Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] ZNIKAJACY PLYN CHLODNICZY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grubas12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 sty 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

[80 B4 2.0 ABK] ZNIKAJACY PLYN CHLODNICZY

Post autor: grubas12 » 21 lut 2007, 23:08

Witam. ubywa mi płynu chłodzacego w zb. wyrównawczym. Wlewam do max. a po 2-3 dniach jest troche poniżej minimum. Chłodnica jest szczelna. Prosze o informacje.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lut 2007, 23:28

Na początek to ja bym sprawdził plastikowe króćce przy głowicy. Jeden to ten z czujnikami a drugi montowany w głowicy od strony przedziału pasażerskiego, przez który przepływa płyn do nagrzewnicy. Najlepiej sprawdzić na rozgrzanym silniku jak wytworzy sie nadciśnienie. Może to być również uszczelka głowicy, ale tym na razie się nie martw - zostaw to sobie na koniec. Na razie szukaj banalniejszych przyczyn. Według mnie przyczyną jest ten drugi króciec, który od starości i temperatury wypaczył się. Gdyby ciekło z pierwszego - tego bocznego to może byś zauważył. Czasami wyciek ujawnia sie dopiero na gorącym silniku jak jest nadciśnienie, a uciekający płyn nie zdąży nawet zebrać sie w kałużę, gdyż wyparowuje na nagrzanym bloku. Zakładam, że węże masz szczelne. Jeżeli masz gaz to sprawdź połączenia wodne parownika. Gazownicy montuja czasami kiepskie przewody gumowe, w których potrafi sie zrobić maleńka dziurka, którą systematycznie ubywa płynu w ilościach prawie niezauważalnych.
Odnośnie tych plastikowych przyłączy przy głowicy, to polecam tylko te z dobrych firm. Ja kupiłem kiedyś coś z TOPRAN i efekt był podobny - po tygodniu wygiął sie jak oryginał. Kupuj zawsze w komplecie z gumowym oringiem bo potem cięzko jest dobrać odpowiedni. Gdyby sie okazalo, że masz skorodowana głowice w miejscu przykręcenia przyłączy to daj znać - mam na to patent.
Mam nadzieję, że nie przesadziłeś z poziomem płynu i nie rozsadziłeś nagrzewnicy - sprawdź czy podłoga nie jest mokra i czy nie masz słodkawego zapachu w kabinie.

grubas12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 sty 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: grubas12 » 21 lut 2007, 23:34

Wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz postaram sie sprawdzic to wszystko o czym napisales. :-)

urszula2101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2007, 13:16
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: urszula2101 » 03 mar 2007, 21:02

Witam ,chcialam tylko dodać że lubi płyn uciekać z przewodu przy pompie wody

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 01 gru 2013, 14:55

tak jak czarekj pisze króciec przy głowicy najpewniej, mnie to spotkało juz w 3 b4 ale za to koszt niewielki bo zamiennik za 12zl kupiłem

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 21 gru 2013, 20:48

A co powiecie na taki objaw - dolewam płynu do zbiorniczka by poziom był kilka cm ponad kreskę minimum Po tygodniu jest już go trochę (góra 5mm) ponad kreske min. ale po paru miesiącach użytkowania bez dolewania dalej jest w okolicach tej kreski minimum. Czyli płynu więcej nie ubywa. Po dolaniu znowu ubywa go do tego stanu i go utrzymuje. Mam LPG.

Dzisiaj zauważyłem biały osad na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju, przyznam, że trochę mnie to zdenerwowało, we wcześniejsze zimy takiego czegoś nie widziałem.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 21 gru 2013, 21:24

mamy chłodniej na zewnątrz i ten biały osad może być efektem niedogrzewania silnika, jeśli nie pokonujesz dłuższych tras.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 21 gru 2013, 22:10

Pokonuję codziennie 15km do pracy i 15km z powrotem. Ostatnio miałem wyciek oleju z chłodniczki oleju, mechanik wymienił uszczelkę, możliwe, że dostało się wtedy trochę płynu do oleju? Dzisiaj gdy patrzyłem jeszcze na ten osad, silnik był ciepły, miałem dziwne bąbelki powietrza na podziałce bagnetu. W ogóle olej wydaje mi się dziwnie rozrzedzony, sam nie wiem.

Bialas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 07 lis 2011, 07:50
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Bialas » 22 gru 2013, 14:04

Miałem ten sam problem, co chwile brakowało płynu mimo dolewania. Wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego bo tworzyło się ciśnienie i gdzieś uciekało. Za korek zapłaciłem niecałe 10zł a teraz płyn jest w normie, szkoda ze nie zorientowałem się wcześniej.

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 22 gru 2013, 18:29

u mnie bylo podobnie winowajca okazal sie kruciec na glowicy od strony przegrody silnika ale zaowarzylem to dopiero n a goracym silniku jak dodalem gazu i ukazala sie malutka chmorka pary. wczesniej tez nie moglem tego zlokalizowac bo wszystko wysychalo na rozgrzanej glowicy i kolektorze wydechowym. Cala sprawa zamknela sie chyba w 30zl i swiety spokoj.

Vic3roj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 cze 2015, 07:31
Lokalizacja: Uniejów

Post autor: Vic3roj » 04 paź 2015, 21:51

U mnie ciśnienie wywalało płyn na prawie wszystkich połączeniach przewodów a wina leżała po stronie korka :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl