[80 B3] tarcze hamulcowe przód - czy trudno samemu wymienić?
[80 B3] tarcze hamulcowe przód - czy trudno samemu wymienić?
Witam wszystkich serdecznie. Chciałbym zabrać się za wymianę przednich tarcz hamulcowym oraz klocków. Jeszcze nigdy tego nie robiłem. Proszę o praktyczne porady, za które z góry serdecznie dziękuję.
witam nie ma z tym problemow potrzebny lewarek klucz do kol i klucz 17
trzeba podnisc samochod odkrecic kolo z tylu za zaciskiem sa dwie sruby, po odkreceniu mozna zdjac caly zacisk i swobodnie wymienic tarcze co do klockow nalezy wcisnac tloczek do konca jakims drazkiem wlozyc klocki na koncu wszystko skrecic wcisnac pedal hamulca, jazda probna i cieszyc sie z nowych hamulcy powodzenia
trzeba podnisc samochod odkrecic kolo z tylu za zaciskiem sa dwie sruby, po odkreceniu mozna zdjac caly zacisk i swobodnie wymienic tarcze co do klockow nalezy wcisnac tloczek do konca jakims drazkiem wlozyc klocki na koncu wszystko skrecic wcisnac pedal hamulca, jazda probna i cieszyc sie z nowych hamulcy powodzenia
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Albo pożaru na skutek wypadku bo zabrakło hamulców!AUDI_A6 pisze:Nie ma potrzeby czyszczenia i tak sie się wszystko wypali pod wpływem temperatury
Nie no sorry za ten sarkazm.
Każdy szanujący się mechanior i instrukcja mówi wyraźnie: dokładnie oczyścić tarcze przed montażem i nie dopuścić do ponownego zatłuszczenia w czasie montażu. Poza tym ten spalony smar/olej może utworzyć mikrowarstwę spieków, która może powodować pisk w czasie hamowania.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Spoko, a sprawdzałeś długość drogi hamowania po założeniu takich nieoczyszczonych tarcz? Zrób to kiedyś przy okazji to się przekonasz co to znaczy nieoczyszczona tarcza. Mam nadzieję, że przynajmniej swoim klientom oddajesz autko z już "wypalonymi" tarczami .AUDI_A6 pisze:Od lat robię takie rzeczy - jak narazie bez problemów. Jestem mechanikiem, ale być może mało się szanuje
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Wiadomo próbna jazda przed oddaniem klientowi samochodu zawsze jest, ale tarcze dostatecznie się nie wypalą. Ale sam wiesz że, zaraz po założeniu i tak nie ma idealnego hamowania klocki i tarcza muszą się do siebie zgrać. Wiec za ten czas zanim wszystko się dotrze, tarcze się oczyszczają i wycierają. Ja wychodzę z takiej teorii być może zła, no cóż nie każdy jest idealny :->
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ale moment, co masz na myśli pisząc
? Czy piszesz o odkręceniu samego zacisku, czy zacisku z jarzmem? Co prawda tarczę trzymają tylko szpilki felgi (jak to już opisał bartek18150, ) ale jeśli odkręcisz tylko zacisk pozostawiając jarzmo, to tarczy nie zdejmiesz bo jarzmo obejmuje ją na tyle głęboko, że nie da rady jej zdjąć z piasty. Przynajmniej mi się to jeszcze nie udało .Trunks099 pisze:Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących siłownik i zdjęciu tego siłownika
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: