[80 B3 1.8 S] Problem ze spalaniem
[80 B3 1.8 S] Problem ze spalaniem
Mam taki problem.
Przy jeździe 70- 90 km/h i obrotach nieprzekraczających 3000 mam bardzo duże spalanie (LPG 12-13 litrów na 100km a benzyny ooo.... 17-18 litrów na 1000) prosze was o jakąś rade lub pomoc co mam zrobic. Już nawet przestałem tankowac PB 98 bo to niema sensu a na gazie narazie jakoś daje rade. HELP.
Jestem ciemny w tych sprawach więc zabardzo niewiem gdzie zajżec a mechanicy zdzierają z ludz i tak gu..... z tego jest.
na forum przeczytałem że jakaś sonda może byc urwana lub źle byc przyczepiona ale ja niewiem gdzie tego szukac.
Pozdrawiam <buu>
Jeszcze dodam że filtry są nowe i to jest 80 B3 1.8 S gaźnik
Przy jeździe 70- 90 km/h i obrotach nieprzekraczających 3000 mam bardzo duże spalanie (LPG 12-13 litrów na 100km a benzyny ooo.... 17-18 litrów na 1000) prosze was o jakąś rade lub pomoc co mam zrobic. Już nawet przestałem tankowac PB 98 bo to niema sensu a na gazie narazie jakoś daje rade. HELP.
Jestem ciemny w tych sprawach więc zabardzo niewiem gdzie zajżec a mechanicy zdzierają z ludz i tak gu..... z tego jest.
na forum przeczytałem że jakaś sonda może byc urwana lub źle byc przyczepiona ale ja niewiem gdzie tego szukac.
Pozdrawiam <buu>
Jeszcze dodam że filtry są nowe i to jest 80 B3 1.8 S gaźnik
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Darecki3037 pisze:tak, regulacja gaźnika.
Ale co ma regulacja gaźnika do LPG?!
Jeśli chodzi o spalanie tak dużej dawki...sprawdź czy masz odpowiednią ilośc płynu chłodzącego i czy dociera do parownika. Jesli jest tu wszytsko okej możliwe że Twoja instalacja jest już wyjeżdzona (ile ma lat?) Średnio po przejechaniu 80.000-100.000 reduktor oraz membrana jest do wymiany. Jeśli te elementy sa już wyjedżone powodują zwiększoną zuzucie LPG.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Nie bardzo rozumiem Twoich zastrzeżeń. Zadałem tylko pytanie co ma regulacja gaźnika do LPG... Nic nie wspomniałem o Pb. Podrzuciłem tylko sugestie do spalania LPG bo jest wysokie jak na ten silnik. Ja mam DS i LPG zuzywa maks 11l/100...
Przy zasilaniu gaźnikiem prawidłowo zainstalowana instalacja LPG powinna miec "pierścien" gazu pod gaźnikiem a nie nad - w tym momencie regulacja gaźnika nie ma wpływu. Miałem dwa auta z silnikiem DS (podobne rozwiązanie jak w B3) i w jednym było źle zainstalowany "pierścień" bo nad gaźnikiem i pracował neirówno...obecnie mam prawidłowo i regulacja gazu odbywa sie poza gaźnikiem. To tak na marginesie.
Przy zasilaniu gaźnikiem prawidłowo zainstalowana instalacja LPG powinna miec "pierścien" gazu pod gaźnikiem a nie nad - w tym momencie regulacja gaźnika nie ma wpływu. Miałem dwa auta z silnikiem DS (podobne rozwiązanie jak w B3) i w jednym było źle zainstalowany "pierścień" bo nad gaźnikiem i pracował neirówno...obecnie mam prawidłowo i regulacja gazu odbywa sie poza gaźnikiem. To tak na marginesie.
Na początku wielkie sory ale takch mamy fachowców w lublinie ""renomowany warsztat Audi VW Opel.""
"""" Raczej na uboczu powyższego zestawu znajduje się najmniejszy silnik wtryskowy produkowany od marca 88 r.
Ma on tzw. wtrysk centralny - Bosch Mono-Jetronic. Układ ten ma tylko jedną dyszę dla wszystkich czterech
cylindrów i dlatego może zostać zaszeregowany pomiędzy gaźnikami a układami wtryskowymi.""""
I ja właśnie mam taki silnik, na pierwszy żut oka to gaźnik ale nie. Doczytałem się z mądrej książki.
A co do sondy to wszystko się jej trzyma.
Pomużcie bo w mądrej książce nic konkretnego nie pisze.
A Narazie sobie dajmy na luz z LPG chodzi mi bardziej o benzyne.
"""" Raczej na uboczu powyższego zestawu znajduje się najmniejszy silnik wtryskowy produkowany od marca 88 r.
Ma on tzw. wtrysk centralny - Bosch Mono-Jetronic. Układ ten ma tylko jedną dyszę dla wszystkich czterech
cylindrów i dlatego może zostać zaszeregowany pomiędzy gaźnikami a układami wtryskowymi.""""
I ja właśnie mam taki silnik, na pierwszy żut oka to gaźnik ale nie. Doczytałem się z mądrej książki.
A co do sondy to wszystko się jej trzyma.
Pomużcie bo w mądrej książce nic konkretnego nie pisze.
A Narazie sobie dajmy na luz z LPG chodzi mi bardziej o benzyne.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dj_suchy, jaki masz zamontowany gaz? Która to generacja? Bo podejrzewam, że albo masz rozsypaną mapę wtrysku benzyny i leje Ci wtrysk ile się da, albo regulator ciśnienia paliwa powiedział papa i efekt taki sam. Ale stawiam na to, że masz źle ustawioną lub nawet brak emulacji sondy, przez co mapa wtrysku benzyny jest rozjechana. Ewentualnie siadła sonda lambda lub uwalony czujnik temperatury do ECU (jeździsz na ssaniu). Albo kilka tych przyczyn na raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dj_suchy, Jeśli to z powodu złej/braku emulacji sondy to nie da się zostawić LPG w spokoju . Przeczytaj proszę ten artykuł: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/ to zrozumiesz dlaczego.
Prosiłem, żebyś podał co to za instalacja nie bez przyczyny.
Prosiłem, żebyś podał co to za instalacja nie bez przyczyny.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dj_suchy, No najpierw sprawdź czy masz emulator sondy lambda i jeśli go nie masz to należy go dołożyć, a jeśli jest to trzeba rodzaj emulacji ustawić na "masa". Zrób również reset ECU (odepnij akumulator na kilka minut). Następnie nie przełączając na gaz sprawdź czy spalanie benzyny dalej jest takie wysokie. Jeśli sytuacja wróci do normy to z czapki, jeśli nie, to należy sprawdzić ciśnienie paliwa bo może regulator ciśnienia daje za wysokie ciśnienie i silnik jest zasilany zbyt bogatą mieszanką.