Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[quattro] 2.6 V6 vs. 2.8 V6 - pytania - PILNE!

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

[quattro] 2.6 V6 vs. 2.8 V6 - pytania - PILNE!

Post autor: ponczo » 05 mar 2008, 13:42

Witam, potrzebuje na szybko informacji odnośnie napędu quattro w Coupe.
Czy są jakieś różnice w napędzie, tylne zawieszenie (chodzi o - podpora wału, sprężyny, elementy zawieszenia itp.) Czy części z Coupe 2.8 quattro pasują bez problemu do Coupe 2.6 quattro :?:
Z góry dziękuje za info

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 05 mar 2008, 14:20

Różnice wynikające z różnych silników mogą dotyczyć jedynie przełożeń.
Jednak na moje myślenie, w tych silnikach występują za małe różnice dot. momentu, także myślę, że w AAH i ABC oraz 7A i podejrzewam, że również NG przełożenia są takie same.
Co do pozostałych elementów zawieszenia i podwieszenia napędów to na 99% są takie same.
Dla 100% pewności proponują zadać to pytanie na http://forum.apmotorsport.pl/.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 05 mar 2008, 23:29

NIe ma różnic

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 05 mar 2008, 23:40

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz <ok>

Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Quon » 10 mar 2008, 19:39

Nie do końca to samo, z pewnością w 2.8 skrzynia i dyfer są z przełożeniem 35/9, a w 2.6 37/9.

Pozdro

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 mar 2008, 23:43

otóż to, dyfer tylni w 2.8 ma 4.111 przełożenie , a w 2.6 ma 3.87 jeśli mnie pamięć nie myli, nie można ich zamiennie stosować. Wszystko do sprawdzenia w etce.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 11 mar 2008, 09:49

Tak jak pisałem, nie byłem do końca pewien tych przełożeń i sie myliłem jak widać. Ale nie o tym.
Mam pytanie:
W 7a ori zawieszenie jest niższe o -20mm. Jak to jest w innych autach: 2,6 lub 2,8?
Tam też jest niższe od serii?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 mar 2008, 10:42

nie można mówić że jest niższe, są inne amorki i inne sprężyny ze względu na masę silników V6 - wizualnie, powinno być to samo co w 2.0 np.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 11 mar 2008, 18:51

W sumie pytanie już nie aktualne :-x Po odpaleniu silnika w pierwszej chwili myślałem że to diesel :shock:
Silnik nadawał się do remontu... (wcześniej prawdopodobnie strzelił pasek rozrządu) <osohozi>

Awatar użytkownika
cichusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: cichusz » 21 lis 2010, 15:37

mam w tym duze doswiadczenie. mozna zmeniac ale dyfer rezem ze skrzynia, musi byc takie samo przelozenie na dyfsze jak i skrzyni na kole glownym. jesli dyfer masz 35/9 a skrzynie 37/9 to co chwila bedzie ci siadal Torsen. juz to przerabialem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl