Witam a więc od początku idzie wiosna a w mojej b3 dyferencjał odmówił posłuszenstwa w związku z czym postanowiłem przełożyć skrzynie biegów 5 stopniową do tej pory miałem 4 oprócz tego postanowilem przełożyć silnik 2.0 na wielopunktowym wtrysku.Zeby wszystko dobrze sie trzymało wymieniam sanie z wahaczami,amortyzatorami itd. na te od mocniejszej wersji czyli 2litry oczywiście autko pozostanie obniżone zamierzam również założyć przy okazji lekkie kolo zamachowe zeby autko lepiej sie wkręcało oraz wentylowane tarcze zeby w razie czego mozna było je zatrzymać : P no i oczywiście sprawa najważniejsza podłączenie gazu ponieważ autko do tej pory jeżdziło na gazie i przy tym wolał bym pozostać.Wiem ze to wiąze sie z paroma problemami np nowa wiązka elektryczna pompa paliwa w baku itp postaram sie na bieżąco opisywac problemy oraz postępy narazie udało mi sie wyjąć silnik najwięcej problemu o dziwo było z zderzakiem do którego jest naprawde słaby dostęp . Jezeli macie jakieś pomocne wskazówki to chętnie z nich skorzystam
[ Dodano: 2008-03-21, 15:35 ]
ciąg dalszy zdjęć
[ Dodano: 2008-03-21, 15:41 ]
[ Dodano: 2008-03-25, 18:36 ]
A więc tak z powodu braku finansów przełożenie silnika musiałem odłozyć ale skrzynie 5 przełożyłem oraz oczywiście zawieszenie i hamulce od wersji 2.0. Przy okazji zauważyłem iż w silnikach 2.0 sprzęgło jest większe więc je przełożyłem do mojego silniczka 1.8 co oczywiście polecam każdemu kto ma podkręcony silniczek jedyne problemy miałem z odkręceniem hamulców włozeniem spowrotem silnika z skrzynią oraz z znalezieniem przeguby gdyż okazało się iz jeden jest uszkodzony ale i z tym sobie poradziłem:) teraz powoli będe szukał instalacji od 2.0 i moze na lato ukończę projekt
[b3 1.8] Modyfikacje - zmiana skrzyni na 5 biegow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
[b3 1.8] Modyfikacje - zmiana skrzyni na 5 biegow
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 09:18 przez ptasior1988, łącznie zmieniany 2 razy.
też miałem podobne przezycia ze swoim, tyle ze ja przekłądałem 1,8 z gaźnika na 1,8 wielo. jeden podstawowy problem to znalezienie wiązki do tego badziewia:) a co do sanek szczeze ci powiem sie ździwilem ze przełozyleś od mocniejszej wersji bo chyba są takie same cyba ze od 5 cylindrowej wersji...aczkolwiek nadal nie kumam tego tematu z sankami... po cyzm wnioskujesz ze są mocniejsze?. a druga rzecz czemu ześ na 5 przezucił? ci powiem ze ja mam 4 biegową z gaxnika i normlanie dzieki temu lepiej sie zbiera od 5 biegowego JNa(silnika na wielopunkcie)w tej samej budzie itp... co do wentyli to raczej ci mocnejszej siły chamowania nie dadzą niz teraz jest, ale nie beda sie grzać bo po pożadnej jeździe te nasze zwykle nie daja rady....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
Tarcze wymieniłem własnie dlatego iż na litych po dłuższej jezdzie na zakrętach był problem z hamowaniem co do sanek to te od 2.0 mają leprze wahacze tzn chodzi mi o mocowanie wahacza do droazka stabilizatora oraz o element mocujący wahacz z zwrotnicą i dla tego są mocniejsze poza tym w wersli 2.0 są leprze przeguby a skrzynie musiałem zmienić bo mi sie poprzednia rozsypala a tą 5-tke po prostu kiedyś kupiłem okazyjnie 4-ka faktycznie była lepsza bo na 2-jce kręciło sie do 100 a teraz muszę wbić 3-ke no ale w zamian 5-tka jest ekonomiczniejsza.
- Łukaszek KSZO
- Forum Audi 80
- Posty: 505
- Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
- Lokalizacja: O-c
tarcze wentylowane maja leprze hamowanie nie dlatego ze sie nie grzeja czy cos takiego jak mowicie.
Podczas tarcia klockow o tarcze wytwarza sie gaz i tworzy poduszke ktora lekko odpycha klocki co powoduje gorsze hamowanie, a wentylowana tarcza zapobiega tworzeniu sie wlasnie tej poduszki po miedzy tarcza a klockami .
Podczas tarcia klockow o tarcze wytwarza sie gaz i tworzy poduszke ktora lekko odpycha klocki co powoduje gorsze hamowanie, a wentylowana tarcza zapobiega tworzeniu sie wlasnie tej poduszki po miedzy tarcza a klockami .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
Kolego pomyliły ci sie tarcze wiercone i nacinane z wentylowanymi.W tarczach wentylowanych nie ma nacięc ani otworów odprowadzających gazy tak jak to jest własnie w tarczach nacinanych lub też wierconych.Tarcze wentylowane moja powierzchnie trącą taką samą jak i lite z tym że w środku tarczy są otwory odprowadzające ciepło.
[ Dodano: 2008-06-01, 11:00 ]
A więc kolejne podejście 2 dni i silnik jest w kaście problemy ?? linka gazu cewka zapłonowa pompa paliwa z przewodami i parę drobiazgów koszty jak na chwilę obecną około 1000zł na dniach dodam jakieś zdjęcia dodam ze swap silnika nie jest taki prosty szczególnie jak nie ma się nikogo do pomocy. Na szczęście jak na razie wszystko udało się jakoś rozwiązać pomocna była Castorama: P
[ Dodano: 2008-06-01, 11:01 ]
Ps moze niedługo będe rozmyśleł nad silnikiem g60
[ Dodano: 2008-06-01, 11:00 ]
A więc kolejne podejście 2 dni i silnik jest w kaście problemy ?? linka gazu cewka zapłonowa pompa paliwa z przewodami i parę drobiazgów koszty jak na chwilę obecną około 1000zł na dniach dodam jakieś zdjęcia dodam ze swap silnika nie jest taki prosty szczególnie jak nie ma się nikogo do pomocy. Na szczęście jak na razie wszystko udało się jakoś rozwiązać pomocna była Castorama: P
[ Dodano: 2008-06-01, 11:01 ]
Ps moze niedługo będe rozmyśleł nad silnikiem g60