Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 KV/NG] przekladka silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Titor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 lut 2008, 15:09
Lokalizacja: Podkarpacie

[80 B3 KV/NG] przekladka silnika

Post autor: Titor » 14 mar 2008, 20:36

Witam,mam dosc powazny problem.Otoz mialem w aucie silnik typu kv 2.3 pojemnosci,remont nie oplacal sie wiec kupilem silnik tez 2.3 ale typu ng calkowicie sterowany elektronicznie.Wzialem takze komputer i wiazki elektryczne ale mam problem z podlaczeniem tego aby wszystko gralo.Moze ktos dysponuje schematem do tego typu silnika i czy trzeba instalacje bardzo przerabiac aby to wszystko zgrac?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2008, 20:54 przez Titor, łącznie zmieniany 1 raz.

scob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 15 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: scob » 15 mar 2008, 09:24

Zachowaj osprzet z KV i juz nie masz klopotu. Musisz tylko użyć kolektora ssącego i wtrysków z ng do ng - bo inaczej w wtryskami nie dojdziesz do porządku.
Przekladasz pokrwe klawiatury (odma i podcisnienia), samą odmę i jej króciec, króciec wodny z przodu od KV - i wszystko idealnie pasuje.
http://scob.pl/audi/b2q/ - masz fptki właśnie z takiej przekładki (tyle ze w b2).
UWAGA na rozrząd - kv i NG mają inna ilość zębów paska i ich kształt - jsli przekladasz, to z kółkami. MOŻE się również zdarzyć, żę wałek wychodzący ze skrzyni będzie za długi (NG ma w wale płytsze wyfrezowanie) - wystarczy wtedy skrócić go o 7 mm (szlif. kątowa Twoim przyjacielem)

maciowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2008, 16:22

Post autor: maciowy » 17 mar 2008, 16:32

witam.mam podobny problem z silnikiem kv.potrzebuje wał korbowy.moze twoj jest w dobrym stanie.nie moge znalezc nigdzie a nie chce zmieniac silnika.

Titor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 lut 2008, 15:09
Lokalizacja: Podkarpacie

kv/ng przekladka silnika-ciag dalszy

Post autor: Titor » 18 mar 2008, 19:22

dzieki Scob,przegladnalem fotki,cos pomoglo.Silnik spasowal do skrzyni idealnie,rozrzad zostal z ng,sterownik musial zostac z k-jetronic poniewaz przerobka instalacji elektrycznej na ke-jetronic III bylaby bardzo droga,pozatym nie mielismy pewnosci czy wszystko by dzialalo.Mam problem jeszcze z czujnikami,otoz po przekladce i zalozeniu czujnikow i przewodow nie mam wskazan temperatury a czujnik oleju pokazuje mi odwrotnie(cisnienie oleju jest sprawdzone)tzn.gdy silnik nie pracuje a wlaczony jest zaplon to kontrolka oleju nie swieci,a przy pracujacym silniku swieci,gdzie szukac usterki?,wiem juz ze wylacznik termiczno-czasowy jest do wymiany(podniety,sprawdzony)i jeszcze jedno,czy musze przelozyc rozdzielacz zaplonu?,w kv byl sterowany podcisnieniowo a ten z ng ponoc sterowany jest odsrodkowo(zdaniem mechanika)
Maciowy a co do walu,to nie bedzie mi potrzebny,ale obawiam sie ze bez szlifu sie nie obedzie,tak mi sie wydaje.

scob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 15 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: scob » 18 mar 2008, 21:53

tak, wylecialo mi ze łba. Przełóż, aparat, podłącz podciśnienie jak było w KV, USTAW ZAPŁON wg. książeczki Etzolda od B3 (ja ustawiałem "na ucho" na wolnych + korekcja po przejażdżce, ale też jeździłem nim 13 lat, wiec każdy szmer znałem). Gdyby się okazało , że po przełożeniu aparatu nie zapala - nie panikuj - po prostu założyłeś kopułkę obróconą o 180 st. ;-)

Silnik zapali i pojedzie na rozdzielaczu z NG, ale nie będziesz miał korekcji wyprzedzenia - bo nie ma skąd jej wziąć, chybaże dorezasz se sygnał z potencjomentru przepustnicy -> voltaż na wejściu sterującym aparatu - imho niepotrzebna rzeźba. Jak weźmiesz do ręki oba wyjęte aparaty, to zobaczysz , że jedyna właściwie różnica w budowie to właśnie elemant wykonawczy wyprzedzacza - cięgno od membranki podcisnienia, albo cięgno od (chyba) nalusiego silniczka krokowego.

To, że skrzynia z silnikiem Ci się zeszła, nie znaczy jeszcze, że wałek skrzyni nie opiera się o wał. Ja nawet skręciłem "finalnie", po czymokazało się, że "nie mam sprzęgła" - a to właśnie to było.

Powodzenia.

Titor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 lut 2008, 15:09
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Titor » 19 mar 2008, 18:02

Scob wyjechałem,przełożyłem aparaty zapłonowe i jest git,sprzęgło działa i wysprzęgla,mam pytanko w związku z innym problemem,po otwarciu korka wlewu oleju gwałtownie spadają mi obroty silnika,czym to może być spowodowane?

scob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 15 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: scob » 19 mar 2008, 20:27

TAK MA BYĆ! Może nawet zgasnąć. Zwróć uwagę, że odma wchodzi ci w dolot. Otwierając korek rozszczelniasz układ, i powietrze swobodnie przez otwór korka, pod pokrywą leci sobie w odmę, i obniża podciśnienie w dolocie - i - nie pamietam teraz juz układu dolotu, ale masz efekt taki jak otwarcie zaworu obejścia (na dole obudowy filtra po stronie grodzi)

tak ma być :-) Nie otwieraj bo ci silnik zachlapie ;-)

edit: Ach. problemu ze skrzynią nie miałęś, bo masz B3 (nie doczytalem w profilu) - wiec skrzynie która ma już krótszy wałek. Ominęła cię cała kupa świetnej :mrgreen: zabawy z kompletowaniem sprzęgła z 2 jednego i dobieraniem łożycka centrującego (ja tak miałem ze względu na inność wału i sprzęgła w B290q).

Gratulacje z udanego swapa, niech służy.

dla szukajki: swap kv ng

Titor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 lut 2008, 15:09
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Titor » 19 mar 2008, 21:56

nie tak do konca,cos mnie męczy,otóż między 2 a 3 tysiące obrotów słychac jakby łożysko w silniku,obawiam się o główne panewki korbowodu,włącza się brzęczyk i kontrolka oleju,mechanik mówił abym wymienił czujnik i sprawdził czy nie mam zwarcia na przewodzie od czujnika,jednak obawiam się najgorszego,ciśnienie na początku przed wymianą oleju było ok,olej jaki zalałem to półsyntetyk,ciśnienie na cylindrach wacha się między 11 a 12.5 atmosfer,spróbowałem przycisnąć,odejście ma na benzynie jak i na gazie,nie widać różnicy,bałem sie ciągnąć go dłużej ze względu na te objawy,zobaczę jutro co pokaże pomiar ciśnienia, :-|

[ Dodano: 2008-03-20, 00:07 ]
a co do skrzyni,hehe,udło mi sie,moja od kv jest idealna,pięknie chodzi jak na swój wiek,a i docisk został mi z tamtego silnika i to oryginalny,a i tarcza niczego sobie ;-)
sporo części do opchnięcia,coś skubnę,może i silnik się po części wróci :lol:

[ Dodano: 2008-03-20, 22:38 ]
troche spanikowałem,jest ok,zle wpięte przewody do czujników :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga