Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] tarcze hamulcowe tył

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 mar 2008, 21:41

mazi, nie pisz takich bajek proszę. ABS nie powoduje pulsowania pedału podczas normalnego hamowania.
Pulsowanie pedału (trudno to nazwać pulsowaniem - raczej solidnym biciem, kopaniem) następuje dopiero w czasie bardzo silnego hamowania przy blokowaniu się kół i słychać charakterystyczne "stuknięcia" tak jakby jakaś sprężyna strzelała.
tomala, najczęściej pulsowanie pedału jest spowodowane biciem tarcz lub nierównym dociskiem klocków (np. z powodu luzów jarzma zacisku). Piszesz, że przetoczyłeś tarcze, a jesteś pewny, że jest to zrobione prawidłowo? Czy przed ponownym zamontowaniem tych tarcz oczyściłeś dokładnie piasty z nalotów rdzy i tarcze nie mają bicia?

tomala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2007, 16:49
Lokalizacja: biłgoraj

Post autor: tomala » 12 mar 2008, 07:07

mazi co do abs to nie mam

Danek możesz trocze jasniej o tych jażmach zacisku , co to takiego bo nie bardzo kojaże

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 mar 2008, 08:49

Jarzmo to element przykręcony do obudowy osi, zacisk jest przykręcony do jarzma. Jak zmieniasz same klocki to nie ma potrzeby odkręcania jarzma ale jeśli chcesz zdjąć tarcze to trzeba odkręcić jarzmo bo ono obejmuje tarczę na tyle, że nie da się zdjąć tarczy. W jarzmie poruszają się klocki. Czasem problem polega na tym, że prowadnice w jarzmie są na tyle wyrobione, że bolce w prowadnicach dostają nadmiernego luzu i w czasie hamowania zaczyna drgać zacisk i klocki co objawia się pulsowaniem pedału. Może też być tak, że na skutek tego luzu klocki nie ścierają się równo na całej powierzchni, to też może później powodować pulsowanie pedału. Zaraz wrzucę zdjęcia.
Obrazek Obrazek
To jest jarzmo. Chodzi o nadmierny luz poprzeczny na tym bolcu, który wysunąłem z prowadnicy. Oczywiście luz sprawdzasz na wsuniętym bolcu (w takiej pozycji w jakiej on normalnie pracuje).
Ostatnio zmieniony 24 mar 2008, 18:49 przez Danek, łącznie zmieniany 2 razy.

M_I_C_H_A_L
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2007, 11:22

Post autor: M_I_C_H_A_L » 23 mar 2008, 20:39

Danek pisze:Całe jarzmo też się porusza prostopadle do tarczy
Jarzmo na pewno się nie porusza względem tarczy bo jest przykręcone na stałe na tych bolcach porusza się zacisk.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 mar 2008, 18:48

Fakt :oops: sorry, miałem na myśli ruch prowadnic w jarzmie.
Dzięki za sprostowanie. <ok>

hantik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2008, 23:05

Post autor: hantik » 24 lis 2008, 19:35

Witam wszystkich klubowiczów. Noszę się z zamiarem wymiany zacisków hamulcowych tył, może ktoś wie czy lepiej jest wymienic na nowe, lub może jest komplet naprawczy do zacisków jest to AUDI 80 B4 2.0E Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lis 2008, 20:11

hantik, strasznie leniwy jesteś :-P viewtopic.php?t=9988

hantik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2008, 23:05

Post autor: hantik » 24 lis 2008, 22:01

OK.Dzięki i pozdrawiam. A nie kiedy warto posłuchac mądrego żeby nie popełnic jakiegoś błędu, i uziemic auto na całą zimę. Pozdro.

Awatar użytkownika
sisu32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2007, 19:32
Lokalizacja: Wisła

Post autor: sisu32 » 24 lis 2008, 22:26

Według mnie " pulsowanie " pedału hamulca będzie na 90% spowodowane krzywą tarczą hamulcową. Przynajmniej u mnie tak było. Możesz to sprawdzić na oko. ( gdy spojrzysz na tarcze to zobaczysz na niej miejscowe hamowanie klocków, tylko obejrzyj z obu storn)

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 25 lis 2008, 20:56

witam Klubowiczów

mam podobny problem jak mi się wydaje ale jednak wolę pobrać konsultacje:)

po wymianie opon i przy gwałtowniejszym hanowaniu czułem jak blokuje mi pedał hamulca - tzn tak jakby go miarowo odbijało, takie "kopanie", "drganie" w reakcji na mój nacisk. nie wiem czy ma to związek z wymianą opon, gdyż wcześniej nic się takiego nie pojawiło- dopiero w weekend na śniegu.

z postów tutaj wnioskuję że mogłoby to być starcie tarcz hamulcowych: ale których, przednich czy tylnich??

a może ma to związek ze zużyciem klocków i po prostu przy hamowaniu ich matalowe elemmenty blokują/ chytają koło?

hantik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2008, 23:05

Post autor: hantik » 25 lis 2008, 21:24

Jest to wersja z ABS-em. Ja miałe to samo, i nie wiedziałem co to jest lucz znajomy mechanik kazał mi jeszcze raz wywarzyc opony i pomogło. Lecz na śliskiej nawierzchni mój pedał chamulca pólsuje i w tym momencie zaczyna działac ABS

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 25 lis 2008, 21:28

hantik,

to znaczy że po ponownym wyważeniu opon przestało bić w pedał hamulca?

tak abs jest oczywiście. iz nim mam jeszcze jedno pytanie: jest jakaś kontrolka sygnalizaująca włączenie abs?

mi się czasem świeci "abs aus" - która jak mniemam sygnalizuje wyłączeniu systemu abs. co może być powodem? <osohozi>

hantik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2008, 23:05

Post autor: hantik » 25 lis 2008, 22:42

Sprawdż połączenie kabli z czujnikami ABS czy nie są przetarte lub czy nie mają innych uszkodzeń. Sprawdzic połączenie kabli na akumulatorze (klemy). Sprawdzic naładowanie akumulatora, bo jeżeli ma mniej jak 10V to te urządzenie na zabezpieczenie przed uszkodzeniem i w tym momencie ABS rozłącza się.

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 25 lis 2008, 22:44

no wlasnie aku jest troche slaby i nosze sie z zamiarem wymiany :-(

polazenie kabli z czyjnikami abs - przy kolach?

hantik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2008, 23:05

Post autor: hantik » 25 lis 2008, 22:50

Tak. Przetrzyj benzyną ekstrakcyjną kable ABS za tarczą chamulcową. Czujnik jest przy zewnętrznym przegubie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl