[80 B3 KV/NG] przekladka silnika
[80 B3 KV/NG] przekladka silnika
Witam,mam dosc powazny problem.Otoz mialem w aucie silnik typu kv 2.3 pojemnosci,remont nie oplacal sie wiec kupilem silnik tez 2.3 ale typu ng calkowicie sterowany elektronicznie.Wzialem takze komputer i wiazki elektryczne ale mam problem z podlaczeniem tego aby wszystko gralo.Moze ktos dysponuje schematem do tego typu silnika i czy trzeba instalacje bardzo przerabiac aby to wszystko zgrac?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2008, 20:54 przez Titor, łącznie zmieniany 1 raz.
Zachowaj osprzet z KV i juz nie masz klopotu. Musisz tylko użyć kolektora ssącego i wtrysków z ng do ng - bo inaczej w wtryskami nie dojdziesz do porządku.
Przekladasz pokrwe klawiatury (odma i podcisnienia), samą odmę i jej króciec, króciec wodny z przodu od KV - i wszystko idealnie pasuje.
http://scob.pl/audi/b2q/ - masz fptki właśnie z takiej przekładki (tyle ze w b2).
UWAGA na rozrząd - kv i NG mają inna ilość zębów paska i ich kształt - jsli przekladasz, to z kółkami. MOŻE się również zdarzyć, żę wałek wychodzący ze skrzyni będzie za długi (NG ma w wale płytsze wyfrezowanie) - wystarczy wtedy skrócić go o 7 mm (szlif. kątowa Twoim przyjacielem)
Przekladasz pokrwe klawiatury (odma i podcisnienia), samą odmę i jej króciec, króciec wodny z przodu od KV - i wszystko idealnie pasuje.
http://scob.pl/audi/b2q/ - masz fptki właśnie z takiej przekładki (tyle ze w b2).
UWAGA na rozrząd - kv i NG mają inna ilość zębów paska i ich kształt - jsli przekladasz, to z kółkami. MOŻE się również zdarzyć, żę wałek wychodzący ze skrzyni będzie za długi (NG ma w wale płytsze wyfrezowanie) - wystarczy wtedy skrócić go o 7 mm (szlif. kątowa Twoim przyjacielem)
kv/ng przekladka silnika-ciag dalszy
dzieki Scob,przegladnalem fotki,cos pomoglo.Silnik spasowal do skrzyni idealnie,rozrzad zostal z ng,sterownik musial zostac z k-jetronic poniewaz przerobka instalacji elektrycznej na ke-jetronic III bylaby bardzo droga,pozatym nie mielismy pewnosci czy wszystko by dzialalo.Mam problem jeszcze z czujnikami,otoz po przekladce i zalozeniu czujnikow i przewodow nie mam wskazan temperatury a czujnik oleju pokazuje mi odwrotnie(cisnienie oleju jest sprawdzone)tzn.gdy silnik nie pracuje a wlaczony jest zaplon to kontrolka oleju nie swieci,a przy pracujacym silniku swieci,gdzie szukac usterki?,wiem juz ze wylacznik termiczno-czasowy jest do wymiany(podniety,sprawdzony)i jeszcze jedno,czy musze przelozyc rozdzielacz zaplonu?,w kv byl sterowany podcisnieniowo a ten z ng ponoc sterowany jest odsrodkowo(zdaniem mechanika)
Maciowy a co do walu,to nie bedzie mi potrzebny,ale obawiam sie ze bez szlifu sie nie obedzie,tak mi sie wydaje.
Maciowy a co do walu,to nie bedzie mi potrzebny,ale obawiam sie ze bez szlifu sie nie obedzie,tak mi sie wydaje.
tak, wylecialo mi ze łba. Przełóż, aparat, podłącz podciśnienie jak było w KV, USTAW ZAPŁON wg. książeczki Etzolda od B3 (ja ustawiałem "na ucho" na wolnych + korekcja po przejażdżce, ale też jeździłem nim 13 lat, wiec każdy szmer znałem). Gdyby się okazało , że po przełożeniu aparatu nie zapala - nie panikuj - po prostu założyłeś kopułkę obróconą o 180 st.
Silnik zapali i pojedzie na rozdzielaczu z NG, ale nie będziesz miał korekcji wyprzedzenia - bo nie ma skąd jej wziąć, chybaże dorezasz se sygnał z potencjomentru przepustnicy -> voltaż na wejściu sterującym aparatu - imho niepotrzebna rzeźba. Jak weźmiesz do ręki oba wyjęte aparaty, to zobaczysz , że jedyna właściwie różnica w budowie to właśnie elemant wykonawczy wyprzedzacza - cięgno od membranki podcisnienia, albo cięgno od (chyba) nalusiego silniczka krokowego.
To, że skrzynia z silnikiem Ci się zeszła, nie znaczy jeszcze, że wałek skrzyni nie opiera się o wał. Ja nawet skręciłem "finalnie", po czymokazało się, że "nie mam sprzęgła" - a to właśnie to było.
Powodzenia.
Silnik zapali i pojedzie na rozdzielaczu z NG, ale nie będziesz miał korekcji wyprzedzenia - bo nie ma skąd jej wziąć, chybaże dorezasz se sygnał z potencjomentru przepustnicy -> voltaż na wejściu sterującym aparatu - imho niepotrzebna rzeźba. Jak weźmiesz do ręki oba wyjęte aparaty, to zobaczysz , że jedyna właściwie różnica w budowie to właśnie elemant wykonawczy wyprzedzacza - cięgno od membranki podcisnienia, albo cięgno od (chyba) nalusiego silniczka krokowego.
To, że skrzynia z silnikiem Ci się zeszła, nie znaczy jeszcze, że wałek skrzyni nie opiera się o wał. Ja nawet skręciłem "finalnie", po czymokazało się, że "nie mam sprzęgła" - a to właśnie to było.
Powodzenia.
TAK MA BYĆ! Może nawet zgasnąć. Zwróć uwagę, że odma wchodzi ci w dolot. Otwierając korek rozszczelniasz układ, i powietrze swobodnie przez otwór korka, pod pokrywą leci sobie w odmę, i obniża podciśnienie w dolocie - i - nie pamietam teraz juz układu dolotu, ale masz efekt taki jak otwarcie zaworu obejścia (na dole obudowy filtra po stronie grodzi)
tak ma być Nie otwieraj bo ci silnik zachlapie
edit: Ach. problemu ze skrzynią nie miałęś, bo masz B3 (nie doczytalem w profilu) - wiec skrzynie która ma już krótszy wałek. Ominęła cię cała kupa świetnej :mrgreen: zabawy z kompletowaniem sprzęgła z 2 jednego i dobieraniem łożycka centrującego (ja tak miałem ze względu na inność wału i sprzęgła w B290q).
Gratulacje z udanego swapa, niech służy.
dla szukajki: swap kv ng
tak ma być Nie otwieraj bo ci silnik zachlapie
edit: Ach. problemu ze skrzynią nie miałęś, bo masz B3 (nie doczytalem w profilu) - wiec skrzynie która ma już krótszy wałek. Ominęła cię cała kupa świetnej :mrgreen: zabawy z kompletowaniem sprzęgła z 2 jednego i dobieraniem łożycka centrującego (ja tak miałem ze względu na inność wału i sprzęgła w B290q).
Gratulacje z udanego swapa, niech służy.
dla szukajki: swap kv ng
nie tak do konca,cos mnie męczy,otóż między 2 a 3 tysiące obrotów słychac jakby łożysko w silniku,obawiam się o główne panewki korbowodu,włącza się brzęczyk i kontrolka oleju,mechanik mówił abym wymienił czujnik i sprawdził czy nie mam zwarcia na przewodzie od czujnika,jednak obawiam się najgorszego,ciśnienie na początku przed wymianą oleju było ok,olej jaki zalałem to półsyntetyk,ciśnienie na cylindrach wacha się między 11 a 12.5 atmosfer,spróbowałem przycisnąć,odejście ma na benzynie jak i na gazie,nie widać różnicy,bałem sie ciągnąć go dłużej ze względu na te objawy,zobaczę jutro co pokaże pomiar ciśnienia, :-|
[ Dodano: 2008-03-20, 00:07 ]
a co do skrzyni,hehe,udło mi sie,moja od kv jest idealna,pięknie chodzi jak na swój wiek,a i docisk został mi z tamtego silnika i to oryginalny,a i tarcza niczego sobie
sporo części do opchnięcia,coś skubnę,może i silnik się po części wróci :lol:
[ Dodano: 2008-03-20, 22:38 ]
troche spanikowałem,jest ok,zle wpięte przewody do czujników :oops:
[ Dodano: 2008-03-20, 00:07 ]
a co do skrzyni,hehe,udło mi sie,moja od kv jest idealna,pięknie chodzi jak na swój wiek,a i docisk został mi z tamtego silnika i to oryginalny,a i tarcza niczego sobie
sporo części do opchnięcia,coś skubnę,może i silnik się po części wróci :lol:
[ Dodano: 2008-03-20, 22:38 ]
troche spanikowałem,jest ok,zle wpięte przewody do czujników :oops: