[80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania
[80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania
Witam ponownie Klubowiczów i Maniaków naszych audiczek.
Po wymianie korektora siły hamowania, nie do końca jestem zadowolony z tej operacji, a mianowicie. Byłem przy wymianie tego cuda osobiście, mechanik wymienił myślę że jak trzeba i nastąpiło odpowietrzanie układu. trwało to wsumie nie wiele czasu i mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje poniewż podczas pompowania przy odpowietrzanu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dzwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę. Obecnie hamulec po naciśnięciu około 2- cm dopiero zaczyna brać i to delikatnie. Przejechałem ze 150 km i jakoś mi to nie dawało spokoju, pojechałem na rolki i sprawdziłem hamulce i okazało się że wszystko jest ok.
Kolejny znawca z serwisu wymiany płynów i oleju powiedział że jak jest ABS to normalnie tego nie odpowietrzy, tylko trzeba to pod ciśnieniem, wywalić stary płyn i zalać nowy, koszt operacji 50 zł. Inny znawca twierdzi, że jak by był układ zapowietrzony, to nie było by dobrego hamowania a nawet wcale by tył nie hamował.
UWAGA! kolejny twierdzi że w tej chwili wszystko jest OK, ponieważ jak nie ma obciążenia na tył to wówczas tył mniej hamuje, a jak będzie obciążenie to będzie inaczej. Zawsze hamulec miałem raczej twardy, to mi powiedział że musiał być ten korektor wcześnie jak kupiłem autko walnięty. Jak u Was z tym hamulcem, bo z tego co czytam to raczej większość twierdzi że w audi jest hamulec twardy. A jeszcze inny znawca mówi że to samo ustąpi. Idzie normalnie zgupieć, co wy o tym sądzicie, jakie macie zdanie na temat hamulców w waszych NIUNIACH. Odpuścić sobie już ten korektor czy szukać jeszcze przyczyny.Korektor kupiłem używany od audi, ale jak twierdził znajomy 100% sprawny, stary faktycznie był wlnięty i lał. Co o tym sądzicie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Po wymianie korektora siły hamowania, nie do końca jestem zadowolony z tej operacji, a mianowicie. Byłem przy wymianie tego cuda osobiście, mechanik wymienił myślę że jak trzeba i nastąpiło odpowietrzanie układu. trwało to wsumie nie wiele czasu i mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje poniewż podczas pompowania przy odpowietrzanu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dzwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę. Obecnie hamulec po naciśnięciu około 2- cm dopiero zaczyna brać i to delikatnie. Przejechałem ze 150 km i jakoś mi to nie dawało spokoju, pojechałem na rolki i sprawdziłem hamulce i okazało się że wszystko jest ok.
Kolejny znawca z serwisu wymiany płynów i oleju powiedział że jak jest ABS to normalnie tego nie odpowietrzy, tylko trzeba to pod ciśnieniem, wywalić stary płyn i zalać nowy, koszt operacji 50 zł. Inny znawca twierdzi, że jak by był układ zapowietrzony, to nie było by dobrego hamowania a nawet wcale by tył nie hamował.
UWAGA! kolejny twierdzi że w tej chwili wszystko jest OK, ponieważ jak nie ma obciążenia na tył to wówczas tył mniej hamuje, a jak będzie obciążenie to będzie inaczej. Zawsze hamulec miałem raczej twardy, to mi powiedział że musiał być ten korektor wcześnie jak kupiłem autko walnięty. Jak u Was z tym hamulcem, bo z tego co czytam to raczej większość twierdzi że w audi jest hamulec twardy. A jeszcze inny znawca mówi że to samo ustąpi. Idzie normalnie zgupieć, co wy o tym sądzicie, jakie macie zdanie na temat hamulców w waszych NIUNIACH. Odpuścić sobie już ten korektor czy szukać jeszcze przyczyny.Korektor kupiłem używany od audi, ale jak twierdził znajomy 100% sprawny, stary faktycznie był wlnięty i lał. Co o tym sądzicie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 18:55 przez fx65, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat założyłem może i nie słusznie, drugi bardzo podobny, a zrobiłem to dlatego ponieważ opisałem sytuację która miała miejsce i porady jak by nie mówić ludzi którzy zajmują się mechaniką samochodową i z tego żyją. W temacie zwracałem się z prośbą jak ktoś miał podobną sytuacje to może by coś doradził.
ok. jesteś usprawiedliwiony. poprzedni temat zamknięty.
FranoF1
Pragnę podkreślić że nikt z mechaników nie radził mi a żeby usówać korektor i jeździć bez niego. Uważam że jak coś zostało zainstalowane to nie po to że ktoś to sobie z konstruktorów wymyślił tak żeby tylko było, tylko dlatego a żeby to służyło użytkownikom w bezpiecznej jeździe i służyło zarówno użytkownikowi jak i czuwało nad bezpieczeństwem pasażerów podróżujących z nami.Może, jak koledzy radzą zacznijmy wymontowywać po koleji podzespoły i mówmy że bez tego też będzie jeździło, a potem się dziwimy że tyle wypadków na drogach.
Nie wiem czy koledzy czytają dokładnie posty, bo i tutaj jeden a może nie jeden kolega opisywał że o mało się nie zabił jak miał nie sprawny a może i miał wymontowany korektor i radził a żeby tego nie robić.
Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą. Pozdrawiam.
ok. jesteś usprawiedliwiony. poprzedni temat zamknięty.
FranoF1
Pragnę podkreślić że nikt z mechaników nie radził mi a żeby usówać korektor i jeździć bez niego. Uważam że jak coś zostało zainstalowane to nie po to że ktoś to sobie z konstruktorów wymyślił tak żeby tylko było, tylko dlatego a żeby to służyło użytkownikom w bezpiecznej jeździe i służyło zarówno użytkownikowi jak i czuwało nad bezpieczeństwem pasażerów podróżujących z nami.Może, jak koledzy radzą zacznijmy wymontowywać po koleji podzespoły i mówmy że bez tego też będzie jeździło, a potem się dziwimy że tyle wypadków na drogach.
Nie wiem czy koledzy czytają dokładnie posty, bo i tutaj jeden a może nie jeden kolega opisywał że o mało się nie zabił jak miał nie sprawny a może i miał wymontowany korektor i radził a żeby tego nie robić.
Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2008, 20:33 przez fx65, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dokładnie.fx65 pisze:Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą.
Korektor jest po to założony żeby nie blokowało kół tak jak piszesz ale co jak padnie ABS ? Zaczniesz kręcić piruety? Z opisu który przeczytałem wskazuje że wszystko jest w porządku. Korektor tak działa że przy nacisku rusza się dzwignia. Jak byłeś na rolkach i wszystko jest ok to nic więcej nie rób bo tylkokasę stracisz.
Witam.
Myśle iż problem leży w prawidłowym odpowietrzeniu hamulcy,chociaz to bardzo prosta operacja i przpuszczam że masz to dobrze zrobione inaczej opór na pedale byłby zmienny tz.przy szybkim pompowaniu był wysoki a po chwili po ponownym nacisnięciu wpadłby niżej.
Jeśli jednak masz wąty, odpowietrz jeszcze raz pamiętając o obciążeniu tyłu samochodu,korektor siły hamowania ustawiony wtedy jest na pełen przepływ.Odpowietrzanie będzie dokładniejsze i łatwiejsze.
Dorady typu wyrzuć korektor są nie na miejscu!
Sprawny korektor przy odciążonym autku i mocnym nacisnięciu na pedał hamulca powinien wysunąc tłoczek połączony ze sprężyną.
Odpowiedni naciąg tej sprężyny(jest to do regulacji) to właśnie regulacja siły hamowanie tylnej osi.
Pamietaj hamulce się naprawia a nie przerabia!
Jasiu.
[ Dodano: 2008-03-08, 21:02 ]
Przeczytałem teraz co pisze Kokolino nic dodać nic ująć!
Myśle iż problem leży w prawidłowym odpowietrzeniu hamulcy,chociaz to bardzo prosta operacja i przpuszczam że masz to dobrze zrobione inaczej opór na pedale byłby zmienny tz.przy szybkim pompowaniu był wysoki a po chwili po ponownym nacisnięciu wpadłby niżej.
Jeśli jednak masz wąty, odpowietrz jeszcze raz pamiętając o obciążeniu tyłu samochodu,korektor siły hamowania ustawiony wtedy jest na pełen przepływ.Odpowietrzanie będzie dokładniejsze i łatwiejsze.
Dorady typu wyrzuć korektor są nie na miejscu!
Sprawny korektor przy odciążonym autku i mocnym nacisnięciu na pedał hamulca powinien wysunąc tłoczek połączony ze sprężyną.
Odpowiedni naciąg tej sprężyny(jest to do regulacji) to właśnie regulacja siły hamowanie tylnej osi.
Pamietaj hamulce się naprawia a nie przerabia!
Jasiu.
[ Dodano: 2008-03-08, 21:02 ]
Przeczytałem teraz co pisze Kokolino nic dodać nic ująć!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 11:22
Re: [80 B4 1.9TDI 1Z] KOREKTOR HAMOWANIA
Witamfx65 pisze: mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje ponieważ podczas pompowania przy odpowietrzaniu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dźwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę.
wczoraj właśnie wymieniałem korektor w mojej audi-cy ( na allegro nowy 230zł) i nie było żadnych problemów. Jeżeli płyn nie uciekł Ci całkowicie ze zbiorniczka to ABS-u nie trzeba odpowietrzać. Układ odpowietrza się standardowo prawe tylnie potem lewe. Z tego co piszesz to mechanik prawdopodobnie pozamieniał przewody hamulcowe. Dźwignia w czasie hamowania powinna iść w duł czyli naciągać sprężynę. Jeżeli przewody są pozamieniane to wtedy są takie jaja. Na korektorze są strzałki którędy ma płynąć płyn w układzie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Moja rada na własnym przykładzie ....sprężynę naciągnąć na maxa ,regulację wkręcić na maxa ....w przeciwnym wypadku nurkowanie auta i rdza na tylnych tarczach z powodu słabiutkiego hamowania tyłuSpietyq pisze:Wymieniłem korektor siły hamowania czy położenie sprężyny powinno być w tym miejscu, ustawiłem jak na poprzednim tak było wcześniej.