Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 3A] Stuk zaworów na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bartek16d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:04
Lokalizacja: nowa ruda

[80 B3 3A] Stuk zaworów na ciepłym silniku

Post autor: Bartek16d » 10 mar 2008, 09:17

witam w silniku 2.0 3AA jest nagrzany chodzi na biegu jałowym i momentami słychać stuk jakby na szklance. CO jest awarią i czy duzy koszt naprawy i czy duzo rozbierania ? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 mar 2008, 10:56 przez Bartek16d, łącznie zmieniany 2 razy.

woolf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 18 lut 2008, 08:26
Lokalizacja: nowogard

Post autor: woolf » 10 mar 2008, 09:52

Witaj. Mam takie samo auto z tym samym silnikiem. U mnie też czasami odezwą się zawory, ale nie przejmuję się tym, ponieważ ten silnik ma hydrauliczną regulację zaworów i nieraz tak puknie. Myślę,że to objaw nieszkodliwy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 10 mar 2008, 09:54

Kolego imienniku, popraw temacik bo beda grozby szly :-)

Wiec tak:
do wymiany trzeba sciagnac dekiel glowicy, rozrzad.
Jak znasz sie na mechanice to dasz rade ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 mar 2008, 10:25

Bartek16d, Proszę stosować się do zasad tytułowania wątków (TAG'i) bo następny poleci do kosza!

qterek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 kwie 2007, 00:07
Lokalizacja: Studniska

Post autor: qterek18 » 10 mar 2008, 10:58

na początek sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku...jeżeli ciśnienie jest za male to znaczy że może siadać już pompa oleju...jeżeli jest ok to przyczyną może być nadający się olej do wymiany lub wypracowane już hydro elementy...sprawdź u dobrego mechanika

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 mar 2008, 13:45

zmień olej na bardziej gęsty, NIE KONIECZNIE NA MINERALNY 15w40 , są oleje syntetyczne o klasie lepkości 10w50 -10w60 lub półsyntetyczne i te polecam.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 10 mar 2008, 17:18

Tylko jak ma slaba pompe oleju to olej nic tu nie pomoze. Sprawdz cisnienie oleju, mozesz to zrobic nawet samemu w domu jak kumasz oco W

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 mar 2008, 10:45

szczerze powiem, że mi pomogło w 90tce, przed wymianą miałem na rozgrzanym silniku podczas jazdy zwykłej max 3.5 bara, a teraz mam pod 5 , zalałem olejem 10w60 castrol edge

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl