[Coupe 2.6 V6] FELGI 17", PORSCHE edition, SPRZEDAM
Dzięki za komentarze. Jutro zakładam letnie z alu, niestety tylko oryginalne 15" ale cóż. Chyba i tak będzie lepiej, bo na zimówkach wygląda jak czołg
[ Dodano: 2008-03-10, 20:42 ]
Jak napisałem tak zrobiłem, od dzisiaj śmigam na letnich
Przy okazji autko wymyłem, wypastowałem i wyczyściłem wszystko co się dało.
Tak się teraz prezentuje:
Na żywo robi znacznie lepsze wrażenie, nawet na tych felgach :mrgreen:
Ale nie chodzi tylko o zmianę opon na letnie. Po zrobieniu kilku fotek, postanowiłem sprawdźić moje seryjne Coupe z tuningowany Avantem.
Oba auta posiadają taki sam silnik 2.6. Coupe, mechanicznie to seria, poza wywalonym katem i wstawioną w to miejsce rurą. Avant posiada stożek, sportowe 4-o elektrodowe świece i dwie strumienice. Wyścig ze startu zatrzymanego. W obu autach na początku ciężko złapać trakcję ale w końcu koła przestają mielić. Pierwszy bieg łeb w łeb. Drugi, trzeci i czwarty to samo. Za wynik uznaliśmy remis. Katalogowo Coupe jest szybsze o 0,4s ale uzyskanie tego w praktyce byłoby trudne. Bardzo dużo zależy od kierowcy (te 0,4s łatwo stracić przy dwóch zmianach biegów). Poza tym auta musiałyby być tak samo zatankowane i załadowane. Wg mnie wniosek z tego taki, że nie ma sensu ładować kasy w strumienice, sportowe świece i stożki. To nie dodaje mocy, uszczupla jedynie portfel i polepsza samopoczucie.
[ Dodano: 2008-03-10, 20:42 ]
Jak napisałem tak zrobiłem, od dzisiaj śmigam na letnich
Przy okazji autko wymyłem, wypastowałem i wyczyściłem wszystko co się dało.
Tak się teraz prezentuje:
Na żywo robi znacznie lepsze wrażenie, nawet na tych felgach :mrgreen:
Ale nie chodzi tylko o zmianę opon na letnie. Po zrobieniu kilku fotek, postanowiłem sprawdźić moje seryjne Coupe z tuningowany Avantem.
Oba auta posiadają taki sam silnik 2.6. Coupe, mechanicznie to seria, poza wywalonym katem i wstawioną w to miejsce rurą. Avant posiada stożek, sportowe 4-o elektrodowe świece i dwie strumienice. Wyścig ze startu zatrzymanego. W obu autach na początku ciężko złapać trakcję ale w końcu koła przestają mielić. Pierwszy bieg łeb w łeb. Drugi, trzeci i czwarty to samo. Za wynik uznaliśmy remis. Katalogowo Coupe jest szybsze o 0,4s ale uzyskanie tego w praktyce byłoby trudne. Bardzo dużo zależy od kierowcy (te 0,4s łatwo stracić przy dwóch zmianach biegów). Poza tym auta musiałyby być tak samo zatankowane i załadowane. Wg mnie wniosek z tego taki, że nie ma sensu ładować kasy w strumienice, sportowe świece i stożki. To nie dodaje mocy, uszczupla jedynie portfel i polepsza samopoczucie.
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Tak dzisiaj sprawdziliśmy nasze audiczki w praktyce,na równym asfalcie,nie było sekundanta,ale poradziliśmy sobie idealnie :mrgreen:
Poprzednik w moim Avancie dokonał kilku drobnostek co niby ma poprawiać trochę charakterystykę pracy silnika,ale może nie w każdym aucie a może dzięki tym zabiegom bardziej zbliżył silnik do serii <osohozi> .Avant cięższy od Coupe szedł łeb w łeb,nie wiem jak w wyzszych prędkościach ale do 140 tak samo.Gdybym ja zabierał się za modyfikowanie auta zrobił bym jeszcze co innego niż tylko stożek,strumienice,świece,kable.
Stożek robi fajny dźwięk,co do reszty się nie wypowiadam,bo nie wiem.
Trzeba by na hamowni sprawdzić jak silnik trzyma parametry.Ja akurat wierzę w czysto mechaniczme obróbki silnika,wydechu,żeby to dało większy efekt,nawet nie wiem czy polecany chip z allegro(chwalony przez kolegów z forum od ABK i ABT) daje faktycznie rezultaty o jakich zapewniają sprzedawcy.
Poprzednik w moim Avancie dokonał kilku drobnostek co niby ma poprawiać trochę charakterystykę pracy silnika,ale może nie w każdym aucie a może dzięki tym zabiegom bardziej zbliżył silnik do serii <osohozi> .Avant cięższy od Coupe szedł łeb w łeb,nie wiem jak w wyzszych prędkościach ale do 140 tak samo.Gdybym ja zabierał się za modyfikowanie auta zrobił bym jeszcze co innego niż tylko stożek,strumienice,świece,kable.
Stożek robi fajny dźwięk,co do reszty się nie wypowiadam,bo nie wiem.
Trzeba by na hamowni sprawdzić jak silnik trzyma parametry.Ja akurat wierzę w czysto mechaniczme obróbki silnika,wydechu,żeby to dało większy efekt,nawet nie wiem czy polecany chip z allegro(chwalony przez kolegów z forum od ABK i ABT) daje faktycznie rezultaty o jakich zapewniają sprzedawcy.
Dokładnie, mówię że nie ma sensu montować strumienicy i stożka.
Katalogowo dokładnie 65 kg. Do tego miałem pełny zbiornik gazu i prawie pół benzyny. W avancie z tego co pamiętam chyba prawie pusty gazu i ok. 1/4 benzyny. I masz różnicę, 65 kg można zniwelować przez ilość paliwa zbiornikach.Teoretycznie Coupe jest szybsze o 0,4 sek. od Avanta. Taką różnicę można zgubić przy dwóch zmianach biegów jakie trzeba zrobić do setki. Wystarczy opóźnienie 0,2 sek. na każdą zmianę.
Jak pisałem wyżej pomiar był trochę orientacyjny, żeby było dokładniej trzeba by było zatankować auta tak samo i wyrzucić graty z bagażnika.
Uważam, że stożki i strumienice są dobre... jak chcesz mieć świadomość, że wydałeś na auto i pewnie jest szybsze. Strumienica nie w każdym aucie wywołuje dobry efekt, ponadto jeśli już to przesuwa nieco ch-kę momentu na niższych obrotach kosztem wyższych.
O stożku nie będę pisał, wiadomo bardziej chodzi o dźwięk.
Sam myślałem o strumienicy itp. ale po analizie wykresów ze stronki http://www.chojnacki.com.pl/testy.php odpuściłem. Szkoda kasy, inwestuję w nowe oryginalne części.
Katalogowo dokładnie 65 kg. Do tego miałem pełny zbiornik gazu i prawie pół benzyny. W avancie z tego co pamiętam chyba prawie pusty gazu i ok. 1/4 benzyny. I masz różnicę, 65 kg można zniwelować przez ilość paliwa zbiornikach.Teoretycznie Coupe jest szybsze o 0,4 sek. od Avanta. Taką różnicę można zgubić przy dwóch zmianach biegów jakie trzeba zrobić do setki. Wystarczy opóźnienie 0,2 sek. na każdą zmianę.
Jak pisałem wyżej pomiar był trochę orientacyjny, żeby było dokładniej trzeba by było zatankować auta tak samo i wyrzucić graty z bagażnika.
Uważam, że stożki i strumienice są dobre... jak chcesz mieć świadomość, że wydałeś na auto i pewnie jest szybsze. Strumienica nie w każdym aucie wywołuje dobry efekt, ponadto jeśli już to przesuwa nieco ch-kę momentu na niższych obrotach kosztem wyższych.
O stożku nie będę pisał, wiadomo bardziej chodzi o dźwięk.
Sam myślałem o strumienicy itp. ale po analizie wykresów ze stronki http://www.chojnacki.com.pl/testy.php odpuściłem. Szkoda kasy, inwestuję w nowe oryginalne części.
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
[quote="8S3"]Dokładnie, mówię że nie ma sensu montować strumienicy i stożka.
Katalogowo dokładnie 65 kg. Do tego miałem pełny zbiornik gazu i prawie pół benzyny. W avancie z tego co pamiętam chyba prawie pusty gazu i ok. 1/4 benzyny. I masz różnicę, 65 kg można zniwelować przez ilość paliwa zbiornikach
Bez przesady o takie szczegóły,to jeszcze kierowcy niech się zważą,bo akurat ja jestem cięższy i mam większy zbiornik gazu,nie popadajmy w dokładności aptekarskie :mrgreen: Ja tam jestem pod wrażeniem,że nie przegrałem z Coupe,co do strumienicy to nikt mi nie powie,czy akurat w przypadku Audi 2,6 coś daje czy nie, bo nikt tego nie sprawdzał na hamowni,więc nie stawiajmy sprawy jasno, że nic to nie daje,myślę że napewno mu to nie szkodzi,podobnie jak w przypadku markowych świec i kabli.
Co by nie mówić,Coupe jest lżejsze,więc może driver się nie popisał <mikolaj> <ok>
Katalogowo dokładnie 65 kg. Do tego miałem pełny zbiornik gazu i prawie pół benzyny. W avancie z tego co pamiętam chyba prawie pusty gazu i ok. 1/4 benzyny. I masz różnicę, 65 kg można zniwelować przez ilość paliwa zbiornikach
Bez przesady o takie szczegóły,to jeszcze kierowcy niech się zważą,bo akurat ja jestem cięższy i mam większy zbiornik gazu,nie popadajmy w dokładności aptekarskie :mrgreen: Ja tam jestem pod wrażeniem,że nie przegrałem z Coupe,co do strumienicy to nikt mi nie powie,czy akurat w przypadku Audi 2,6 coś daje czy nie, bo nikt tego nie sprawdzał na hamowni,więc nie stawiajmy sprawy jasno, że nic to nie daje,myślę że napewno mu to nie szkodzi,podobnie jak w przypadku markowych świec i kabli.
Co by nie mówić,Coupe jest lżejsze,więc może driver się nie popisał <mikolaj> <ok>