[A3 1,8T ośka] Stuki z przodu, czy to amortyzator?
[A3 1,8T ośka] Stuki z przodu, czy to amortyzator?
witam szanownych klubowiczów
mam poważny kłopot z moim Audi A3 1,8T, dobiegają nie miłe dźwięki z przodu, dokładnie lewe przednie koło...
dodam jako ciekawostka, że jak ruszam z jedynki to koła jakby podskakiwały niż miały się kręcić.. czy to może być wykończony amortyzator?
tak samo na wstecznym sie dzieje jadąc pod górke, dobiegają dziwne stuki-huki z przedniego lewego koła...
auto już stoi od 2 dni w servisie i niemiaszkie mechaniki nie wiedzą co to jest... dziś dałem do wymiany przednie lewe łożysko, jutro będe wiedział czy coś pomogło czy też nie... byłbym bardzo wdzięczny o jakieś info na ten temat co to może być..
stuki-huczenie jest także jadąc spokojnie na wprost lub w zakrętach...
pozdrawiam
Krzysztof
mam poważny kłopot z moim Audi A3 1,8T, dobiegają nie miłe dźwięki z przodu, dokładnie lewe przednie koło...
dodam jako ciekawostka, że jak ruszam z jedynki to koła jakby podskakiwały niż miały się kręcić.. czy to może być wykończony amortyzator?
tak samo na wstecznym sie dzieje jadąc pod górke, dobiegają dziwne stuki-huki z przedniego lewego koła...
auto już stoi od 2 dni w servisie i niemiaszkie mechaniki nie wiedzą co to jest... dziś dałem do wymiany przednie lewe łożysko, jutro będe wiedział czy coś pomogło czy też nie... byłbym bardzo wdzięczny o jakieś info na ten temat co to może być..
stuki-huczenie jest także jadąc spokojnie na wprost lub w zakrętach...
pozdrawiam
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 08 mar 2008, 12:57 przez FranoF1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
cze, jeśli masz w swoim A3 turbinkę to pewnie i masz i dwumasówkę na sprzęgle. ja zacząłbym od sprawdzenia właśnie koła dwumasowego. Objawy jego zużycia:
- różnorakie dzwięki z komory silnika, cykanie, pykanie (gdy rozjechane konkretnie jest)
- drżenie kół napędowych przy ruszaniu, czasami (z zależności jak się ustawi DKZ) do wyczucia nawet na kierownicy
- a czasami uczucie posiadania kwadratowych kół, przeskoków, szarpnięć
Jeśli faktycznie okaże się że to DKZ to polecam zestaw naprawczy Valeo (chyba robią do 1.8T). Nie polecam "regeneracji" i używek. Dasz koleśiowi 600zł a on najzwyczajniej w świecie rozetnie obie bieżnie, wyrzuci sprężynki i zespawa z powrotem, jak będzie łebski to może wyważy. Ale to jest na krótką metę. Po zamontowaniu zestawu naprawczego auto mnoże minimalnie bardziej ostro ruszać ale pozbywasz sie wogóle dwumasówki w miejscę normalnego kompletnego sprzęgła, które kosztuje ćwiartkę tego co DKZ
- różnorakie dzwięki z komory silnika, cykanie, pykanie (gdy rozjechane konkretnie jest)
- drżenie kół napędowych przy ruszaniu, czasami (z zależności jak się ustawi DKZ) do wyczucia nawet na kierownicy
- a czasami uczucie posiadania kwadratowych kół, przeskoków, szarpnięć
Jeśli faktycznie okaże się że to DKZ to polecam zestaw naprawczy Valeo (chyba robią do 1.8T). Nie polecam "regeneracji" i używek. Dasz koleśiowi 600zł a on najzwyczajniej w świecie rozetnie obie bieżnie, wyrzuci sprężynki i zespawa z powrotem, jak będzie łebski to może wyważy. Ale to jest na krótką metę. Po zamontowaniu zestawu naprawczego auto mnoże minimalnie bardziej ostro ruszać ale pozbywasz sie wogóle dwumasówki w miejscę normalnego kompletnego sprzęgła, które kosztuje ćwiartkę tego co DKZ
Witam.
Przecież mowa o przednim kole a nie o silniku(koło dwumasowe)
Sprawdz dokładnie oba przeguby wewnętrzny jak i zewnętrzny.
Miałem to samo,przegub wewnętrzny,prawy był suchy jak pieprz!
W b4 pod tym właśnie przegubem przechodzi rura wydechowa która dokładnie wysusza smar w osłonie przegubu.
Przegub suchy i zatarty daje właśnie podobny efekt do Twojego.
Jasiu
Przecież mowa o przednim kole a nie o silniku(koło dwumasowe)
Sprawdz dokładnie oba przeguby wewnętrzny jak i zewnętrzny.
Miałem to samo,przegub wewnętrzny,prawy był suchy jak pieprz!
W b4 pod tym właśnie przegubem przechodzi rura wydechowa która dokładnie wysusza smar w osłonie przegubu.
Przegub suchy i zatarty daje właśnie podobny efekt do Twojego.
Jasiu
ja mialem podobne oznaki w B4.wyzlo na to ze sprzeglo sie skonczylo:(wymienilem i jest ok ale objawy mialem wlasnie takie jak ty piszesz ze przy ruszaniu mialem wrazenie ze kolo podskakuje.ps.a masz to przy zimnym silniku czy jak juz gdzies dluzej jedziesz??bo mojemu odwalalo przy dluzszych jazdach,jak sie np sprzeglo duzo razy wciskalo to potem balem sie ruszac z miejsca:)