[B4 Avant ABT] Na jakich obrotach powinno sie jeździc ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 15 gru 2007, 20:55
[B4 Avant ABT] Na jakich obrotach powinno sie jeździc ?
Ostatnio zauważyłam że świece są okopcone przedtem tego nie było. Zastanawim się czy dobrze nim jeżdże. Mam prawko od roku a w grudniu kupiłem audiczke. Jeżdze 2000 obr nieraz nawet mniej. Mam najdłuższą skrzynie w tym modelu CDY chyba 120 Km/h przy 3000obr. Te auto jest chyba w dalekie trasy a umnie niema się gdzie rozpędzić
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Mam podobny silnik (1,8 SF 88Ps) i biegi zmieniam następująco:
1 - do 3000RPM - po zmianie spada na 2000
2 - do 3000RPM - po zmianie spada na 2000
3 - tutaj przy mojej skrzyni i silniczku (też 90KM jak ABT) wystarczy 2200-2500RPM i spada na 2000RPM
4- różnie generalnie wrzucam piątke powyżej 85km/h a jak trzeba ciągne do 130 km/h :mrgreen:
Genralnie tylko okazjonalnie osiągam 4000RPM lub więcej (wspomniane przedmuchanie tłumika) i spalanie mojej audiczki zakrawa na cud 8litrów LPG na setke przy jeździe mieszanej 70% trasa 30% miasto.
Jeżdze tez "tatowym" B4 ABT i biegi zmieniam tak samo. Może ABT jest ciut elastyczniejszy i lepiej ciągnie z niższych obrotów na wyższym biegu. Ale różnica w masie (i niestety spalaniu :-> ) między B3 i B4 sprawia ze osiagi mamy niemal identyczne.
Pozdrawiam
1 - do 3000RPM - po zmianie spada na 2000
2 - do 3000RPM - po zmianie spada na 2000
3 - tutaj przy mojej skrzyni i silniczku (też 90KM jak ABT) wystarczy 2200-2500RPM i spada na 2000RPM
4- różnie generalnie wrzucam piątke powyżej 85km/h a jak trzeba ciągne do 130 km/h :mrgreen:
Genralnie tylko okazjonalnie osiągam 4000RPM lub więcej (wspomniane przedmuchanie tłumika) i spalanie mojej audiczki zakrawa na cud 8litrów LPG na setke przy jeździe mieszanej 70% trasa 30% miasto.
Jeżdze tez "tatowym" B4 ABT i biegi zmieniam tak samo. Może ABT jest ciut elastyczniejszy i lepiej ciągnie z niższych obrotów na wyższym biegu. Ale różnica w masie (i niestety spalaniu :-> ) między B3 i B4 sprawia ze osiagi mamy niemal identyczne.
Pozdrawiam
Ja jeżdżę tak:
2 to na ucho (nie mam obrotomierza), a prędkościomierz leniwy do 30km/h
3 przy 40km/h
4 przy 60km/h
5 przy 80km/h
To jazda ekonomiczna.
A kiedy trzeba "przewietrzyć" układy zasilania i wydechowy, to +20 - 30km/h na poszczególnych biegach. Poniżej wykresik na standardowym ogumieniu prędkości na poszczególnych biegach dla silnika ABT i skrzyni CGT
2 to na ucho (nie mam obrotomierza), a prędkościomierz leniwy do 30km/h
3 przy 40km/h
4 przy 60km/h
5 przy 80km/h
To jazda ekonomiczna.
A kiedy trzeba "przewietrzyć" układy zasilania i wydechowy, to +20 - 30km/h na poszczególnych biegach. Poniżej wykresik na standardowym ogumieniu prędkości na poszczególnych biegach dla silnika ABT i skrzyni CGT