Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Avant ABT] Na jakich obrotach powinno sie jeździc ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rajczakowskab.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 15 gru 2007, 20:55

[B4 Avant ABT] Na jakich obrotach powinno sie jeździc ?

Post autor: rajczakowskab. » 08 mar 2008, 12:34

Ostatnio zauważyłam że świece są okopcone przedtem tego nie było. Zastanawim się czy dobrze nim jeżdże. Mam prawko od roku a w grudniu kupiłem audiczke. Jeżdze 2000 obr nieraz nawet mniej. Mam najdłuższą skrzynie w tym modelu CDY chyba 120 Km/h przy 3000obr. Te auto jest chyba w dalekie trasy a umnie niema się gdzie rozpędzić :)

Awatar użytkownika
rafidoc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 lut 2008, 21:40
Lokalizacja: Otwock

Post autor: rafidoc » 08 mar 2008, 13:25

Ja nigdy nie jeżdzę poniżej 2000 obr. na 4 i 5 biegu. Jeżdząc na wysokich biegach z obrotami poniżej 2000 obr. męczysz skrzynię i rozrząd. Jeżeli nie masz gdzie właczyć 5-tki to jeździj na 4-órce.

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 08 mar 2008, 21:57

ja zadko kiedy schodze ponizej 2500obr

Awatar użytkownika
Tomay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 02 mar 2008, 21:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tomay » 08 mar 2008, 22:03

Przy spokojnej jeżdzie zmiana biegu przy 2-2,5 tys.wtedy 5-ka wypada przy 70-80 km/h a tak się jezdzi w Poznaniu :-P

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 08 mar 2008, 23:09

ja srednio trzymam na 2400-3000
i wydaje mi się ze to sa ekonomiczne obroty
silnik sie tak nie "meczy" i nie przeciążam skrzyni

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 08 mar 2008, 23:14

Ja zmieniam miedzy 2000 a 3000 w zależności od obciążenia i warunków. Spokojna jazda lekkie dodawanie gazu. A jak mi przyjdzie ochota to wyłączam LPG daje PB i trzeba raz za czas dobrze przedmuchać tłumik <ok> .

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 09 mar 2008, 11:05

Najlepiej chyba jak się oscyluje w granicach od 2500 do 3000 obrotów i nie zamula na 5 tym biegu 70km/h.Na spalaniu to też się później odbija.Silnik musi się lekko wkręcać na wyższe obroty przy lekkim dodaniu gazu a nie męczyć z 2000obr/m przy 70 km/h na 5tce.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 mar 2008, 12:10

Najlepiej wykorzystac pełen zakres obrotów i w takim sie poruszac od czasu do czasu, co do ekonomicznej jazdy to tak jak pisza koledy.

Awatar użytkownika
Selfish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 27 cze 2007, 17:46
Lokalizacja: Nowhere

Post autor: Selfish » 09 mar 2008, 12:26

Mam podobny silnik (1,8 SF 88Ps) i biegi zmieniam następująco:

1 - do 3000RPM - po zmianie spada na 2000

2 - do 3000RPM - po zmianie spada na 2000

3 - tutaj przy mojej skrzyni i silniczku (też 90KM jak ABT) wystarczy 2200-2500RPM i spada na 2000RPM

4- różnie generalnie wrzucam piątke powyżej 85km/h a jak trzeba ciągne do 130 km/h :mrgreen:

Genralnie tylko okazjonalnie osiągam 4000RPM lub więcej (wspomniane przedmuchanie tłumika) i spalanie mojej audiczki zakrawa na cud ;-) 8litrów LPG na setke przy jeździe mieszanej 70% trasa 30% miasto.

Jeżdze tez "tatowym" B4 ABT i biegi zmieniam tak samo. Może ABT jest ciut elastyczniejszy i lepiej ciągnie z niższych obrotów na wyższym biegu. Ale różnica w masie (i niestety spalaniu :-> ) między B3 i B4 sprawia ze osiagi mamy niemal identyczne.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 09 mar 2008, 20:23

Ja jeżdżę tak:
2 to na ucho (nie mam obrotomierza), a prędkościomierz leniwy do 30km/h :-)
3 przy 40km/h
4 przy 60km/h
5 przy 80km/h
To jazda ekonomiczna.
A kiedy trzeba "przewietrzyć" układy zasilania i wydechowy, to +20 - 30km/h na poszczególnych biegach. Poniżej wykresik na standardowym ogumieniu prędkości na poszczególnych biegach dla silnika ABT i skrzyni CGT

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl