[80 B4 2.0 ABT] Problemy z ABT
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
[80 B4 2.0 ABT] Problemy z ABT
Witam
Ostatnio miałem awarię w moim niedawno kupionym audi 80.
Odkąd go kupiłem na zimno po nocy miałem lekki problem z gaśnięciem silnika po odpaleniu. Radziłem sobie z tym po prostu dodając lekko gazu. Ostatnio jednak z rana przejechałem się kawałek po czym na światłach auto zgasło. Odpaliłem je więc jeszcze raz i po dodaniu gazu obroty zaczęły falować i nigdzie już nie dało się pojechać ponieważ gasł gdy tylko próbowałem ruszyc.
Co może być przyczyną takiej awarii?
Ostatnio miałem awarię w moim niedawno kupionym audi 80.
Odkąd go kupiłem na zimno po nocy miałem lekki problem z gaśnięciem silnika po odpaleniu. Radziłem sobie z tym po prostu dodając lekko gazu. Ostatnio jednak z rana przejechałem się kawałek po czym na światłach auto zgasło. Odpaliłem je więc jeszcze raz i po dodaniu gazu obroty zaczęły falować i nigdzie już nie dało się pojechać ponieważ gasł gdy tylko próbowałem ruszyc.
Co może być przyczyną takiej awarii?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2008, 15:15 przez el_scorpion, łącznie zmieniany 1 raz.
Podłączę się do tematu. Ostatnio moja ABT dostała ode mnie wycisk. Przejechałem w ciągu dnia ok 500 km. W pewnym momencie na trasie zauważyłem, że gdy chciałem zmienić bieg na wyższy po wciśnięciu sprzęgła obroty się wieszały, tzn. silnik osiągał np. 2,5 tyś obrotów, wciskałem sprzęgło i... obroty nie spadały tylko utrzymywały się na tym poziomie. Objawy te zauważyłem jadąc na gazie, na benzynie nie sprawdzałem
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Czyli jednak nastawnik przepustnicy oraz dodatkowo czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Chyba, że silnik w trakcie czytania błędów nie był uruchomiony to wtedy błąd halla jest zawsze i nie należy się nim przejmować.
Niestety nie bardzo kojarzę co to za zwierz ten pozycjoner - przypuszczam, że również chodzi o nastawnik przepustnicy ale nie mam pewności.
Niestety nie bardzo kojarzę co to za zwierz ten pozycjoner - przypuszczam, że również chodzi o nastawnik przepustnicy ale nie mam pewności.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Najczęściej jest to spowodowane awarią czujnika temperatury do ECU, regulatora ciśnienia paliwa, uszkodzoną sondą lambda ale uszkodzenie nastawnika może potęgować efekt. Zakładam, że instalacja WN jest 100% sprawna (świece, przewody, kopułka, palec) bo te elementy również mogą powodować wypadanie zapłonów jeśli są zużyte.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Usterki regulatora ciśnienia może nie wykazać na VAG-u. Chyba, że w w trakcie badania widać, że np. czas wtrysku jest już najkrótszy możliwy, a mieszanka dalej za bogata to wtedy można podejrzewać, że regulator daje za wysokie ciśnienie w wyniku czego za dużo benzyny jest wtryskiwane. Podobnie w drugą stronę czas najdłuższy z możliwych, a mieszanka uboga. To rodzi podejrzenie, że ciśnienie za niskie.el_scorpion pisze:Będę musiał więc sprawdzić cały układ zapłonowy bo chyba to nie czujnik/sonda/regulator ciśnienia skoro nie wyszło to na komputerze.
Podjedź na analizator spalin, spisz wyniki (wszystkie) i zapodaj. Zmierz ciśnienie sprężania. No i sprawdź dokładnie cały układ WN.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk