Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Smar grafitowy na uszczelke glowicy....

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

Post autor: Bodek » 19 mar 2008, 18:50

shelby pisze:Cytat zaczerpnięty z artykułu, do którego linka podał Bodek
UWAGA: W motocyklu Pannonia nie stosuje się uszczelki pod głowicę
Moim skromnym zdaniem to kończy dyskusję :mrgreen:
Shelby a co bylo pomiedzy glowica a cylindrem :?:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 mar 2008, 18:58

Bodek, daruj sobie już ok? Same tolerancje krzywizny w podanym przez Ciebie artykule 0,1mm w stosunku do tolerancji w silniku Audi 0,05 mówią same za siebie. Przestań prowokować. Pytałeś o smarowanie. Dostałeś odpowiedź większość nie smaruje i odradza smarowanie. Koniec tematu.

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar grafitowy

Post autor: Bodek » 21 mar 2008, 12:13

Danek to ja ci odpowiem na zakonczenie tego tematu, to ty daruj se sobie, bo jak widze jak wypisujesz ksiazkowe tolerancje, sily obciazenia, idt itp, to czasem zastanawiam sie czy ty nie masz tak specjalistycznego sprzetu ze F1 w swoim warsztacie bez problemu bys zlozyl, ty pewnie dwie plaszczyzny to jak lusterka masz przed zalozeniem uszczelki, a tu co poniektorzy to skladaja z wrzerami na bloku to pewnie przy tych tolerancjach to leje po bombach jak tak mozna zlozyc cos takiego?, naprawde bez przesady Danek. Mechanicy garazownicy gdzie daleko mi do nich, posiadaja troche kluczy i podnosnik, spedzaja wiekszosc zycia wlsnie to wtym garazu, (GARAZ bo przy twoich tolerancjach WARSZTAT to stajnia F1 w moim rozumieniu), i nie siedza i nie klepia w klawiature zeby sie przekomazac, klepac, zbierac posty itp, tylko sklada silniki z ubebranymi po lokcie w smarze rekami i stosuje lub nie metode jak to ujoles na poprawiacza, a chociazby jak kolega vwcorjack i wielu innych widzial ostatnio jak ja posmarowal olejem i uciekl z przerazenia, KUROIZALNE CO :shock: , sadzac to chyba cale zycie on to robi co nie?, ktora w twoim przekonaniu jest nieskuteczna a nawet niedopuszczalna :!: . Sadze ze jest masa mechanikow co stosuja metody "poprawiaczy" ja mam pelen szacuneczek do nich i napewno jak ty, nie odpowiedzial bym takiemu "chlopie a takie tu sily beda wystepowac przy tych tolerancjach cos ty najlepszego zrobil? :roll: , tylko zadal bym se mocno postawione pytanie po co on to zrobil" :?: Poruszajac ten temat chcialem wlasnie dowiedziec sie jaki jest w tym cel, ale tamat wywolal to co widac <osohozi> , a wystarczylo odpowiedziec: "sory kolego ja tego nie stosuje robie wedlug instrukcji, ale slyszelem, albo nie, ze tak robiono czy cos?" Wiec z wielkim podziekowaniem za twoje tolerancje, siedz dalej klep w klawiature, czytaj madre ksiazki, odpowiadaj na posty, a ja pojde do takiego fachury i z nim poklepie ale jezykiem.
Najgoretrze pozdrowienia dla wszystkich mechanikow, a w szczegolnosci tym ktorzy wiekszosc zycia spedzili w smarach. <ok>

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 21 mar 2008, 13:00

Bodek pisze:a ja pojde do takiego fachury i z nim poklepie ale jezykiem.

Takich tez tolerujemu <ok>

Tak wogle to najzedzasz na danka a sam nie masz zadnego uzasadnienia swojej racji. Jak Cie pprosilem o udowodnienie to jakims sposobem, to mi pokazales jak zalozyc glowice do motorynki <haha>
Smiejesz sie z Danka ze ma duza wiedze teoretyczna, jak widac Ty masz slaba. Zeby byc mechanikiem nie wystarczy uwalic sie w samrach po lokcie, ale trzeba wiedziec co sie robi!!

Sam soibe jestes winien ze sprowadziles ten temat na ta droge....

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar grafitowy.

Post autor: Bodek » 21 mar 2008, 13:19

bartek18150 pisze:
Bodek pisze:a ja pojde do takiego fachury i z nim poklepie ale jezykiem.

Takich tez tolerujemu <ok>

Tak wogle to najzedzasz na danka a sam nie masz zadnego uzasadnienia swojej racji. Jak Cie pprosilem o udowodnienie to jakims sposobem, to mi pokazales jak zalozyc glowice do motorynki <haha>
Smiejesz sie z Danka ze ma duza wiedze teoretyczna, jak widac Ty masz slaba. Zeby byc mechanikiem nie wystarczy uwalic sie w samrach po lokcie, ale trzeba wiedziec co sie robi!!

Sam soibe jestes winien ze sprowadziles ten temat na ta droge....
Bartek zajzyj tutaj:viewtopic.php?t=7244, ...na wlasne sposoby nie ma teori ksiazkowych, a trzezwo myslac to juz bys zauwazyl ze z tego przykladu ktory ci podalem o tej "motorynce", ze cos w tym jest, ale widze ze ty tez lubisz tylko czytac. Nie kazdy kto posiada wiedze ksiazkowa jest dobry w praktyce...

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 21 mar 2008, 14:26

Bodek, Podpierasz się cały czas opisem montażu głowicy do Panonii ale chyba całości nie przeczytałeś. Wcześniej zacytowałem fragment o braku uszczelki pod głowicę do tego silnika. Rozwiązanie stosowane w silnikach dwusuwowych jednocylindrowych, chłodzonych powietrzem. W Simsonie 50ccm też nie ma uszczelki pod głowicę. Żeby to zrozumieć trzeba się przyjrzeć samej głowicy silnika dwusuwowego. Powierzchnia styku głowicy z cylindrem to pierścień o szerokości ok. 5mm, a nie jak w silnikach czterosuwowych chłodzonych cieczą cała powierzchnia głowicy. Dość łatwo w procesie produkcji można te dwa elementy (pierścień w głowicy i tuleja cylindra) ustawić względem siebie idealnie równolegle. Po dokręceniu wszystko się schodzi i ewentualne nierównoległości powierzchni są kompensowane plastycznością metalu (samego wąskiego pierścienia). Trudno oczekiwać aby podobną plastyczność miała cała głowica silnika czterosuwowego wraz z potężnym blokiem. Smar grafitowy zalecany do posmarowania takiego połączenia ma za zadanie wypełnienie ewentualnych rys i wżerów i sam w sobie robi za uszczelkę. Gdyby do Panonii producent przewidział uszczelkę pod głowicę to nie zalecałby jej smarować smarem. Idąc tym tropem można przypuszczać, że gdyby idealnie spasować blok silnika z głowicą w naszych Audi to można by zrezygnować z uszczelki i zastąpić ją smarem grafitowym - to oczywiście luźna uwaga i żeby nie było, że namawiam do wywalania uszczelki pod głowicę :-D

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 mar 2008, 15:13

Bodek, może i jestem teoretyk, pomijając fakt, że od dwudziestu (z górką) lat ręce mam ubabrane po łokcie (czasem wyżej) w smarze, nafcie, oleju itp. środkach smarnych i czyszczących, wiem jak potężne siły potrafią działać na silnik i co się wtedy dzieje z jego elementami, to przyznaję, że moja wiedza praktyczna jest znikoma w porównaniu do niektórych osób z tego forum. Ale nie o to tu chodzi. Twoja ostatnia wypowiedź ponownie sprowadza dyskusję na tor co lepsze teoria czy praktyka. A to dwie różne płaszczyzny i nigdy nie znajdziesz na tak postawione pytanie jednoznacznej odpowiedzi.
Być może czepiam się szczegółów, być może za dużo wymagam od dokładności wykonania jakichś prac przy aucie. Ale to mnie nie upoważnia do wyśmiewania cechy niedokładności u innych i tego nie robię (co innego partanina w czystej postaci :-) ). Nie mam warsztatu F1 ani super czułych przyrządów pomiarowych, swoje prace wykonuję z maksymalnie możliwą do uzyskania dokładnością. Zanim coś zrobię to najpierw dwa, trzy razy przeanalizuję jakie dana czynność może przynieść skutki (pewnie to już moje takie zboczenie zawodowe, bo od moich decyzji zależy bezpieczeństwo innych). Ale przede wszystkim zgodnie z instrukcją dotyczącą danej czynności. Myślę, że dobrze na tym wychodzę.
Co do "poprawiaczy" to również nic do nich nie mam pod warunkiem, że wiedzą co robią i czemu to służy. A nie robią coś zgodnie z poglądem "bo tak też może być i będzie działać"
A Twoje osobiste wycieczki pod moim adresem na pewno nie służą rozstrzygnięciu sporu pt. "smarować czy nie" . Chcesz to smaruj, Twój wybór. Nie będę Cię przekonywał co teoretycznie może się stać dzięki temu. Dlaczego? bo na merytoryczne argumenty, np. że masz różne tolerancje, odpowiadasz sarkazmem, że niby mam warsztat F1. To po co mam strzępić palce.
Ja nie smaruję i smarowanie odradzam, chyba, że producent danej uszczelki napisze w instrukcji, że należy to zrobić.

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar grafitowy

Post autor: Bodek » 21 mar 2008, 15:58

shelby pisze:Bodek, Podpierasz się cały czas opisem montażu głowicy do Panonii ale chyba całości nie przeczytałeś. Wcześniej zacytowałem fragment o braku uszczelki pod głowicę do tego silnika. Rozwiązanie stosowane w silnikach dwusuwowych jednocylindrowych, chłodzonych powietrzem. W Simsonie 50ccm też nie ma uszczelki pod głowicę. Żeby to zrozumieć trzeba się przyjrzeć samej głowicy silnika dwusuwowego. Powierzchnia styku głowicy z cylindrem to pierścień o szerokości ok. 5mm, a nie jak w silnikach czterosuwowych chłodzonych cieczą cała powierzchnia głowicy. Dość łatwo w procesie produkcji można te dwa elementy (pierścień w głowicy i tuleja cylindra) ustawić względem siebie idealnie równolegle. Po dokręceniu wszystko się schodzi i ewentualne nierównoległości powierzchni są kompensowane plastycznością metalu (samego wąskiego pierścienia). Trudno oczekiwać aby podobną plastyczność miała cała głowica silnika czterosuwowego wraz z potężnym blokiem. Smar grafitowy zalecany do posmarowania takiego połączenia ma za zadanie wypełnienie ewentualnych rys i wżerów i sam w sobie robi za uszczelkę. Gdyby do Panonii producent przewidział uszczelkę pod głowicę to nie zalecałby jej smarować smarem. Idąc tym tropem można przypuszczać, że gdyby idealnie spasować blok silnika z głowicą w naszych Audi to można by zrezygnować z uszczelki i zastąpić ją smarem grafitowym - to oczywiście luźna uwaga i żeby nie było, że namawiam do wywalania uszczelki pod głowicę :-D
BRAVO shelby w koncu sam odpowiedziales po czesci, i teraz np w miejscu gdzie masz pierscien metalowy w kolo cylindra w takiej uszczelce, i pomiedzy poszczegolnymi cylindrami uszczelnienie tworzy tylko metal, jezeli powierzchnie sa rowne (niema nic idealnie rownego w fizyce) to w pierwszej fazie odpalenia silnika uszczelnienie pomiedzy mikrochropowatoscia metalu dokonuje sie samoistnie poprzez gazy (sadze nieczystosci spalinowe). Ja szukalem odpowiedzi w takich pismach jak o tej "motorynce" i jak sam pieknie odpowiedziales tego uszczelnienia dokonuje sie w taki sposob za posrednictwem grafitu w przypadku gdy nierownosci sa znacznie wieksze. Czyli metoda ta jak widac jest skuteczna w takich przypadkach, dzisiaj powierzchnie obrabiane mechaniczne sa na tyle rowne i sklad uszczelki doskonaly ze nie jest wymagane smarowanie. Ale co poniektorzy pozostjaja przy tej metodzie i niewiem moze dla pewnosci tego dokonuja. I ja nie podwarzam tego czy to szkodzi czy tez nie, czemus jednak ma to sluzyc w technice tych fachowcow.

[ Dodano: 2008-03-21, 16:12 ]
Danek pisze:Bodek, może i jestem teoretyk, pomijając fakt, że od dwudziestu (z górką) lat ręce mam ubabrane po łokcie (czasem wyżej) w smarze, nafcie, oleju itp. środkach smarnych i czyszczących, wiem jak potężne siły potrafią działać na silnik i co się wtedy dzieje z jego elementami, to przyznaję, że moja wiedza praktyczna jest znikoma w porównaniu do niektórych osób z tego forum. Ale nie o to tu chodzi. Twoja ostatnia wypowiedź ponownie sprowadza dyskusję na tor co lepsze teoria czy praktyka. A to dwie różne płaszczyzny i nigdy nie znajdziesz na tak postawione pytanie jednoznacznej odpowiedzi.
Być może czepiam się szczegółów, być może za dużo wymagam od dokładności wykonania jakichś prac przy aucie. Ale to mnie nie upoważnia do wyśmiewania cechy niedokładności u innych i tego nie robię (co innego partanina w czystej postaci :-) ). Nie mam warsztatu F1 ani super czułych przyrządów pomiarowych, swoje prace wykonuję z maksymalnie możliwą do uzyskania dokładnością. Zanim coś zrobię to najpierw dwa, trzy razy przeanalizuję jakie dana czynność może przynieść skutki (pewnie to już moje takie zboczenie zawodowe, bo od moich decyzji zależy bezpieczeństwo innych). Ale przede wszystkim zgodnie z instrukcją dotyczącą danej czynności. Myślę, że dobrze na tym wychodzę.
Co do "poprawiaczy" to również nic do nich nie mam pod warunkiem, że wiedzą co robią i czemu to służy. A nie robią coś zgodnie z poglądem "bo tak też może być i będzie działać"
A Twoje osobiste wycieczki pod moim adresem na pewno nie służą rozstrzygnięciu sporu pt. "smarować czy nie" . Chcesz to smaruj, Twój wybór. Nie będę Cię przekonywał co teoretycznie może się stać dzięki temu. Dlaczego? bo na merytoryczne argumenty, np. że masz różne tolerancje, odpowiadasz sarkazmem, że niby mam warsztat F1. To po co mam strzępić palce.
Ja nie smaruję i smarowanie odradzam, chyba, że producent danej uszczelki napisze w instrukcji, że należy to zrobić.
Dziekuje Danek i ta odpowiedz mnie satysfakcjonuje, dokonujesz wymiany uszczelki w ten oto wlasnie sposob i maz pewnosc ze jest ok. Ja tez wiem ze jest ok.
Zapewne ci co smaruja tez maja pewnosc ze jest ok. Ja tez wiem ze jest ok. Ty ze not ok.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 21 mar 2008, 20:17

Bodek pisze:Bartek zajzyj tutaj:viewtopic.php?t=7244, ...na wlasne sposoby nie ma teori ksiazkowych, a trzezwo myslac to juz bys zauwazyl ze z tego przykladu ktory ci podalem o tej "motorynce", ze cos w tym jest, ale widze ze ty tez lubisz tylko czytac.
Wiesz nie mow mi ze potrafie tylko czytac, bo mnie nie znasz! Prubujesz mnie przekonac do swoich racji a ja sie poprostu zapieram, nie twierdzac ze nie masz pewnej racji co do tego. Tylko poprostu daj mi jakis dowod na pozytywne dzialanie takiego smaru na uszczelke!

I mylisz sie, teoria bardzo wplywa na praktyke.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 mar 2008, 10:00

Jak ktoś mocno chce to ewentualnie może posmarować tym smarem , ale tylko metalowy pierścień. Smarowanie całej uszczelki jest niewskazane gdyż guma uszczelniająca nie "przywulkanizuje" się do materiału bloku i głowicy, co może wywoływać mikro przecieki.
Sam kiedyś zakładałem uszczelkę na smar ale było to prawie dwadzieścia lat temu, jak jeździły u nas w większości auta krajowe. Teraz, gdy uszczelki są coraz lepsze i lepszy jest dostęp do obrabiarek, smaru nie stosuję.

Przy okazji chciałbym dodać, że na obecnym etapie rozwoju konstrukcji samochodowych według mnie lepszym jest mechanik, który ma dostęp do fachowych informacji i jest dobrze przygotowany teoretycznie. Nawet z mniejszym doświadczeniem, ale z wiedzą co i jak się robi ma wieksze szanse na sukces.
Prosty przykład: kwestia ustawienia zapłonu w ABK. Pan "Kaziu", który 20 lat ustawiał zapłon w Polonezie metodą "na słuch" niestety w przypadku silnika ABK narobi więcej szkody niż pożytku.

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar na uszczelke

Post autor: Bodek » 31 lip 2008, 20:23

Witam wszystkich ktorzy komentowali ten temat.
Dawno mnie nie bylo ale chcialem krotko podsumowac sprwe ktora zamknolem na mojej 71konnej.
Otoz tak! Czapke zdjolem ponownie, kawalek szyby na nia kolejno arkusze papieru sciernego 60 80 100 120 160 240 300 i jazda po bloku moja twoja koleczka w prawo w lewo tango tancerskie na bloku szok co nie? :shock: Zerwalem dobrych kilka dziesiatek mm, ze wszystko w opilkach plywalo, chcialem urzyc kamienia szlifierskiego jak kolega krisch ale nie moglem wykombinowac takiego. Pozniej nowa uszczelka Smar Grafitowy Wszedzie po stronie Blok/Uszczelka bo ryski drobniutkie po papierku zauwazalne golym okiem to se pomyslalem grafit je wypelni hi hi :mrgreen: zas po stronie Glowica/Uszczelka nie dawalem bo tam glaciusienko. Wszystko ze soba do kupy pozkrecane dociagniete dynamem tutaj tak jak madra ksiazka mowi, no i odpalka cyk cyk i jezdze do dzisiaj, smigam chulam jak ta lala, nic nie peklo, nie dmuchlo, i nawet nie wyskoczyla mi czapka z pod maski :lol:
Poprostu samodoswiadczenie majstrow mechanikow itp. jest czasami o niebo lepsze jak klepanie madrych ksiazek, a jak ktos cieszy sie z zastosowan doktor silnik (ceramizer itp) i wierzy w jego polepszenia, to coz se mozna pomyslec hmm? Moze zwykly smar grafitowy potrfi robic w przenosni takie samo "códo" :mrgreen:
Pozdrawiam...
A w szczegolnosci kolege krischa z forum ktory praktykuje ta metode, ja juz zapodalem ja do swojej niuni... <ok>
Z gory najserdeczniej przepraszam za bledy ogonki, to moj laptok.
Ps. Widze ze bardzo sie pozmienialo ostatnio na forum, naprawde dawno mnie nie bulo ho ho.
Goraco pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl