[80 b4] tarcze hamulcowe tył
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
mazi, nie pisz takich bajek proszę. ABS nie powoduje pulsowania pedału podczas normalnego hamowania.
Pulsowanie pedału (trudno to nazwać pulsowaniem - raczej solidnym biciem, kopaniem) następuje dopiero w czasie bardzo silnego hamowania przy blokowaniu się kół i słychać charakterystyczne "stuknięcia" tak jakby jakaś sprężyna strzelała.
tomala, najczęściej pulsowanie pedału jest spowodowane biciem tarcz lub nierównym dociskiem klocków (np. z powodu luzów jarzma zacisku). Piszesz, że przetoczyłeś tarcze, a jesteś pewny, że jest to zrobione prawidłowo? Czy przed ponownym zamontowaniem tych tarcz oczyściłeś dokładnie piasty z nalotów rdzy i tarcze nie mają bicia?
Pulsowanie pedału (trudno to nazwać pulsowaniem - raczej solidnym biciem, kopaniem) następuje dopiero w czasie bardzo silnego hamowania przy blokowaniu się kół i słychać charakterystyczne "stuknięcia" tak jakby jakaś sprężyna strzelała.
tomala, najczęściej pulsowanie pedału jest spowodowane biciem tarcz lub nierównym dociskiem klocków (np. z powodu luzów jarzma zacisku). Piszesz, że przetoczyłeś tarcze, a jesteś pewny, że jest to zrobione prawidłowo? Czy przed ponownym zamontowaniem tych tarcz oczyściłeś dokładnie piasty z nalotów rdzy i tarcze nie mają bicia?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jarzmo to element przykręcony do obudowy osi, zacisk jest przykręcony do jarzma. Jak zmieniasz same klocki to nie ma potrzeby odkręcania jarzma ale jeśli chcesz zdjąć tarcze to trzeba odkręcić jarzmo bo ono obejmuje tarczę na tyle, że nie da się zdjąć tarczy. W jarzmie poruszają się klocki. Czasem problem polega na tym, że prowadnice w jarzmie są na tyle wyrobione, że bolce w prowadnicach dostają nadmiernego luzu i w czasie hamowania zaczyna drgać zacisk i klocki co objawia się pulsowaniem pedału. Może też być tak, że na skutek tego luzu klocki nie ścierają się równo na całej powierzchni, to też może później powodować pulsowanie pedału. Zaraz wrzucę zdjęcia.
To jest jarzmo. Chodzi o nadmierny luz poprzeczny na tym bolcu, który wysunąłem z prowadnicy. Oczywiście luz sprawdzasz na wsuniętym bolcu (w takiej pozycji w jakiej on normalnie pracuje).
To jest jarzmo. Chodzi o nadmierny luz poprzeczny na tym bolcu, który wysunąłem z prowadnicy. Oczywiście luz sprawdzasz na wsuniętym bolcu (w takiej pozycji w jakiej on normalnie pracuje).
Ostatnio zmieniony 24 mar 2008, 18:49 przez Danek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 11:22
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
hantik, strasznie leniwy jesteś viewtopic.php?t=9988
witam Klubowiczów
mam podobny problem jak mi się wydaje ale jednak wolę pobrać konsultacje:)
po wymianie opon i przy gwałtowniejszym hanowaniu czułem jak blokuje mi pedał hamulca - tzn tak jakby go miarowo odbijało, takie "kopanie", "drganie" w reakcji na mój nacisk. nie wiem czy ma to związek z wymianą opon, gdyż wcześniej nic się takiego nie pojawiło- dopiero w weekend na śniegu.
z postów tutaj wnioskuję że mogłoby to być starcie tarcz hamulcowych: ale których, przednich czy tylnich??
a może ma to związek ze zużyciem klocków i po prostu przy hamowaniu ich matalowe elemmenty blokują/ chytają koło?
mam podobny problem jak mi się wydaje ale jednak wolę pobrać konsultacje:)
po wymianie opon i przy gwałtowniejszym hanowaniu czułem jak blokuje mi pedał hamulca - tzn tak jakby go miarowo odbijało, takie "kopanie", "drganie" w reakcji na mój nacisk. nie wiem czy ma to związek z wymianą opon, gdyż wcześniej nic się takiego nie pojawiło- dopiero w weekend na śniegu.
z postów tutaj wnioskuję że mogłoby to być starcie tarcz hamulcowych: ale których, przednich czy tylnich??
a może ma to związek ze zużyciem klocków i po prostu przy hamowaniu ich matalowe elemmenty blokują/ chytają koło?
hantik,
to znaczy że po ponownym wyważeniu opon przestało bić w pedał hamulca?
tak abs jest oczywiście. iz nim mam jeszcze jedno pytanie: jest jakaś kontrolka sygnalizaująca włączenie abs?
mi się czasem świeci "abs aus" - która jak mniemam sygnalizuje wyłączeniu systemu abs. co może być powodem? <osohozi>
to znaczy że po ponownym wyważeniu opon przestało bić w pedał hamulca?
tak abs jest oczywiście. iz nim mam jeszcze jedno pytanie: jest jakaś kontrolka sygnalizaująca włączenie abs?
mi się czasem świeci "abs aus" - która jak mniemam sygnalizuje wyłączeniu systemu abs. co może być powodem? <osohozi>
Sprawdż połączenie kabli z czujnikami ABS czy nie są przetarte lub czy nie mają innych uszkodzeń. Sprawdzic połączenie kabli na akumulatorze (klemy). Sprawdzic naładowanie akumulatora, bo jeżeli ma mniej jak 10V to te urządzenie na zabezpieczenie przed uszkodzeniem i w tym momencie ABS rozłącza się.