[80 B3 1.8 SF] cykanie w zimnym silniku
[80 B3 1.8 SF] cykanie w zimnym silniku
Witam!!! Od jakigoś czasu ok 2 m-ce. Słyszę dziwne cykanie kiedy odpalam maszynę. Cykanie to da się słyszeć tylko kiedy silnik jest zimny. Najpierw wyraźne, stopniowo cichnie aż przestaje, po chwili znowu zaczyna cykać i stopniowo cichnie. Cykl ten powtarza się dopóki silnik się rozgrzeje wtedy przestaje zupełnie. Bardzo proszę o jakieś rady, bo obawy rosną. Kolega mówi że zawory do regulacji ale czy w takim przypadku nie cykało by przez cały czas?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja stawiam na popychacze hydrauliczne. Z tego co się orientuje to w Audi 80 zaworów się nie reguluje tylko tą funkcje przejmują właśnie popychacze. Więc kiedy zaaczynają cykać zawory na zimnym silniku i trwa to dość długo to należałoby je wymienić.
Poziom i ciśnienie oleju oczywiście w normie mam rozumieć.
Poziom i ciśnienie oleju oczywiście w normie mam rozumieć.
Tak jak już koledzy wyżej powiedzieli są to prawdopodobnie popychacze hydrauliczne.
Ja mam kolego to samo i te same objawy i przejechałem już z tymi '"stukami" tak ok 6 tyś czego oczywiście nie polecam, mechanicy mówili że nie jest to nic poważnego ale przymierzam się do wymiany bo sam koszt popychaczy nie jest duży ale podobno dużo roboty z tym aczkolwiek silnik niedobrze brzmi z tymi "stukami" Pozdrawiam.
Ja mam kolego to samo i te same objawy i przejechałem już z tymi '"stukami" tak ok 6 tyś czego oczywiście nie polecam, mechanicy mówili że nie jest to nic poważnego ale przymierzam się do wymiany bo sam koszt popychaczy nie jest duży ale podobno dużo roboty z tym aczkolwiek silnik niedobrze brzmi z tymi "stukami" Pozdrawiam.
witam, takie cykanie równierz pojawia się umnie ale to moim zdaniem wina tego że jak postoi całą noc olej spływa do miski i w momencie odpalenia autka zawory poprostu cykną kilka razy dopóki nie dostanie smarowania, ale to mały problem i myślę że nie masz co kombinowac z wymianą zaworów czy popychaczy. jeśli chcesz aby cykanie znikło to proponuje parkować autko na dachu żeby zawory miały olej i smarowanie non stop, pozdrawiam <ok> <ok> <ok>
Poranne cyknie silnika przy samoregulatorach hydraulicznych to standard , kwestja długości tego cykania . Strona 83 Obsługa i naprawa Audi 80 :
" Głośniejsza praca silnika podczas uruchamiania silnika jest objawem normalnym . Jeżeli jednak odgłosy wydadzą się głośniejsze , to można sprawdzić działanie popychaczy w następujący sposób .
- uruchomić silnik i pozostawić pracujący , aż włączy się wentylator;
-zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500 obr/min i utrzymywać ją przez okło 2 minuty ;
- jeżeli praca popychaczy jest nadal słyszalna , to można odszukać uszkodzony popychacz po zdjęciu pokrywy głowicy..."
" Głośniejsza praca silnika podczas uruchamiania silnika jest objawem normalnym . Jeżeli jednak odgłosy wydadzą się głośniejsze , to można sprawdzić działanie popychaczy w następujący sposób .
- uruchomić silnik i pozostawić pracujący , aż włączy się wentylator;
-zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500 obr/min i utrzymywać ją przez okło 2 minuty ;
- jeżeli praca popychaczy jest nadal słyszalna , to można odszukać uszkodzony popychacz po zdjęciu pokrywy głowicy..."
witam, problem z moim autkiem polega na tym ze słychac stuki zaworow. Dzieje sie to na zimnym silniku na biegu jalowym, jak sie nagrzeje i jade to jest ok, ale jak juz dojade do swiatel to znowu pojawia sie ten problem, czyli na rozgrzanym silniku jest to samo:( co nalezy zrobic zeby tego nie było słychac? olej mam w normie - 'na srodku', cisnienie nie wiem jak sprawdzic, ale lampka gasnie zaraz po odpaleniu silnika. przydalaby sie pomoc...
[ Dodano: 2008-03-28, 23:41 ]
aha i leje olej mineralny z Orlenu, bo mowili mi ze teraz juz nie moge przejsc na połsyntetyk - jak kupiłem samochod to byl mineral, dlatego leje co leje:(
[ Dodano: 2008-03-28, 23:41 ]
aha i leje olej mineralny z Orlenu, bo mowili mi ze teraz juz nie moge przejsc na połsyntetyk - jak kupiłem samochod to byl mineral, dlatego leje co leje:(