[AAH] Technikalia - prawidłowe wartości ciśnienia oleju
[AAH] Technikalia - prawidłowe wartości ciśnienia oleju
Panowie, pytanko: jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na ciepłym silniku na jałowym biegu?
Pytam, bo ostatnio jak stoję w korkach potrafi mi pokazać 2 lub 2,5 bara- nie wiem czy to przypadkiem nie za nisko i co może być tego przyczyną? Czy problemy z silnikiem czy z czujnikiem (chociaż to drugie raczej wykluczam- jak jest zimny pokazuje maxa i reaguje na zmianę biegów).
Proszę o pomoc, z góry dziękuję
Pytam, bo ostatnio jak stoję w korkach potrafi mi pokazać 2 lub 2,5 bara- nie wiem czy to przypadkiem nie za nisko i co może być tego przyczyną? Czy problemy z silnikiem czy z czujnikiem (chociaż to drugie raczej wykluczam- jak jest zimny pokazuje maxa i reaguje na zmianę biegów).
Proszę o pomoc, z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 11:54 przez zalew8, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ta, nie powinno być tylko jest dopuszczalne, ale wskazuje na silnik z milionem km przebiegu. Mi panewki w jednym silniku poszły jak miał 1.8 bar na wolnych. Jeździłbyś dalej, mimo że ciśnienie było dalekie od 1 bara? ciśnienie oleju wskazuje nam stan w jakim jest silnik, i naprawdę ponizej 1.5 bar to bym się mocno zastanawiał czy mu remont zrobić czy czekać do końća aż się wysra. Za przeproszeniem.k44761 pisze:Leo, wg legend serwisów i serwisowek na wolnych pbrotach na oleju 10w40 i 100stopniach temperatury oleju powinno byc 1bar.
Leo, czujnik minimalnego cisnienia to 0,3BARA bez wzglegu na obroty. Nie patrzysz na cisnienie na wolnych obrotach tylko na 2tys przy odpowiednim oleju i temperaturze. Przy 2 tys obrotow i nagrzanym oleju powinno byc minimalnie 2bary. Poczytaj ksiazke zanim zaczniesz sie wypowiadac i nie strasz innych.
zalew8,nie martw sie i nie sluchaj glupot, wszystko jest ok.
zalew8,nie martw sie i nie sluchaj glupot, wszystko jest ok.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie straszę. Ale też nie jestem żółtodziobem i książkowa wiedza którą prezentujesz jest.... no mija się z rzeczywistością. Jak znajdziesz mi uszkodzony silnik ze stukającymi panewkami który jednocześnie ma ciśnienie oleju poniżej 0.3 bara (jakie czujnik mierzy i daje sygnał braku ciśnienia do zegarów), ba poniżej 1 bara, niech stracę, i brak ciśnienia nie wynika z uszkodzenia pompy oleju, to odszczekam wszystkie moje posty powyzej.
Powtarzam raz jeszcze - to co podajesz to są ciśnienia minimalne, książkowe, tak, bo tak w literaturze jest napisane, ALE jeśli będziesz wciskał ludziom że takie ciśnienia są OK to nie jest to prawdą, i będę się temu sprzeciwiał z całą stanowczością, ponieważ silnik z takimi parametrami pracy ciśnień nadaje się do remontu i powie Ci to każdy, kto trochę tych silników naprawiał, a napewno większe autorytety niż moja skromna osoba.
Dziękuję, skończyłem.
Powtarzam raz jeszcze - to co podajesz to są ciśnienia minimalne, książkowe, tak, bo tak w literaturze jest napisane, ALE jeśli będziesz wciskał ludziom że takie ciśnienia są OK to nie jest to prawdą, i będę się temu sprzeciwiał z całą stanowczością, ponieważ silnik z takimi parametrami pracy ciśnień nadaje się do remontu i powie Ci to każdy, kto trochę tych silników naprawiał, a napewno większe autorytety niż moja skromna osoba.
Dziękuję, skończyłem.
Leo, nie bede sie z Toba sprzeczal. Ty wiesz swoje, ja wiem swoje. JEstem elektronikiem a nie mechanikiem (tym ostatnim jestem z zamilowania), pewnie nie naprawilem tylu silnikow ile Ty, ale te przynajmniej 20 ktore naprawilem, z tego pewnie okolo 10-12 z audi, spokojnie smigaja do dzisiaj z cisnieniem 1bar na wolnych obrotach po wymianie panewek, szlifach i wymianie szklanek zaworowych. Jesli masz na wolnych obrotach w normalnej temperaturze cisnienie 2,5-3bary, polecam sprawdzic czy nie jezdzisz na "smole" zamiast oleju albo masz tyle nagaru w silniku, ze olej nie moze sie przeciskac przez kanaly.
U mnie jest np 1,5 bar przy 100 stopniach i oleju 10w40, ale juz przy 2000 obrotow mam prawie 4 bary. Czy uwazasz to za rychly koniec mojego silnika? Jesli zawezasz swoje dedukcje do sprawdzenia cisnienia na wolnych obrotach, to biedni sa ludzie, ktorzy oddaja Ci swoja auta.
Proponuje koniec OT. I za bardzo nie staraj sie poprawiac metod pomiarowych i wytycznych inzynierow z Ignolstadt. Poza tym male cisnienie oleju nie jest tylko kwestia wywalonych lub przytartych panewek, ale o tym pewnie wiesz...
U mnie jest np 1,5 bar przy 100 stopniach i oleju 10w40, ale juz przy 2000 obrotow mam prawie 4 bary. Czy uwazasz to za rychly koniec mojego silnika? Jesli zawezasz swoje dedukcje do sprawdzenia cisnienia na wolnych obrotach, to biedni sa ludzie, ktorzy oddaja Ci swoja auta.
Proponuje koniec OT. I za bardzo nie staraj sie poprawiac metod pomiarowych i wytycznych inzynierow z Ignolstadt. Poza tym male cisnienie oleju nie jest tylko kwestia wywalonych lub przytartych panewek, ale o tym pewnie wiesz...
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nikt mi aut nie oddaje bo ich nie naprawiam zawodowo, jestem takim jak Ty pasjonatem, tyle, że grzebię przede wszystkich w turbobenzynach, które to wymajają wręcz przesadnej dbałości o olej, temperaturę i czystość w silniku.
I nie, nie mam tyle nagaru Moje oba silniczki są czyściutkie w środku bo po remontach porządnych razem z honowaniem cylindrów Bardzo lubię moje silniczki bo wiem co mam Jeżdżę na pełnych syntetykach, 10w60 w 7A i 20w60 w 3B , są to naprawdę super oleje. Także na zimę, nie mam problemu ze smarowaniem.
Wiesz, dobrze, że audi robi mocne silniki które wytrzymują konkretne przebiegi, i mimo zużycia, jeżdżą bezawaryjnie. W miarę
Pozdrawiam Cię serdecznie
I nie, nie mam tyle nagaru Moje oba silniczki są czyściutkie w środku bo po remontach porządnych razem z honowaniem cylindrów Bardzo lubię moje silniczki bo wiem co mam Jeżdżę na pełnych syntetykach, 10w60 w 7A i 20w60 w 3B , są to naprawdę super oleje. Także na zimę, nie mam problemu ze smarowaniem.
Wiesz, dobrze, że audi robi mocne silniki które wytrzymują konkretne przebiegi, i mimo zużycia, jeżdżą bezawaryjnie. W miarę
Pozdrawiam Cię serdecznie