karol121 pisze:artix nie pisz głupot roofmaniak ma silnik 1,6td to nie jest tdi on nie ma kompa w b3 nie bylo nie ma i nie bedzie
chyba, że ktoś sobie jakiegoś AFN włoży
a tak na poważnie zacznij od sprawdzenia świec i przekaźnika. Przekażnik jest pod kierownica, za tą półką koło nóg kierowcy.
witam tez u siebie takie cos mam, kiedys zapytalem kolegi ktory sie zajmuje zawodowo elektryka w samochodzie i mi powiedzial ze to jest nic innego jk dogrzewanie swiec w niskich temperaturach latem tego nie ma. w kazdym razie nie wiem czy mam racje ale mowie tak jak mi kolega powiedzial.
Rumburak pisze:jk dogrzewanie swiec w niskich temperaturach
Jest dogrzewanie swiec ale mi kontrolka przy tym nie miga. Mozna to sprawdzic zapalając zimny silnik i wlączyc np nawiew na full i gdzies po 15s bedzie troche szybciej szedl bo swiece biorą duzo prądu, ja z dwa tygodnie temu mialem ze mi sie wogule swiece nie wylaczaly i winny byl czujnik temp.U mnie sie wlacza dogrzewanie nawet jak stoi w garazu.
Z przekaźnikiem jest tak że kupiłem wczoraj za 10zł używkę na giełdzie w Rzeszowie i idę za chwile montować. zobaczę co z tego wyjdzie i napisze. Jest tylko jedno ale- ten przekaźnik ma 7 nóżek. Niestety nigdzie nie spotkałem się żeby do 1,6d można było kupić z 9 nóżkami, więc wziąłem ten i zobacze co sie stanie
Ten przekaznik z allegro to jest chyba stary typ musisz znaleźć taki jak ja mam chyba. Wlasnie zauwarzylem ze masz ten sam rok produkcji (1988) co ja takze raczej na pewno bedziesz mial taki sam przekaznik co ja.
PS. W sierpniu na 50% bede w krosnie takze jak ci sie nie spieszy to moze sie spotkamy i coś wykombinujemy.
Dzięki za chęci ale do sierpnia troche daleko musze wcześniej coś zrobić. Może ktoś zmieniał w 1,6d 1,6td przekaźnik i powie jaki zakładał. Matt1988 takiego przekaźnika jak Ty masz nie idzie dostać (nie ma na allegro, pytałem w sklepie i na giełdzie samochodowej. Wszędzie podają taki na 7 nóżek jak dałem linka wyżej).
spiczi pisze:Może ktoś zmieniał w 1,6d 1,6td przekaźnik i powie jaki zakładał
No wlasnie i tu jest problem bo te przekazniki zadko sie psujom. Ja tez szukalem i nie znalazlem, dziwne zeby nigdzie nie szlo dostac takiego przekaznika. A w aucie tam gdzie powinien byc ten przekaznik masz tyle samo kabli jak na tym przekazniku co ci poslalem. Jescze popytam sie u mnie na szrotach moze jakims trafem znajde taki.
Witam
W 16 TD i 16 D w oryginale występuje sterownik przekaźnika o nr 46 który jest zamontowany w mocowaniu przekaźników pod kierownicą, natomiast przekaźnikiem wykonawczym jest ten na podszybiu z przykręcanym bezpiecznikiem blaszkowym. Ten, który kupił spiczi jest już nowej generacji posiadający dwa w jednym (sterownik i przekaźnik) montowany w dieselowskich silnikach VW i Audi. Jeżeli macie problem ze swoimi sterownikami mogę zaproponować zamiennik który nie odbiega niczym od oryginału a nawet pod pewnym względem przewyższa gdyż nie posiada przekaźnika. Mam u siebie zamontowany taki przekaźnik do podgrzewania płynu chłodzącego i nie mogę powiedzieć o nim złego słowa, jest on przeprogramowany przez firmę do moich potrzeb bo w oryginale służy właśnie do podgrzewania świec żarowych. Więcej dowiecie się na stronie www.demm.mironet.pl firma również sprzedaje na Allegro http://www.allegro.pl/item330988661_uni ... _1s4u.html
Moduł posiadam od prawie roku i jak dotąd zero problemów.
Pozdro
W tym miejscu pod kierownicą gdzie powinien być ten przekaźnik do tej kostki co się go wpina dochodzi 9 kabli. Mobilek dzięki za wyjaśnienie i przydatne informacje teraz wiem jaki nr przekaźnika szukać. A Twoja propozycja z tym zamiennikiem to dla mnie dużo kasy. Będę musiał coś innego kombinować. Mam kilka wyjść: znaleźć gdzieś na szrocie używkę(będzie ciężko), przerobić instalacje pod ten przekaźnik co mam (2in1), albo kupić gdzieś przełącznik dwu pozycyjny który wytrzyma około 50A i wtedy będę mógł ręcznie wyłączać podgrzewanie i gdy silnik będzie ciepły nie będe musiał grzać 30sek swiec, a gdy zimny to 15sekund mu spokojnie wystarczy bo jak miałem wyciągnięte świece i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora to po 10 sek już były całe czerwone. Trzeba coś wymyśleć :lol:
Witam
W takim układzie przerobiłbym instalkę pod ten 2 w jednym, jest z tym najmniej pracy tylko trzeba mocowanie (podstawkę) przekaźnika zmienić i przewody w odpowiednie miejsce powkładać. Tylko teraz pytanie czy będziesz robił to sam czy oddasz przeróbkę do fachowca i co będzie bardziej opłacalne bo np ja sprzedałem taki sterownik za 60zł, a nie wiem jak cenowo u was stoją usługi.
Pozdro
Skoro mam już ten jak twierdzi Mobilek nowszy przekaźnik 2in1 to będe musiał przerobić instalacje i pewnie będe robił to sam :lol: najwtzej strace 10zl które dałem za przekaźnik.
tak wygląda schemat narysowany na przekażniku może jest na forum ktoś kto zna się na elektryce :?: i powie mi co oznaczają te symbole. A jak nikt sie nie znajdzie to napisze na jakimś forum elektronicznym.
W przekaźniku jest 7 nóżek(dwie najszersze- miedziane,dwie srednie- przypuszczam ze jedna to "+" a druga "-" i trzy nóżki takie wąskie-jedna to sygnał od czujnika temperatury wody a dwie nie wiem od czego ) ma ktoś jakieś pomysły :?:
Edit: grzebałem i na forum kolegow z VW znalazłem takie cos:scemat i opis jak to wszystko od nowa połączyć. Wiec zostaje tylko to wszystko przemyśleć i wziąć się do roboty <ok>
Witam
Mogę podać Ci podłączenia takie które występują standardowo:
30- plus (cały czas listwa bezpieczników)
87- wyjście do odbiornika (w Twoim przypadku do świec )
86- masa (czyli minus)
85- plus po zapłonie
następnie resztę podłączyłbym tak:
L- do wyłacznika grzania (brązowo-zielony styk nr 3 z oryginalnej kostki)
T- czujnik temperatury(błękitno-biały styk nr 1 z oryginalnej kostki)
50- minus do kontrolki grzania świec
oczywiście trzeba pomyśleć o zabezpieczeniu obwodu świec bezpiecznikiem o wartości 50A
ale wykorzystałbym do tego ten na podszybiu, życzę powodzenia i napisz z jakim efektem wyszła przeróbka
Pozdro
Mobilek dzięki wielkie za podanie co jak podpiąć :mrgreen: rano sie z tym pobawię i dam znać czy się udało.
No i się bawiłem ale nic mi z tego nie wyszło jednak wymyśliłem coś takiego, że żeby decydować ile świece mają grzać nie trzeba mi przełącznika który wytrzyma 50A tylko wystarczy taki zwykły mały, bo moge odcinać sygnał który idzie od stacyjki i powoduje załączenie przekaźnika, a nie bezpośrednie połączenie świec z akumulatorem i teraz ja decyduje ile che grzać. Jak jest ciepły to wogóle nie grzeje bo pali zaraz po załączeniu rozrusznika :lol: