie. Powiadomie was o rezultacie z gory dzieki...

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 05 mar 2008, 22:50

bartek18150, moze i tak, ale ja stawialbym na nieumiejetne wyjecie wtryskow z gniazd, uszkodzenie uszczelek i lapanie lewego powietrza przez silnik.

poza tym kol. bartek18150, dobrze kombinuje, bez przewodow, kopulki, swiec mozeby sobie gdybac :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl